Hoofdsponsor

1/100 Chinese Piraten Jonk (1:100) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rik, ik ga van de week eens experimenteren. Uiteraard laat ik de resultaten zien.
 
ha wim
het word weer een mooi schip als je het mij vraagt vooral die draak is erg mooi
groeten davey
 
Wim mooi werk.
Ben eventjes weg geweest van 't forum, en zie er zijn enorme veranderingen te zien.
Je schilderwerk ziet er goed uit, hoor.
Die kanonnen, ja...... misschiens ietsjes zwarter?
Maar die schakeringen van kleur storen me eigenlijk niet.
groetjes
Ward
 
Dank je Davey .. wanneer gaan we een update doen van jouw Retour, inmiddels heb je ons vast al weer iets te laten zien :)

Ward, het werk gaat gewoon door :) Mij stoorden die kleurschakeringen ook niet, maar ik vind experimenteren altijd wel leuk. Kijken hoe een en ander uitpakt en wellicht gaan ze er op zoals ik ze op het eind had gemaakt, evt iets zwarter.
 
Omdat ik ook een poging wil gaan doen de kanonnen van touwen te voorzien heb ik een aantal kleine blokjes moeten kopen (3 mm).
Die blokjes zijn zo verschrikkelijk klein, dat ik het knap vind dat ze machinaal gemaakt kunnen worden.
En dan die gaatjes
grin.gif
momenteel bezig een draadje borduurgaren (uit de naaidoos gehaald) uit elkaar te trekken om een heel dun draadje te krijgen.

Jonk60.jpg


De kanonnen, het experimenteren viel eigenlijk wel mee, mede ingegeven door het feit dat ik zelf toch niet helemaal ontevreden was.
Van links naar rechts:
1. origineel,
2. schoongemaakt met aceton (nagellakremover uit de toiletkast)
3. eindresultaat vorige keer
4. na een extra verfbeurtje van met wasbenzine verdund zwart

Jonk61.jpg


Zelf ben ik nu nog meer tevreden over nummer 4, misschien nog een waasje donkerblauw er over.

En zo ligt het kanon op het paard:

Jonk62.jpg


Met de paarden ben ik nog bezig.
 
Laatst bewerkt:
Heel goed, ik die nr vier ook zeker het beste. Gewoon goed mat zwart houden. Een waas er over van groen wegens aanslag. Dit soort kanonnen zijn gemaakt van brons. En het groen is de verwering die zo´n kanon altijd met zich mee brengt. :)
 
Joeps, vanwaar haal jij die blokken van 3mm., Wim?
Ik ben aan het prutsen met mijn experimenten.........:angry: maar 't wil maar niet lukken.
Nu heb voorgenomen om toch de blokken te kopen. Enfin die heeeeele kleintjes althans.
Je kannon nr 4 is enorm goed, zoals Rik schrijft......een klein groenkleur voor het bronseffect.
Alleen in de naden van de kanononderdelen, zou meer dan voldoende zijn.
Groetjes
Ward
 
Rik, inderdaad nog een groen laagje (heel dun).

Davey, dank je wel.

Ward, die blokken heb ik op de volgende webwinkel gekocht: http://www.jbmodel.eu/index.php/cPath/47_52/sort/2a/page/3
De blokken zijn er zelfs in 2 mm !!! Die van mij zijn in 3 mm, het lijkt me bijna onmogelijk die zelf te maken met 4 gaatjes er in.
Ga van de week eens wat prutsen :) om er draadjes doorheen te krijgen (bij een eerste testje is het al gelukt).
 
Wim,

De uiteinde van de draad, zo'n 1,5 cm met secondelijm instrijken. Maak dat de draad mooi binnen de diameter blijft, desnoods vlug met de vingers rond draaien en latendrogen. Secondelijm en vingers :nowink::nowink:, maar ja.... vlug je vingers afdrogen hé.
Als het droog is, met een scherp mesje een punt snijden.
Dus van de uiteinde eenvoudigweg een naald maken.

groetjes
Ward
 
Echt heel mooi dat vierde kanon Wim.

Zelf ik doe het uiteinde met wat hout lijm insmeren, is veiliger voor de vingers en werk ook prima bij mij.

( ja,ja, blijf stilletjes volgen.;))

Fred
 
Joeps, vanwaar haal jij die blokken van 3mm., Wim?
Ik ben aan het prutsen met mijn experimenten.........:angry: maar 't wil maar niet lukken.
Nu heb voorgenomen om toch de blokken te kopen. Enfin die heeeeele kleintjes althans.
Je kannon nr 4 is enorm goed, zoals Rik schrijft......een klein groenkleur voor het bronseffect.
Alleen in de naden van de kanononderdelen, zou meer dan voldoende zijn.
Groetjes
Ward

Ward ,je hebt ze bij ons ook in alle minnimaten.....Baillien...borgerhout...;)
 
Inderdaad, beetje lijm er aan de uiteinde, even schuin afsnijden en dan vliegen ze er doorheen :D.

Even laten zien wat ik me op de hals heb gehaald, Amati plaatst de kanonnen zo op het dek zonder touwen!!
Maar even een geodriehoek bij gelegd
rolleyes.gif
.
Hoe de touwen lopen heb ik nu wel in de gaten, de volgende uitdaging wordt het vastmaken bij de poorten.

Jonk63.jpg


Het rechtertouw moet nog vastgezet worden op het rolpaard.
Inclusief een test met zwart touw (niet mooi genoeg) toch al zo'n 2 1/2 uur aan het priegelen geweest.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Wim,

het is zo te lezen een hele klus geweest, maar het eind resutaat gaat de moeite zijn !!!!!!!!!!ApplausApplaus
 
Ik dacht dat ik aan het priegelen was......:O:O:O
Maar wat ziet dat er netjes uit!

Fred
 
Prachtig, en als ik dat zo bekijk dat takelen van dat kanon, kan ik wel begrijpen waarom ze die bij Amati er gewoon op gezet hebben. :)

PS : Ik zie dat je onze vriend Jerzi ook kent :D
 
Dank allen voor de mooie woorden.
We blijven nog even doorpriegelen.

Dany, inderdaad kennis gemaakt met Jerzi ;), prima webwinkel !!
 
Nog even geduld met de kanonnen. Ik heb er pas één af en de rest komt in de komende tijd wel.
Verder gegaan met het schip zelf.

Langs de luiken latjes geplaatst en een trapje.
Sierstukjes aan de zijkant.
"Beugel" voor de bijboot; aan die koperen nageltjes wordt nog iets gedaan.
Bezig me hekwerk achterste dek, wederom pincettenwerk.

Jonk64.jpg


Jonk65.jpg


Van de week ook een andere belettering aangebracht op de Bon Retour, de decals stoorden toch wel en omdat
ik de Mississippi aan het afstoffen was, maar even alle 3 naast elkaar

Jonk_Miss_BR.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan