Hoofdsponsor

1/100 Chinese Piraten Jonk (1:100) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi wim het betere pincettenwerk bij jou zie ik graag . het ziet er alle maal even strak uit en geen druppel lijmrest te bespeuren .
en het strakke schilderwerk maakt het wel helemaal af, tis gewoon genieten van jou jonk
 
Dank jullie wel en Dirk, ik mors best wel eens een beetje lijm hier en daar.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen tijd niet veel gedaan, slechts een poging gedaan om de sloep te scratchen van een stukje vurenhout.
Dat had ik op dat moment in huis en ben gewoon begonnen. Nadat ik de vorm te pakken had wat gaan bekleden met fineer. Het fineer heb ik op regelmatige afstand ingesneden om planken te suggereren.
Vier roeidollen gemaakt van een stukje 0,5mm messing. Van partyprikkers verdund naar 1,4 mm en een stukje hout bezig roeispanen te maken.
Vind het niet eens tegenvallen.

Jonk66.jpg


Jonk66a.jpg
 
Laatst bewerkt:
ha Wim
ziet er leuk en mooi uit hoor knap gedaan !
beter dan die plastic uitvoeringen die bij de kit zaten .
 
:You_Rock_Emoticon:

En dus blijkt hier mee dat dit je laatste kit gaat worden die je bouwt omdat je alleen nog maar tekeningen gaan aanschaffen om zo verder te scratchen. :laugh:
 
wat zijn die muntstukjes van 20 cent toch groot in nederland :D

bij ons lijken die veel kleinder :laugh:

prachtig werk wim :wow:8)
 
Ziet er netjes uit Wim.

( toch tussendoor wat tijd? )

Fred
 
@Davey
Dank je wel

@Furioza
Rik, heb toch stiekum nog een kitje staan :27:

@amazone
:D Dank je Dirk

@The Mouse
Fred, eerlijk gezegd had ik de basis van vurenhout al een paar weken klaar als experiment.
Het fineren etc heeft bijna 2 weken geduurd van af en toe een paar minuten, kan mij nog niet concentreren op het echte bouwen.
 
Een geslaagd bijbootje Wim, als Pat en ik nog eens een kindje indoen, weten we bij we moeten zijn om de suikerbonen-gadgets te maken :D


(niet dat er sprake is van het maken van nog een derde mini-cooper hoor :D, we hebben onze handen vol aan onze twee:)
 
Wim,
Een woordje ""schitterend"", en zoals Rik schrijft......je laatste bouwdoos ^^
Als je nu aan de hand van tekeningen,de rest van de onderdelen en scheepsbeslag kunt veredelen.....dan heb je mijn inzeins een carte Blange voor scratchwerk.
Doe maar zo voort, je heb "iets" meer in je.

Groetjes
ward
 
Dank Dany, en een derde mini-cooper, daar ben je zelf bij :P. Mijn derde torent al boven mij uit :ohmy:.

Dank je Ward, het geheel zelf maken van onderdelen geeft ook veel voldoening. De Jonk is trouwens al op een aantal punten aangepast en bij de volgende kit (er komt er echt nog één - Egyptisch handelsschip) zal ik weer aanpassingen gaan doen.
 
Volgens mij heb ik nu voor mij het maximale uit het sloepje gehaald.
Spanten gesimuleerd, wat touw om en onder de roeispanen en een emmertje gemaakt.
De spanten zijn gemaakt van een half rond 2mm dik latje dat ik ook nog eens wat opgeschuurd heb.
Het emmertje gemaakt van een stukje 5 mm rondhout dat ik nog had liggen, opgeschuurd en uitgeboord en voorzien een hengsel van 0,5 mm messingdraad.

Jonk67.jpg


Jonk68.jpg
 
Laatst bewerkt:
Knap Wim, denk dat je chirurgen handen hebt :unsure:
 
Zie je wel... je laatste kit op de volgende na dan... En hoe voelt deze voldoening nu?

Verder even wat ik mis... Een putsbakje... :) stootwilletje van stro.. vergeten schoen..... :) :) Nee hoor geintje, ziet er echt goed uit...
 
dat mag weer gezien worden wim. heel netjes gemaakt en afgewerkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan