Hoofdsponsor

1/100 Chinese Piraten Jonk (1:100) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fred en Swa, bedankt voor de aanmoedigingen, ik doe mijn best :) :)
 
wim,
De ankerknoop is voor mij prima hoor, het eind schiemanswerk sowieso erbij.
Touwen losjes, moet in deze kannonpositie als klaar om te vuren.
De bemaning had geen tijd om die in rolletjes op te schieten.....en trouwens bij het terugslag van het geschut zou die verstringen met alle gevolg erbij.
Goed gedaan om die zo uit te beelden, Wim

Groetjes
Ward
 
wim,
De ankerknoop is voor mij prima hoor, het eind schiemanswerk sowieso erbij.
Touwen losjes, moet in deze kannonpositie als klaar om te vuren.
De bemaning had geen tijd om die in rolletjes op te schieten.....en trouwens bij het terugslag van het geschut zou die verstringen met alle gevolg erbij.
Goed gedaan om die zo uit te beelden, Wim

Groetjes
Ward

Dank je Ward.
Dit verhaal had je me al eens verteld en dat komt nu goed uit.
Normaal gesproken zou een oorlogsschip in die gevallen ook niet al zijn zeilen uit hebben staan.
In het geval van een piratenschip zou het wel kunnen lijkt me, omdat het risico van een tegenaanval gering was.
In dat geval kan ik gewoon alle zeilen gaan plaatsen.
 
Ziet er er al goed uit hoor.

Probeer de lijnen met schilderen, (de zwarte) eens wat dunner te maken als dat nog kan.
 
Ziet er er al goed uit hoor.

Probeer de lijnen met schilderen, (de zwarte) eens wat dunner te maken als dat nog kan.

Dank je Rik, je bedoelt waarschijnlijk die zwarte lijntjes om het goud heen. Ik had het goud nog eens aangetipt en toen nog een zwart lijntje gemaakt en die is misschien wel iets te dik uitgevallen.
Het zwart weghalen lukt niet meer, maar ik kan nog wel met een heel klein penseel wat goud extra aanbrengen, dat geeft hetzelfde effect.
 
Wim kijk eens bij mijn topic van de Marseille. Daar heb ik de spiegel geschilderd, misschien kun je daar nog iets mee. ;)
 
Ik heb eens bij de Marseille gespiekt Rik. Ze ziet er netjes uit en ik hoop van harte dat je hier weer verder mee gaat (als je de ruimte hebt).

De tekening op de Jonk mag wel iets rommelig zijn, wil het hele schip een beetje verweerd uiterlijk geven.
Een paar stipjes goud zullen denk ik al een heleboel oplossen, het randje zwart is maar een fractie van een mm (macro ;) ).
 
vanmiddag of vanavond weer een korte update met wat ik vandaag heb gerommeld :).

cheer.gif
cheer.gif
cheer.gif
HoiHoiHoi!!!
cheer.gif
cheer.gif
cheer.gif
 
Nu het nog een beetje daglicht is heb ik een paar foto's gemaakt.

De ankers hebben hun kleurtje gekregen, de ankertouwen op de winches gerold.
Verder nog 4 minitrapjes geplaatst, die zijn niet goed op de foto te zien, te weinig op gelet
icon_redface.gif
.
Twee staan er voor bij de ankerwinches en nog twee bij de verhoging (net te zien aan de linkerbovenzijde van de foto).

1_Jonk94.jpg


Verder nog een supertrap gemonteerd.

1_Jonk95.jpg


En dan ben ik nu bezig de bijboot op te hangen, dat zal vandaag wel afkomen, maar dan wordt het weer een foto met kunstlicht.

1_Jonk96.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Wim,


je heb zo te zien ook niet stil gezeten !!!:):)
Zo begint alles een beetje een totaal beeld, prachtig hoor !!!;);)8)
 
Ha John,

Dank je.
Zit niet stil inderdaad, maar ben de afgelopen weinig aan de Jonk toe gekomen.
Eind van de week hoop ik alles zover te hebben dat alles op en aan de romp klaar is, uiteraard zal ik daar dan een fotootje van plaatsen.
 
Ha John,

Dank je.
Zit niet stil inderdaad, maar ben de afgelopen weinig aan de Jonk toe gekomen.
Eind van de week hoop ik alles zover te hebben dat alles op en aan de romp klaar is, uiteraard zal ik daar dan een fotootje van plaatsen.

Wacht vol spanning af!
 
ja ziet er prachtig uit wim
en de laatste lootjes wegen het zwaarst en duren ook het langst omdat het tog weer heel wat priegelwerk is.
 
Wim,
Hoe heb jij dat rieten dakje gemaakt.
Qua textuur lijkt het mij prima,hoor
Groetjes
Ward
 
Tjonge jonge, ziet er allemaal weer goed uit hoor....
Verder nog wat priegelen, is altijd één van de leukste onderdelen toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan