Hoofdsponsor

1/100 Chinese Piraten Jonk (1:100) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Swa, het is inderdaad het kunstlicht dat het rose laat lijken :) :). Foto's bij kunstlicht moet ik maar niet meer doen.....

Ik dacht het al...pfff...hij zal prachtig worden en ben weer al aan het aftellen om hem terug in levende lijve te zien......:nowink::nowink::nowink:
 
mischien was het een vrouwelijke piraat swa en je weet dat meisjes van roze houden :laugh:

tog weer knap wim dat je die ook geschilderd hebt ook al is het maar heel klein het geeft je reling wel meer leven 8)
 
Dank je Dirk en Davey,
Van de week opgelet en geen vrouwen op het schip gezien :ohmy:.

Weer wat vorderingen.
Achterdek, de eerste 4 kanonnen opgetuigd en de voorbereidingen voor de masten.

Jonk79.jpg


Jonk80.jpg


Jonk81.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wim, het begint nu wel op een "schip" te lijken.;)

Met de masten en de kanons erop ziet het er weer een stuk mooier uit!

Fred
 
Dank je Fred, het dek wordt voller en voller..
 
Mooie masten, zelfs met bollen op de mast. Zaten die er al op? Of moest je die zelf maken?
 
Rik, de masten bestaan in de basis elk uit zes delen, hoofdmast (6, 5 en 4 mm), bovenzijde (2 mm), 2 kralen en 2 houtjes van 1x1 mm.
Kralen zaten bij de kit, alleen nog een beetje uitruimen om het passend te krijgen.
 
Een heel ander gezicht met de masten erop. Mooi hoor.
 
Michel en Davey, bedankt.

Het kan zijn dat ik nog wat aan de katrollen van de kanonnen ga doen.... later meer.
 
Dank je Dirk, maar zoals ik al eerder aangaf gaat er toch wat veranderen.
De katrollen gaan allemaal van de kanonnen af en worden door kleinere visloodjes vervangen.
Dan klopt het beter met de schaal.
Foto's volgen nog.
 
De blokken waren te groot. Dit heb ik veranderd.
Hier de verschillen tussen knoop, visloodje en het blokje.

Jonk84.jpg


Het is uiteindelijk het vislood geworden van ong 2mm. De loodjes zijn bruin geverfd. Een waslijn hangt vol met draadjes met pas geverfde visloodjes.

Jonk85.jpg


En dit is het geworden.

Jonk86.jpg
 
Laatst bewerkt:
is zeer geslaagd met die visloodjes
nogmaals, ik heb met eigen ogen gezien hoe klein dit allemaal is, dus petje af
 
Dank jullie, Mark en Christophe.

De visloodjes zijn al rond en dat ziet er dan meteen best goed uit.

Ook nog geprobeerd een groenig laagje over de kanonnen te krijgen, maar dat zie je eigenlijk niet goed terug.
 
Wim,met kralen kun je ongelooflijk mooie details aanbrengen op lijnen bijvoorbeeld. Ik heb daar drie lades vol mee met verschillende vormen en maten. Dit is iets wat je eens moet overwegen.

Ron.
 
Wim,met kralen kun je ongelooflijk mooie details aanbrengen op lijnen bijvoorbeeld. Ik heb daar drie lades vol mee met verschillende vormen en maten. Dit is iets wat je eens moet overwegen.

Ron.

Dat klopt helemaal Ron, bij de kit zaten precies genoeg houten kralen voor de masten en die lieten zich prima aanpassen.
Ben zeker van plan een voorraadje kralen aan te gaan schaffen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan