Hoofdsponsor

1/82 Creole Queen raderboot scratch 1:82 [DONE]

Mooi Wim, ziet er weer prachtig uit.
 
Dank je Bart.

Nog een bescheiden update, maar wel één die wat tijd heeft gekost.
Het onderschip nogmaals lichtjes geschuurd en nogmaals zwart gelakt.
Na droging op de plaats waar de naam moest komen een matte lak gespoten.
Na de naam met wrijfletters er op te hebben gedaan het gehele onderschip in de matte lak gespoten.
Dit mag ik na droging gaan beschermen, het onderschip (zwarte deel) is daarmee nu af.

main.php


De roeren had ik al eerder opgemeten en geplaatst.

main.php


Nog even verder gegaan met het experiment brandblusser, het is totaal 1 cm lang en 3 mm breed.
Het zijn een stukje rondhout, een dun stukje messing en een koperdraadje van een kapotte koptelefoon.
Beetje verf hier en daar en het gaat al op iets lijken.

main.php
 
ziet er strak uit wim mooie letters hoor en een pracht van een brand blusser 8)
 
Dank mannen.

Die wrijfletters zijn nog een heel gedoe met uitmeten en zo, maar als je er de tijd voor neemt gaat het wel.
Kleine beschadigingen kun je mooi bijwerken met een penseel 0 met wat witte Humbrol (en mijn nieuwe loeplamp :) ).
 
Mooi Wim, die letters zijn erg mooi geworden. ( Ook dus mede door de buitengewoon handige lamp ;) )

Fred
 
Knap werk Wim, er bestaan letters die je eerst kan uitlijnen op een ruitjes folie en dan samen op de juiste plaats aanbrengen.
 
@the--Mouse
Fred, van die loeplamp heb ik absoluut nog geen enkele seconde spijt gehad :).

@ISOLA
René, die letters ken ik en heb ik zelfs nog wel liggen. Ik vond ze echter wat te dik en die wrijfletters zijn echt vreselijk dun.

De bouw ging tot nu toe voorspoedig, daar moest gewoon een keer een eind aankomen.
Nu kwam ik er achter dat de boilerroomruimte te smal was en wel zo'n 5 mm aan elke zijde, dit vond ik teveel van het goede en dus werd het rooster gesloopt en werd er geschuurd om weer hout te voorschijn te krijgen. Daarna een stuk triplex van 4 mm op maat gemaakt. Die wordt van het weekeinde nog geperfectioneerd. We gaan vol goede moed verder.

main.php


main.php
 
Ja Wim, het nadeel van scratchen is dat je de fabrikant niet de schuld kunt geven :nowink:. Succes.
 
Ja Wim, het nadeel van scratchen is dat je de fabrikant niet de schuld kunt geven :nowink:. Succes.

Dat is helemaal waar Jan :)
Heb in dit geval zelf ergens een foutje gemaakt en gelukkig valt het nog wel te herstellen.
Het kost wat tijd, maar het is geen wedstrijd en er zit geen deadline op.
 
De eerste aanpassing is inmiddels gedaan en staat in het eerste laagje verf.
Het gehele motorcompartiment is daarmee bijna 10 mm breder geworden, nu gaat alles straks beter aansluiten.

main.php


main.php
 
Als je nog eens een etiket op iets kleins moet maken kun je misschien eens gebruik maken van een oorwatje. Op een plaatje een druppel verf doen en het oorwatje daarin deppen met de punt. Nu dan het oorwatje deppen op het voorwerpje en je hebt altijd een mooi rond of ovaal etiketje erop gedrukt (tamponeren). Hoe meer je erop drukt hoe ovaler het wordt.
 
Als je nog eens een etiket op iets kleins moet maken kun je misschien eens gebruik maken van een oorwatje. Op een plaatje een druppel verf doen en het oorwatje daarin deppen met de punt. Nu dan het oorwatje deppen op het voorwerpje en je hebt altijd een mooi rond of ovaal etiketje erop gedrukt (tamponeren). Hoe meer je erop drukt hoe ovaler het wordt.

Dat is een mooie tip Ron, die kan ik bij de volgende blussers mooi eens toepassen.
Dank je wel.
 
deurscharnieren en hengels, raambeschermers, op 1/85schaal, Wim mooie details, daar ben ik zot van.
doe zoooooo voort, hoor.
ik kom zelden meer op forum, Wim, te druk in mijn privé, maar 't zal wel (moeten) beteren.

groetjes
ward
 
Dank je Ward :).
Rustig aan Ward, dan breekt het lijntje niet (zeggen we hier), maar ik begin ondertussen toch wel heel nieuwsgierig te worden naar de vorderingen met de La Renommée ;).
 
ja Wim
La Renommée ligt al een heel eindje stil.
Moet mijn 3 scheepsbouwkundige lessen voorbereiden voor oktober. er zijn al drie groepen. Gevorderden, 2 de jaars en 1 ste jaars.
En bijkomende voor de gevorderde scheeps-fanatiekers (7 tal) iedere laatste zaterdag van de maand komen die mensen aan huis, zo heb nog kontakt met scheepsbouw.
terloops en zeker >w
groetjes
ward
 
Het is dan wel voor het goede doel Ward :).

Nog even de laatste stand van zaken, vanaf nu weer even wat anders doen.
Een start met de bovenbouw.

main.php


main.php
 
Ja Wim dit gaat goed zie ik zo,word een mooie boot man.
 
Dat gaat erop lijken Wim. Nu de tweede verdieping erop komt gaat het voorspoedig. Blijft toch leuk maar moeilijk om te scratchen. Maar geeft wel meer voldoening uiteindelijk. Je hebt het te pakken in ieder geval.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan