Hoofdsponsor

1/35 Crusty'n rusty Dodge WC 51 Beep. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gij gaat mij gene Cola geven als ik langskom zulle !
 
De laadbak werd op het onderstel verlijmd nadat de onderzijde de nodige washes, pigmenten en wat vochtige effecten kreeg.

Ook de wielkasten kregen een dergelijke behandeling.

Verder werd ook het roest op de zijkanten nog verder uitgewerkt met Light rust van AK.

De lichtjes/reflectoren kregen hun kleurtje en werden dmv. een wash van wat diepte voorzien bij de randjes.

Er werd een begin gemaakt met de deels houten/deels ijzeren huifsteunen. Hieraan moet nog veel gebeuren.


SDC12903.jpg


SDC12906.jpg


Ik heb trouwens photo etched blaadjes besteld alsook een potje van AK om groene aanslag mee te maken, maar da's voor later...

Vriendelijke groet van G.
 
Laatst bewerkt:
Is één van de mooiste roestbakken die ik ooit gezien heb.
Zeer realistisch.
Laat de rest maar komen.
 
Ik val van de ene in de andere verbazing hier.... G wat een vakwerk!

Fred
 
Treed Fred hier meer dan in bij, kzwijg gewoon want woorden schieten me tekort.
 
Tja Guy het is inderdaad een geweldig project dat je hier neerzet en zeer leerzaam,maar je geeft ook heel wat bouwers een duwtje in de rug om aan zulk project te durven beginnen chapeau man....

Maar ik zal u eens een idee geven voor je volgend project...;)

102034220_soyd1c2L_BBF5T0733.jpg
 
knap hoor G
zoek je er wielen aan te hangen ? want dat zou ik zonde vinden zou hem liever op blokken zien staan ;)
 
Wat een prachtig werk Guy. Ge brengt deze toch mee naar de ledendag hé ?
 
zoek je er wielen aan te hangen ? want dat zou ik zonde vinden zou hem liever op blokken zien staan ;)

Dat is nog een gedacht si :8, of één kant/wiel op blokken..??

Inderdaad een verbluffende prestatie GUnit!!
Die foto's zijn echt genieten.... ;)
 
G,

Werkelijk geweldig staaltje verweren ga dit goed volgen zal de technieken nodig hebben voor de Snowspeeder en Mustang.

En zoals Amazone zegt zet hem op blokken zal hem goed staan ;)

Succes met deze
 
Misschien bij een volgend project zoals deze ,de beplanking van de laadbak er eens goed van langs geven . Beschadigde planken, een doorgerotte/ gebroken plank, of gewoon er ééntje van tussen laten zodanig dat je een stuk van de poutrailletjes ziet van het chassis. Tis maar een gedacht é.
Mooi werk G.
 
Sorry gasten, heb dit weekend in de Ardennen gezeten met de familie en ben net terug, hoog tijd om even bij te benen hier.

Erik, jij als iemand die goed op de hoogte is van auto's, zou ook eens een roestbak moeten doen.

Fred, kunstenaar van het moeilijkste medium (papier), je woorden betekenen echt veel voor een plasticbouwer zoals ik.

Tom, ik lees toch graag dat woorden tekort schieten, dus die woorden missen hun effect evenmin !

Danny, dan is mijn doel bereikt, als ik iemand zover krijg om het er ook eens op te wagen. De foto is echt inspirerend, zo'n overgroeide bak staat ongetwijfeld machtig op een display !

Amazone, ik ga waarschijnlijk morgen z'n wielen bevestigen, ik heb de grijze ingeschoten kleur van de banden nodig voor een optimaal effect in de kleuren.

Pascal, ik breng hem zeker mee ! Ik zou hem graag afgewerkt hebben tegen die tijd...

Beyond, tja op blokken zou zeker leuk zijn maar zoals hier reeds gezegd, ik heb de grijze kleur van de banden nodig om het kleureneffect te vervolledigen.

Mind-9, ik ga je projecten zeker volgen, en je zal zien hoe makkelijk de resultaten te behalen zijn.

Famo, met het idee van de kapotte plank heb ik lang gespeeld, maar omdat dit tamelijk tijdrovend ging zijn en ik niet eens wist of ik met dit roestproject een haalbare kaart had getrokken, heb ik het zo gelaten. Maar er komt nog een Dodge als ik andere zaken heb afgehaspeld.
 
Vandaag de wielen erop gezet, het reservewiel verlijmd.

Nu nog ruitenwissers, een buitenspiegel links, de achterklep, en accessoires.

SDC12943.jpg

Tot later ! G.
 
Yes ! Blij dat ie ook in de smaak valt mét wielen. Ik vind 'm nu ook wel meer hebben, ik wou echt dat duffe grijs erbij.
 
Fenomenaal!!

Maar was het niet mogelijk geweest om de banden er nog "slechter" te laten uitzien? Gescheurd, aangevreten door de tand des tijds, ...
Of is dat niet haalbaar in 1/35?

Alleszins een super roestbak die voor velen een voorbeeld is, in de eerste plaats voor mezelf. Een beetje roest is nooit ver weg.

Grtz,
Joost
 
Hoi Papershaper, rotversleten banden zijn zeer zeker te maken in deze schaal, iets wat ik zeker ga proberen een volgende keer. Met een scalpel kom je een heel eind, soms tot op het bot ((LOL))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan