Hoofdsponsor

Auf befehle warten (1/35)

ERVARING
Nul
BOUWWIJZE
Zoveel mogelijk zelf maken
BOUWBUDGET
Nvt
BOUWSTATUS
Started
COMMENTAREN
Heel graag
Hoi,
Zoals je kan zien heb ik die stenen rand rond de hoeve verwijderd. Daardoor heb ik de onderste laag foam harder beschadigd dan ik dacht. Ik herinner mij iets wat erwin en pascal zei, en vooral pascal... durf opnieuw te beginnen indien je niet 100% tevreden bent, dus dat heb ik ook gedaan. Het is een hele stap terug maar door het beetle dat ik al gedaan heb, heb ik al een zicht van hoe het kan worden, en.....ik Ben er weg van

20230921_100520.jpg20230921_100447.jpg
 
Tof en respect dat je dit doet.
Nu als ik mag ,toon ik graag hoe ik mijn dakpannen maak zodat de lijnen van de pannen recht blijven.
Eerst snij ik ook repels van een cm en haal het bovenste gedeelte van karton weg door het een beetje te bevochtigen.
Dan smeer ik het reepje aan de kant waar karton is weg gehaald in met verdunde witte lijm zodat dit na het drogen goed stevig is.
De ander kant nog niet behandelen want daar moet nog een halve cm weg gehaald worden.
Wanneer de lijm uitgedroogd is snij ik langs de andere kant heel voorzichtig een halve cm weg en met behulp van een beetje vocht verwijder ik hier ook de toplaag.
Door dit te doen sluiten de pannen mooi aan en liggen ze gelijk.
Het is een werkje maar vind het wel de moeite waard om te doen.
Dit is hoe ik het heb gedaan en er zullen zeker andere en betere manieren zijn.

P9210010.JPG

P9210011.JPG

P9210015.JPGP9210014.JPG

P9210016.JPG

DSC03843.JPG

Hoop dat je hier wat mee bent.
 
Aan het aantal onderdelen op de doos te zien zullen de tracks allemaal aparte schakels zijn. Wil je dit niet dan zou ik eens rondkijken naar vb een kit van tamiya.

Dis is eigenlijk al een behoorlijk "oude" kit, ik wist niet dat Academy in de vroege jaren '80 al losse schakels gebruikte voor hun pantservoertuigen.
1695298147392.png
 
Herbeginnen getuigd van durf en moed, ik zou waarschijnlijk nog getracht hebben het bij te werken.
Als je weer zo een gevel met hout gaat maken zou ik je aanraden de bepleistering vlak per vlak aan te brengen en het "hout" niet te bestrijken met de pleister.
Succes met de nieuwbouw.
 
Euh heren,
Een Klein misverstand 😄
Ben opnieuw begonnen met de basisplaat, het gebouw Ben ik eigenlijk zeer tevreden over, al zijn er wat gebreken, maar niks dat we niet kunnen oplossen.
Pascal, jouw how do ziet er geweldig uit en ga die manier zeker is uit testen, al zal het niet op dit dio zijn.
Erwin, ik heb nu een redelijk deel als binnenkoer maar Zou graag het lege vak gebruiken als tuintje, Zou dat kunnen?
Geen hekje of koeien, gewoon iets alledaags

Falco
 
Kan altijd alhoewel de moestuin meestal achter de gebouwen lag doch dat is geen vaste regel natuurlijk.
Iets dat ook regelmatig voor komt is een mestvaalt op de binnenkoer. De stallen worden gekuist, alles op een hoop op dikwijls een cementen plaatvloer en als er genoeg ligt om de grote kar te vullen dan gaat het richting grote mesthoop om later de akkers met te bemesten.

Je rechterkant ziet er echter een woonhuis uit en daar zal dus geen mest voor gelegen hebben.
Je kan er dus gras leggen of misschien een fruitboom plaatsen.

Enkele items die meer "leven" zouden brengen kunnen zijn: een platte kruiwagen met enkele melkkannen, wat scharrelkippen op het gras, een houten zitbank, een grote oude handpomp tegen de muur, enkele rieten manden al dan niet gevuld met appels, een kleine tafel met wat bloempotten op met kruiden zoals tijm, enz ... Ik denk maar lukraak.
Een oude boerenkar op de open plaats zou ook kunnen, je kan die leeg laten of vullen met stro voor de stallen.

De Duitsers kwamen dat stro ook dikwijls opeisen voor het vullen van hun slaapzakken of als voer voor hun paarden die soms op het erf ondergebracht werden.
 
Veel van de items die je ter sprake brengt stonden al op mijn verlanglijst. Toch bedankt om mee te denken
 
Beste vrienden, modelbouwers en volgers...

Ik heb niet zo goed nieuws, door veranderingen proberen te doen is aan de rechterkant van het gebouw vanalles beginnen te scheuren en breken. Daarom van mijn hart een Steen gemaakt en besloten om de gehele rechterkant Los te snijden, inclusief dak en opnieuw beginnen.
Er komt wel 1 Grote verandering (zie schets)
Lijkt het nu nog opdish hoeve/boerderij? Geen idee































 

Bijlagen

  • 20230922_101812.jpg
    20230922_101812.jpg
    147,3 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Beste Falco , ik ga het zeker niet beter kunnen maar sta me toe enkele tips te geven
Eerst een opmerking de binnenkoer ( kasseien ) zijn te netjes voor zover ik weet liggen die binnenkoeren van zo een boerderij nooit mooi gelijk daar bedoel ik mee dat ze hier lijken of ze zijn machinaal gelegd , nu heb ik daar een tip voor de volgende keren
Neem een oud penseel , verwijder alle haren zodanig dat je een lege huls bekomt , nu ga je die voorzichtig met een punttang , er een rechthoek of vierkant mee plooien , en nu kan je in de grondlaag steen voor steen induwen die ene steen wat schuin of wat dieper , ik weet het is een huzaren werkje maar het zal er veel beter uit zien
Een tweede tip die pannen zijn echt knap maar vragen toch intense arbeid , als jij of iemand van de familie eens naar Aldi moet zou je eens een pak mini crackers of beschuiten in die verpakking zit namelijk van dat ribbelkarton en daar hoef je niks aan te doen ik heb zelf zoal daken gemaakt
Verder vind ik dat je goed bezig bent en dit voor de eerste keer dat je zoiets doet
 
Merci voor de tips, GA dat zeker proberen

Falco
 
Ik mis de foto`s van de laatste twee updates lig dat probleem aan mijn kant?
 
Bij mij net hetzelfde Ron.

Ik vind dat je als startende modelbouwer sterk voor de dag komt Falco. Komt wel goed.
 
Sorry jongens, GSM heeft zijn kuren weer.
Grove schets...

20230922_101812.jpg
 
Na veel vloeken en miljaaren is het me toch gelukt om iets in elkaar te zetten. Is nu dryfit om dat ik nog aanpasingen moet doen aan de pasvorm. Ik hoop dat ik vanavond nog een deel primer kan zetten. Vind het persoonlijk veel beter met dat enorm hoogte verschil.

20230923_184748.jpg
 
Je hebt dus ineens het woonhuis verbouwd. Tja, het heeft wel iets ...
 
Zo,
We zijn al redelijk gevorderd. De 2 delen zitten nog niet vast maar nu hebben jullie een beeld. op het woonhuis komen dakpannen, de werkwijze van pascal eens proberen, en het ander dak word bedekt met mos
 

Bijlagen

  • 20230924_010640.jpg
    20230924_010640.jpg
    119,1 KB · Weergaven: 6
  • 20230924_010656.jpg
    20230924_010656.jpg
    159,6 KB · Weergaven: 5
  • 20230924_010708.jpg
    20230924_010708.jpg
    187,3 KB · Weergaven: 4
  • 20230924_010725.jpg
    20230924_010725.jpg
    126,7 KB · Weergaven: 4
  • 20230924_010736.jpg
    20230924_010736.jpg
    149,7 KB · Weergaven: 5
  • 20230924_010755.jpg
    20230924_010755.jpg
    126,7 KB · Weergaven: 6
Oja,
Als pascal dit leest, heb jij misschien foto's over hoe je dakgoten maakt?
Dankjewel

Falco
 
Goeiemorgen,
Ik heb een vraag over de Grote schuifpoort. De rails waar de poor op hangt, zijn hoogstwaarschijnlijk van Staal. Maar voor roast te creeeren, wat is de beste ondergrond van kleur. Gewoon roest of eerst beginnen met zwart en dan roest pigmenten. Op de foto heb ik zelf mijn fouten omcirkeld, had er niet bij still gestalt

20230924_102513.jpg20230924_102503.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan