Hoofdsponsor

Auf befehle warten (1/35)

ERVARING
Nul
BOUWWIJZE
Zoveel mogelijk zelf maken
BOUWBUDGET
Nvt
BOUWSTATUS
Started
COMMENTAREN
Heel graag
Elke pan heeft zijn kleur dus vermijd dat je alles 1 kleur geeft.
Bekijk goed foto's van pannen op een dak .
 
Hoi,



Nu er al veel prutswerk achter me ligt, had ik een geweldig idee. We zoeken nog iets om te prutsen 😄



Ik heb een exacte replica gemaakt van mijn eigen buiten tafel, model en afmetingen kloppen, al Ben ik in de hoogte wel de mist in gegaan. De tafel is eigenlijk 5mm te hoog maar als ik een inkeping kan maken in de foam zakt deze met 4mm, dus komt wel goed.







 

Bijlagen

  • 20230930_085126.jpg
    20230930_085126.jpg
    148,8 KB · Weergaven: 2
  • 20230930_085155.jpg
    20230930_085155.jpg
    156,8 KB · Weergaven: 2
Niet dat ik zo'n expert ben, maar er is wel eentje op 'tsoeptsoep' die dat wel is:


ter lering en vermaak :-))
 
Dat is cw moddeling, ja ik heb ook mega veel respect voor zijn werk. Voor ik hieraan begon heb ik talloze projecten bekeken van hem, en ik hoop ooit te kunnen wat hij kan

Update tafel
20230930_100547.jpg
 
Je komt toch al aardig in de buurt volgens mij (y)

Grtz.

Luc:cool:
 
Vandaag mijn eerste poging gedaan in het figuur schilderen. Om in 1 woord mijn ervaring te omschrijven, VERSCHRIKKELIJK
Naar mijn gevoel toe, zelfs geen foto waard, maar het Zou leuk zijn om tips te krijgen hoe ik dit fiasco niet Meer hoe mee te maken

20231004_155751.jpg20231004_155857.jpg20231004_155914.jpg
 
Ik denk dat het een goed idee is om iets meer buiten je eigen topic te komen en op zoek te gaan naar hoe anderen dit doen. Natuurlijk is een van de bedoelingen van zo'n topic dat je vragen kunt stellen en dat mensen dan te hulp schieten en dat zal nu ook wel gebeuren neem ik aan, maar de basiskennis doe je toch op door naar anderen te kijken (en het uit te proberen, wat je natuurlijk ook doet).
 
Figuren schilderen is niet zo simpel maar als je de tijd neemt komt dit wel goed.
Mijn figuren zijn er intussen ook traag op vooruit gegaan maar blijven nog steeds om vele verbeteringen vragen.
Op het forum bij figuren schilderen kan ja al heel veel opsteken.
Neem zijn kleding die nu gewoon blauw is maar in werkelijkheid heeft kleding verschillende blauwe tonen van donker naar licht.
Zelf ben ik niet ervaren genoeg om dit verstaanbaar uit te leggen in tekst.
Kijk vooral eens naar Jan zijn werk en zie hoeveel verschillende tonen die legt in zijn kleuren.
Eens je de basis begrijpt word het eenvoudiger om verder te gaan .
 
Laatst bewerkt:
DSC_2145.jpgDSC_2144.jpgDSC_2143.jpgDSC_2142.jpg

is de zelfde figuur, is maar basic geschilderd in afwachting wat ik er mee van zin ben.
Je grootste probleem is dat je wilt lopen voor je kan gaan, maar die indruk heb ik bij gans je project.
Begin met je verf veel sterker te verdunnen, als je veel figuren wilt schilderen of je niveau wilt opkrikken overleg dan de aanschaf van een wet pallet. Al dan niet zelfgemaakt of aangekocht.
Figuren schilderen is niet zo moeilijk tot op een bepaald niveau, het zijn de laatste stappen die veel oefening vergen.
Ga eens door de afdeling Figuren om een idee te krijgen van wat kan en hoe.
Indien je er niet uitkomt meld je maar.

grtx Jan
 
Falco, doe ook eens de moeite om je eigen kleding en die van anderen eens goed en aandachtig te bekijken.
Gebruik hiervoor ook een spiegel.
Je zal zien dat bv. je blauwe jeansbroek zeker vijf verschillende tinten blauw zal vertonen en hoe ouder ze is hoe meer tinten je zal zien door slijtage of wassen.
Idem met een hemd: bekijk dit al rechtstaand of zittend aan tafel als je armen op de tafel rusten. Bekijk de plooien en de lichtinval hierop, zowel in buitenlucht als binnen onder kunstlicht.
Hetzelfde geldt voor je aangezicht, handen en andere lichaamsdelen.
 
Hallo,
Heren, eerst bedankt voor jullie commentaren op het figuurschilderen. Ik heb vandaag de kit besteld +1 extra oude kit om mee aan de slag te gaan. De oude kit is puur om op te oefenen om de basis onder de knie te krijgen.
ook ben ik ondertussen (4maanden eerder) terug begonnen met werken, dus de updates zullen niet zo snel meer zijn

Het kitje voor op de boerderij
Screenshot_20230918_114114_Samsung Internet.jpg
 
Omdat velen mijn dakpannen wat eentonig van kleur vonden, Ben ik eerst hiermee aan de slag gegaan. Heb hiervoor dakpanrood, fel rood, fel groen en wit gebruikt van Revell. Achteraf een zwarte wash van valleyo.
Ikzelf Ben zeer tevreden van het resultant. Ook heb ik van die miniart kit al een ton gezet onder de regenpijp waar die duitser zich gaat scheren.

20231103_115409.jpg20231103_114429.jpg
 
Hey,
Ik heb de meeste accosoires al geplaatst en sommige hebben al wat kleur, de stoel heeft nog veel aandacht nodig en de tafel lijkt me wat hoog in verhouding met de stoel.
 

Bijlagen

  • 20231108_120014.jpg
    20231108_120014.jpg
    365,8 KB · Weergaven: 7
  • 20231108_120059.jpg
    20231108_120059.jpg
    273,3 KB · Weergaven: 7
  • 20231108_120122.jpg
    20231108_120122.jpg
    294,4 KB · Weergaven: 7
  • 20231108_120152.jpg
    20231108_120152.jpg
    332 KB · Weergaven: 7
Mooi werk zover.
Heb de indruk dat ondergrond wak is geworden.
Met papier als drager loop je dit risico.
 
Dank u pascal,
Er komt nog een mdf plaatje onder voor de stevigheid.

Falco
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan