Hoofdsponsor

1/82 Creole Queen raderboot scratch 1:82 [DONE]

Lus: als je die raampjes op deze manier wil gaan maken zou je de papieren stap over kunnen slaan. Op het triplex kun je ook prima tekenen.

Dank je Bart.
 
Mooi Wim, nu begint denk ik het leuke aan de bouw, namelijk de bovenbouw met al zijn mooie details.
 
Dat ziet er waterdicht uit zo Wim.
Heb je een standaard gemaakt waar deze straks opkomt, want het rad zal een stuk onder de boot komen te liggen.

Fred
 
@Christophe
Een bovenbouw zonder romp gaat jammer genoeg niet helemaal goed komen ;). De bovenbouw is wel iets waar ik me op verheug, daar kan ik me helemaal laten gaan in de details.

@Fred
Inmiddels heb ik mijn bouwplank al voor de derde keer aangepast aan het schip. De eerste keer voor de spanten, de tweede keer voor de rompopbouw en nu heb ik er met een paar latten een stabiel ligvlak van gemaakt (foto volgt nog wel). De rader komt trouwens niet zo ver onder het schip, de roeren des te meer straks. Dan zal ik mijn bouwplank nogmaals moeten aanpassen. De gaten van de roeren heb ik al gemaakt, maar plaats ik pas als laatste omdat ze vrij kwetsbaar zijn.
Ben ook al een het denken over een toekomstige standaard.
 
Eindelijk is de romp zo ver dat ik weer verder kan met de opbouw. Er zitten 2 grondlagen op, 3 zwarte verflagen en 2 matte laklagen op. Ik heb elke laag verf zeker 2 dagen laten drogen.

main.php
 
Dat is een hele mooi bodem geworden Wim en een mooi basis om de opbouw te gaan maken.

Fred
 
mooi afgewerkt Wim,alles glad,en fijn geschilderd,ik heb problemen met het schilderen v/d romp ,ik krijg een geen gladde romp! bij het schilderen krijg ik zogenaamd een appelsiene look ,ik schilder niet met een borstel maar met een rolletje,wat is er fout?
grtz
Lus
 
Dank jullie :).

Lus, ik denk dat het rollertje voor de appelsiene look zorgt. Zelf schilder ik met een zacht penseel (in dit geval een groot exemplaar), de eerste laag zwart zwaar verdund, de 2e laag wat minder verdund en de 3e laag onverdund. Tussen de lagen haal ik er heel licht een heel fijn schuurpapiertje langs. Het is niet goed te zien, maar ook mijn romp is niet spiegelglad, maar dat was ook niet mijn bedoeling. Die laatste matte lak laagjes maskeren trouwens best nog wat lichte penseelstrepen.
 
de rol zal wel voor de appelsienhuid zorgen

ik denk niet in realiteit dit zo strak geverfd was?
 
bedankt mannen voor de sujestie ,ik zal het is uitproberen.
grtz
Lus
 
Tja Wim. Van jou ben ik al niets anders meer gewend. Je geeft strak werk waar je ook goed doordacht aan hebt gewerkt. Hier komen je kwaliteiten naar boven.

Ron.
 
dit ziet er zeker netjes uit , ben reeds benieuwd naar het vervolg

vgr
Marc
 
Dank je Marc en hier is het eerste vervolg dan weer.
Het in modules bouwen, wat ik onder andere bij Ron (homeghost) heb afgekeken, leek mij nu ook goed op zijn plaats.
Het omhoog lopende achtergedeelte en het rechte middengedeelte heb ik in 2 fasen gebouwd. Nu komt later nog het voorgedeelte, waar iets meer reken- en meetwerk in komt vanwege de trappen.
Er komen in het middenstuk nog meer verstevigingen om het dek dat er op komt houvast te bieden.

main.php


main.php
 
Dat ziet er weer goed uit Wim.
En op de achtergrond een vuurtoren met draadjes eruit.....

Fred
 
Fred, die vuurtoren staat even in de mottenballen, maar de Creole Queen heb ik daar weer uitgehaald.
Weer eens voorzichtig begonnen.
Het tweede dek moet straks wel wat lijmoppervlakte hebben, vandaar wat extra balkjes aangebracht.
Aan de voorzijde alvast de muren van het trapgedeelte aangebracht.

main.php


Hoog tijd om mijn freesmachine eens te gaan gebruiken.
Er komen 3 roeren op dit schip en die zullen ergens aan vast gemaakt moeten worden.
In de roerkoningen een sleufje gefreesd, dat gaat echt perfect en nauwkeurig met de frees.

main.php


main.php


En alle drie even droog geplaatst, het moet allemaal nog even uitgemeten worden.

main.php
 
Mooi dat deze weer uit de mottenballen is Wim!

Fred
 
Weer een mooie update Wim. Die frees is wel handig voor zulke werkjes.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan