Hoofdsponsor

1/82 Creole Queen raderboot scratch 1:82 [DONE]

@Fred: de zin is weer terug en ook de tijd.

@Christophe: het was mijn eerste echte werkje met de frees en het is goed bevallen.
 
Hoi Wim,

Wel makkelijk zo'n freesmachine, het ziet er goed uit.
 
Mooi werk Wim, alleen vraag ik me af of de volgende dekken wel nog die huppelkont volgen, ik dacht dat dit enkel op het hoofddek was om het rad plaats te geven.
Btw, Wim, als je met mottenballen gewerkt hebt, wel eventjes geurtjes over spuiten hé, want die mb hebben nogal een penetrante geur naar het schijnt :D
 
@Bart; die frees zal ik vaker gaan gebruiken.

@Dany: die huppelkont hoort er aan de achterzijde wel degelijk in te zitten. Kijk nog maar eens goed op de foto van het originele schip in mijn eerste post.
 
Het gaat momenteel niet zo hard, maar alle beetjes helpen.
Momenteel de eerste details al aan het aanbrengen.
Van een stukje 0,5 mm dik styreenplaatje heb ik toegangsdeuren gemaakt.

main.php


Het hele schip in zijn eerste grondlaagje verf.

main.php


Aan elke zijde ook luiken aangebracht van 1 mm styreen en scharnieren.

main.php


Bij de rader zit ook een luik, deze eveneens van styreen gemaakt en een paar stukjes messingdraad van 0,4 mm.

main.php


Het is allemaal nog iets grof, maar dat wordt elke keer een stukje beter.
 
mooi wim maar ik zie dat je aan het raderluik scharniertjes hebt geplaatst maar op je voordeur zie ik ze niet staan .
daar zou ik er ook nog plaatsen ;)
 
mooi wim maar ik zie dat je aan het raderluik scharniertjes hebt geplaatst maar op je voordeur zie ik ze niet staan .
daar zou ik er ook nog plaatsen ;)

Je hebt helemaal gelijk, was ze vergeten, maar zal zorgen dat ze er op gaan komen :). Wordt weer pincettenwerk..
 
Langzaam maar zeker wordt dit een heel mooi schip Wim. Neem je tijd (daar weet ik alles van;) )

Fred
 
Hoi Wim,

Tijd zat wim, het hoeft niet vlug te gaan, de deurtjes zien er mooi uit.
 
Bedankt mannen, we gaan inderdaad gewoon door, het is alleen dat werk dat momenteel veel vrije tijd kost :tongue:.
 
zoals ze je hierboven al vertelden....neem rustig je tijd. Het is het resultaat die telt....en die ziet er reeds goed uit ;)
 
Dank je Pa Fifi.

Vanavond aan het hakken geweest aan de achterste hut.
Dat krijg je als telkens op zoek bent naar referentiemateriaal - en dan opeens iets tegenkomt dat op alle andere foto's was weggevallen.
Op de foto wijst de rode pijl naar een raam/luik dat ik nog niet eerder ontdekt had. Nu ik het weet gaat dat raam er dus komen en wel aan beide zijden.

main.php
 
Dat was nog even flink hakken om er een raampje bij te maken, maar het is gebeurd inmiddels.
Met stukjes messing werd de bescherming aangebracht. Nu tijd om het wat schoon te maken en in de verf te gaan zetten.

main.php


Mijn bouwplank voldeed niet meer - binnenkort ga ik eens aan de roeren beginnen, maar dat kan pas goed als ik ook het rad heb geplaatst.
De plank moest dus de hoogte in. Achterop nog een uitlaatrooster gemaakt.

main.php
 
Wel hakken geweest zo je zei maar wel een mooi resultaat.
 
Pffffffffffffffffffffffffffff Even het stof er af blazen :laugh:.

Eindelijk weer eens de Creole Queen op de werkbank gezet en gelijk maar een mini-update om niet te ver in de donkere archieven van het forum te belanden. De voorzijde ben ik aan het voorbewerken voor het trappengedeelte. De zijkanten werden nog eens van een laagje verf voorzien. Van een plastic verpakking werden repen gesneden die als ramen dienst mogen gaan doen. En daarna werd een oud rood T-shirt opgeofferd om als gordijn te dienen.

main.php


main.php


De volgende keer weer een grotere update.
 
goed te zien dat deze weer uit de mottenballen is gehaald.
 
Mooi om te zien dat je ook hier weer wat verder gaat Wim.

Fred
 
Bedankt voor de reacties, motiveert zeker om weer door te gaan, op de een of andere manier heb ik dus altijd wel 2 projecten minimaal lopen (gelukkig ben ik daar niet de enige in hier :) ).
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan