Hoofdsponsor

1/82 Creole Queen raderboot scratch 1:82 [DONE]

Dit gaat echt goed al zie ik Wim,word een mooi eindresultaat net zoals je vorige project is geworden ;)
 
Dank je Patje (doomwad).

Was al geruime tijd bezig met nadenken hoe ik de behuizingen voor de aandrijving zou gaan maken. Uiteindelijk is het een eenvoudig concept geworden met de spullen die ik nog gewoon als restant van vorige projecten had liggen.

De bedoelde behuizing:
main.php



In totaal 5 stukjes 'afval'hout aan elkaar gelijmd (rechts) en na droging langs de schuurmachine gehaald (links).
main.php


En hier worden ze dan geplaatst. Ik ga ze afwerken met deel dun styreenplaat, althans dat is de bedoeling.
main.php


Het volgende dek gelijmd. Moet nog netjes worden afgewerkt. Dit kan allemaal niet meer als het rader gemonteerd zit.
main.php


Twee lindenlatjes een nachtje in de week, buigen, plaatsen, drogen, lijmen en dan is er weer wat gedaan :)
main.php


Van de week weer eens verder met de DUKW's, dat is het leuke van meerdere projecten.
 
hoewel ik niets van schepen af ken, is dit al een mooi schip aan het worden. denk dat je hier veel rekenwerk aan hebt.

Grtz Bart.
 
hoewel ik niets van schepen af ken, is dit al een mooi schip aan het worden. denk dat je hier veel rekenwerk aan hebt.

Grtz Bart.

Dank je Bart, het grootste rekenwerk heb ik al gehad met de romp. Het blijft altijd rekenen, maar nu is de volgorde van bouwen het belangrijkste om in de gaten te houden.
 
Dat zijn mooie stappen Wim.
Waarom wil je behuizing met styreen afdekken?

Fred
 
Knap stukje scratch werk.

Word mooi deze details zijn heel ooi gemaakt

Als scratch fan blijf ik volgen.

Gr
Dirk
 
Fred, Dirk, Christophe, bedankt voor de reacties :).

@The--Mouse
Fred, met styreen denk ik het strakker af te kunnen werken, maar dat moet ik nog gaan ontdekken.
 
Ja met styreen hoef je wel niet het dak later te gaan plamuren en schuren. Dus eigenlijk best wel een goede zet. Is voldoende om later in de primer te zetten voor de afwerking.
 
Ja met styreen hoef je wel niet het dak later te gaan plamuren en schuren. Dus eigenlijk best wel een goede zet. Is voldoende om later in de primer te zetten voor de afwerking.

Het afwerken met styreen is goed gegaan, ben er enkel achter gekomen dat styreen en hout zich niet laten lijmen met UHU Hart.
Met dikke secondenlijm is het wel goed gegaan.
 
Toch maar een paar foto's van de vorderingen.
De raderen gaan nog niet direct geplaatst worden, maar ik moest ze toch al af gaan meten om de roeren op maat te krijgen.
In het roer moet aan de linkerbovenzijde wat hout worden weggehaald in lijn met het rad en dat kan alleen maar goed als je weet waar het rad komt.

main.php


Allemaal nog dryfit en niet afgewerkt, maar zo ongeveer komen de diverse raderen te zitten.
Gelukkig heb ik de maten goed genomen, Christophe nog bedankt :), het past allemaal perfect.

main.php


main.php


Op mijn referentiemateriaal zag ik een paar brandblussers en reddingsbanden hangen.
Voor de brandblussers een stukje 3 mm rondhout gepakt en korte stukjes van gemaakt en vervolgens in de rode verf gezet.
Voor de reddingsbanden heb ik kant en klare gekocht, waar nog een soort touw omheen zat. Dat touw weggesneden, wat geschuurd en alles ook in de rode verf.

main.php


En het blijft rood voor de ogen. De raderen en de houten panelen daarvoor zijn ook in het rood gezet.

main.php
 
We hadden het er gisteren in Helchteren en in de auto nog over.
De brandblusser (tjes)
Met het rood erop zijn de raderen al een stuk mooier om te zien dan het wit.
Goed bezig Wim en zoals gisteren ook besproken, het gaat niet snel maar gestaag vooruit!

Fred
 
Mooi rood Wim, maar vandaag hadden ze eigenlijk oranje moeten zijn :P.
 
@the--Mouse
Ja, die kleine brandblussertjes kunnen je zomaar een tijdje bezig houden :). En opeens heb je dan een begin met een stukje hout, het is soms zo simpel.
Het was trouwens een schitterende dag gisteren, weer heel veel inspiratie opgedaan. Nogmaals bedankt voor de rit.

@pilatus
Inderdaad Jan, vandaag wel en morgen mogen ze dan weer rood :).
 
Dat ziet er allemaal goed uit Wim. Ik ben blij dat de raderen zo goed passen.
 
Dank je Christophe, het past echt helemaal perfect !! :)
 
nog even een tip voor het maken van brandblussers: gebruik een ouderwetse weerstand (electronica) en je hebt er gelijk een slang (aansluitdraad) aan vast zitten.
zeker als je er veel te maken hebt.
 
nog even een tip voor het maken van brandblussers: gebruik een ouderwetse weerstand (electronica) en je hebt er gelijk een slang (aansluitdraad) aan vast zitten.
zeker als je er veel te maken hebt.

Hoef er niet veel te maken nu, maar het is wel een ontzettend goede tip! Ik zal deze zeker onthouden, dank je wel.
 
t' zal terug een secuur werkje opleveren, Wim
Groetjes
ward
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan