Hoofdsponsor

1/82 Creole Queen raderboot scratch 1:82 [DONE]

@doomwad
Patje, ik doe mijn best :).

@homeghost
Dank je Ron, de tweede verdieping geeft wel een gevoel van vooruitgang. Het is zeker leuk om te doen en de grootste uitdaging tot nu toe is de volgorde van bouwen. Alles moet er aan en op komen en hoe krijg ik dat het beste voor elkaar, dat is de vraag die ik mij telkens weer stel.
 
Het schiet al op wim, het gaat goed.
 
Ja inderdaad. Het inschatten van de juiste bouwvolgorde is een van de uitdagingen erin. vergeet je iets of overzie je het kan het al problemen geven. Maar het gaat toch prima.
 
Dank je Bart :).
Tot nu ben ik tevreden Ron :).

Kon het toch niet laten om nog even een paar uur te knutselen.
Inmiddels in ruwbouw het tweede dek er op zitten. Er moet nog geplamuurd worden, nog een paar ondersteuningen voor het dek er boven, wat details etc.
Weer een keer de roosters er af gehaald, ik vond ze te groot vergeleken met het origineel en ga ze dus verkleinen.
Op het voorschip zie je ook al wat trapjes gemaakt van reepjes styreen. Deze moest ik nu al doen, omdat ik er later niet meer bij kan komen.
Vanaf nu gaat het schip voor een aantal weken de koelkast in, niet omdat ik er geen zin meer in heb, maar er zijn nog andere dingen die moeten gebeuren.

main.php


main.php


main.php
 
zozo, ik let even niet op en er wordt een halve boot gebouwd

hij begint aardig vorm te krijgen nu, de paar details, trappetjes e.d zien er ook al leuk uit
 
Even uit de donkere krochten van het forum gevist :) en het stof er af geblazen.
Een mini-update om te laten zien dat ik de zin en de ruimte er weer voor heb.
Twee deurtjes van plasticcard op het tweede dek gemaakt met 2 raampjes, verder nog 2 rechthoekige raampjes uit het hout gesneden.
Eerste grondlaagje wit en na droging de eerste plamuursessie gedaan.

main.php
 
Mooi om te zien dat je daar ook weer zin in hebt Wim.
Is toch een mooi schip. Nou stof eraf en succes met de verdere opbouw.

Fred
 
Hij begint vorm te krijgen, zo'n radarboot vind ik één van de mooiste boten die ooit werden gemaakt!
Ik heb er vroeger eens ééntje gehad van revell, maar die leek zodanig nergens op dat hij verticaal werd geclasseerd... als ik ooit eens een deftig model (in plastic) ervan tegenkom, wil ik me er wel eens opnieuw aan wagen.
 
Zo veel stof hing er niet op denk ik Wim........:nowink::nowink::nowink:...prachtig man dat je dat stoeltje weer hebt gevonden:)
 
Bedankt voor de reacties :)

Het stof is er al af hoor en zojuist de eerste natte schuursessie al weer gehad van het plamuur, nu nog maar een keer of 3 schilderen.

Walesha: Dat is inderdaad een Revell-kit van de Robert E Lee, je ziet hem nog wel eens op een veilingsite voorbijkomen tegen 'aardige' prijzen.
 
:yeah: nog en schone die terug van onder het stof werd gehaald :)
Ook hier mijn stoeltje terug bijgezet ;)
 
Dank voor de mooie woorden Pa Fifi en Doomwad.

Misschien geen spektakel, maar wel een mijlpaal voor mijn gevoel, het laatste grote dek is er net op gegaan.
Vanaf hier ga ik verder met detailleren van de onderste dekken en het opzetten van de stuurkabine.

main.php


main.php
 
Geen spektakel,of juist wel he Wim,dit gaat goed dus je bent erg goed bezig zeg ik maar.
 
Dank je Doomwad, toen ik de foto's bekeek leek het niet veel, maar het is wel degelijk een aantal uren geweest.
 
Dank je Doomwad, toen ik de foto's bekeek leek het niet veel, maar het is wel degelijk een aantal uren geweest.
Ik geloof je best Wim ,dat is nou eenmaal scratchen he je doet alles(of toch bijna) zelf.Enne.... of het nou veel is of een kleine update maakt niks uit he,het is mooi en leerzaam om te volgen.
 
Hoi Wim,

Nu jij weer begonnen bent, krijg ik zelf ook zin om verder te gaan met de santa anna, ik ga haar morgen van zolder af halen.
 
Altijd leuk om te zien dat de modelbouwer alles kan gebruiken om gewicht in de schaal te leggen :)

Als dit eenmaal droog is,lijkt mij,is de ruwbouw gereed?.
 
Mooie mijlpaal Wim.
En nu doorgaan aan dit mooie schip hé en haar niet weer in de hoek zetten, daar wordt ze veel te mooi voor;)

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan