Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zal idd spannend worden. Ik zou dan geen messing gebruiken, ook geen visdraad. Visdraad zal snel breken na het lijmen. ;)

Wat dan wel. Bij een winkel waar kraaltjes verkocht worden. Verkopen ze ook gevlochten metaaldraad. Dat is heel dun. 0,4 mm zelfs. Een soort staalkabel dus. Ik heb dit zelf ook voor dit soort doeleinden in verschillende diktes liggen. Dit blijft van nature dan mooi in de bocht. Is goed te lijmen met CA lijm en is goed overschilderbaar. (Tis maar een idee)

Ik zal eerst eens proberen straks, met de staaldraad die ik liggen heb.
Lukt het niet (waar ik aan twijfel) zal ik zo'n winkel eens opzoeken Rik.
Bedankt voor de tip
 
Update Dekhuisje Reling

Heb men reling dus op zen plaats gekregen, was me wel een secuur werkje, maar is gelukt :p.
Wel een vraagje, hoe zou ik die wituitslag van de lijm kunnen doe verdwijnen??
De reling moet nog wit geschilderd worden.
1_IMG_1634.jpg

Hier een foto van de dryfit op het dek.
1_IMG_1633.jpg

En dan eens een totaalfoto van hoe hij er nu al zou uitzien.
Ik heb natuurlijk nog wel wat kleine werkjes gedaan aan kleinere stukken, zoals de luchtkokers en ander klein materiaal geschilderd om gemonteerd te worden.
1_IMG_1635.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met een aplaus en een nederige buiging. :D

Die lijmresten zijn gemakkelijk weg te krijgen met een laagje blanke lak. Eventueel eerst ligjes schuren. Maar zorg bij het schuren er wel voor dat je de beits niet wegschuurt.
 
Met een aplaus en een nederige buiging. :D

Die lijmresten zijn gemakkelijk weg te krijgen met een laagje blanke lak. Eventueel eerst ligjes schuren. Maar zorg bij het schuren er wel voor dat je de beits niet wegschuurt.

Bedankt voor de lovende woorden en voor de goeie tip Rik:)
 
Ziet er inderdaad al goed uit, Dirk.
Er begint al leven in dit prachtige model te komen.

Een beetje laat, maar misschien toch nog deze tip i.v.m. het aanbrengen van kleine relingen:
Als de messingdraad te stug mocht blijken om gemakkelijk te baan van de scepters te volgen, dan kan men steeds z'n toevlucht nemen tot de koperdraad die men gebruikt om de ankers van electromotoren te wikkelen. Die is lekker soepel en zal zich heel gewillig door de ogen van de scepters laten geleiden. En is verkrijgbaar in verschillende diktes!


Droop
 
Ziet er inderdaad al goed uit, Dirk.
Er begint al leven in dit prachtige model te komen.

Een beetje laat, maar misschien toch nog deze tip i.v.m. het aanbrengen van kleine relingen:
Als de messingdraad te stug mocht blijken om gemakkelijk te baan van de scepters te volgen, dan kan men steeds z'n toevlucht nemen tot de koperdraad die men gebruikt om de ankers van electromotoren te wikkelen. Die is lekker soepel en zal zich heel gewillig door de ogen van de scepters laten geleiden. En is verkrijgbaar in verschillende diktes!


Droop

Ook bedankt voor de leuke tip Droop.

Vraag: Zouden jullie na het schilderen van deze reling en de montage van nog wat onderdelen ook al het gehele dekhuisje in de blancke lak zetten, of wachten tot de boot af is om hem volledig nog eens in de blancke lack te zetten????
 
Het dekhuisje zou ik nu in de blanke lak zetten. Dat is vaak ook gelijk een beschermlaagje voor de beits. Dan krijg je daar niet zo snel meer van die lelijke plekken op.

Wel de onderzijde blank houden. Of straks voor het lijmen ervan eerst even met een schuurpapiertje behandelen. :D
 
dag,dirk
knap werk man
goe bezig,
groetjes,ronny
 
Update 16-06-2008

Nog een beetje verder gedaan met in elkaar lijmen van sommige onderdelen waar ik een beetje uitleg zal bij geven.
Hier onder op de eerste foto ben ik dus bezig met het in elkaar steken van de Radar toren.
De 2 ronde paaltje, daar heb ik een gaatje in geboord en ook in het blokje war ze op staan en heb er een stukje van een saté prikker in gelijmd om het geheel wat steviger te maken.
De Sateliet ontvanger is ook in hout maar heb ik eerst met een beetje plamuur bewerkt nu om hem dan als hij droog is glad te kunnen schuren, en mooi te kunnen schilderen, als ik dat niet doe dan zie je het hout structuur nog te goed en ik heb nog nooit een sateliet ontvanger in hout gezien.
1_IMG_1636.jpg

De onderdelen hier op deze foto moeten de overkappingen voorstellen, ik moet de overkapping zelf nog beplanken en dan met vernis schilderen.
1_IMG_1637.jpg

Op de voorsteven heb ik ondertussen ook al de reling geplaatst, die weer een secuur werkje was, is allemaal niet zo groot he :rolleyes:
1_IMG_1639.jpg

Op deze foto zie je de trappen en ladders en een paar deurtje die geschilderd zijn in oud koper.
1_IMG_1640.jpg

Op het achterschip heb ik ook al wat kaapstanders en luchtkokers op zen plaats gelijmd.
1_IMG_1642.jpg

Een totaal picture van het schip hoe hij er nu uitziet.
De kalfaatlijntjes moet ik ook nog wat bijtekenen, zoals ik al getest heb aan BB kant achterschip.
Tot zover deze update.
1_IMG_1643.jpg
 
Laatst bewerkt:
Man dit is echt een juweeltje aan het worden, en zeggen dat ik die dingen ook nog liggen heb in een paar plastic zakken. (tjah de eerste 10 of 11 afleveringen had ik gekregen van een collega die het niet meer zag zitten, dus koop ik nu netjes iedere week de volgende aflevering).
DeAgostini mag dan wel duur zijn (maar door de wekelijkse aard voel je het niet zo in je portefeuille... en dus makkellijker te verantwoorden bij de bazin), maar het is toch wel mooi spul.
Alleen (in in jouw geval is dat al lang van geen enkel belang meer :-) ) vind ik wel dat ze een betere triplex hadden mogen gebruiken voor de spanten (balsa triplex !!!)

Ach had ik zovele jaren geleden maar de moeite genomen om aan te schuiven om haar te bezoeken toen ze in Zeebrugge lag... tjah, gemiste kansen he...

PS : voor het geval dit gelezen wordt door iemand van DeAgostini (belgie... of nederland), alstublieft (op blootje knietjes) breng ook de Santisima Trinidad en die RC Carrabinieri helicopter uit hier... dank u :-)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eerst wat moet helpen met metselen.

Dan nog wat door gedaan met het beplanken van de overkappingen, morgen een laagje Magonie vernis er op, maar eerst wat foto's nemen om te tonen hoe het er nu uitziet.

Ook nog wat luchthappers en dergelijke op het schip gemonteerd.
Dus morgen terug een kleine update met foto's.
 
Zo je gaat als een speer ineens. Moet ie af? :D

Maar ik kan zien dat er met plezier gewerkt wordt aan het schip, dat doet deugd. Je maakt er wel iets moois van. Persoonlijk zou ik de trappen iets lichter gamaakt hebben. Maar dat is een kwestie van smaak. ;)
 
Petje af voor dit kunstwerk!!Echt!!
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Petje af voor dit kunstwerk!!Echt!!
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!!!!!!!!!!!!!!!!

Bedankt voor de lovende woorden :p

Update 19/06/2008

Zoals beloofd de nodige foto's van men werk die ik de laatste dagen heb vericht.

Hier zie je dus de overkappingen die ik beplankt heb en nog een beetje moet bijschuren voor ik ze in de vernis zet, nog niet genoeg geschuurd zoals je kunt zien.
1_IMG_1645.jpg

Heb nog een paar luchthappers op zijn plaats gelijmd.
1_IMG_1647.jpg

Hier nog een paar kleine stukken in houdkleur gespoten, moet nog een laagje hebben hoor.
1_IMG_1652.jpg

Dan de reling op het voorschip die ik wit heb geschilderd, valt wel mee qua uitzicht he :rolleyes:
1_IMG_1653.jpg

En dat was het dan alweer, hopelijk kan ik vandaag nog wat verder doen, ik zou toch graag vandaag de 2de laag houdkleur aanbrengen en de overkappingen netjes bijwerken en de eerste laag Magonie kleur vernis geven.

Morgen dan de volgende update, of vanavond al.
 
Laatst bewerkt:
Dit wordt een prachtig model, Dirk.

Toch heb ik een vraagje/ opmerkingetje: Moeten van de 2 reling op het voordek de middenste scepter niet wat meer naar het midden geplaatst worden?

Verder niets dan lof hoor. ;)


Droop
 
Mooi man. Vooral zo doorgaan. Ik heb zelfs geen commenstz. wacko

Mijn complimenten. :D
 
update 20-06-2008

Heb de overkappingen en de kraandragers op hun plaats gelijmd, en zo begint het stilaan vol te worden op het dek, maar er moet nog zoveel bijkomen.
1_IMG_1654.jpg

Op deze foto enkele onderdelen die ik bezig ben met samen stellen en schuren en schilderen + ook nog spuiten.
1_IMG_1655.jpg

Dit zijn de banken die ik net in de vernis heb gezet, straks nog eens een klein beetje opschuren en nog een laagje geven.
Achter de banken kun je men Sateliet ontvanger zien liggen op een saté prikker om straks ook te spuiten.Heb deze ook een beetje bewerkt met plamuur en een laagje grijze primer gegeven.
1_IMG_1656.jpg

En hier dan een paar onderdelen een eerste keer een laagje oker gegeven met airbrush.
Straks nog een 2de en 3de laag geven, en dan kan dit ook terug gemonteerd worden.
Die luchthappers zijn dus zelfgemaakte in hout.
1_IMG_1658.jpg

Einde update :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Dat is weer een grote update, en dat na al het werk van gisteren. Ik heb natuurlijk wel een beetje kritiek. Ik heb jou luchthappers eens bekeken. Daar kun je voor de mooi om maar zo te schrijven nog een gat in boren. Deze vrees je dan netjes uit zodat je als het ware een gat krijgt. Die schilder je aan de binnenkant zwart. Hierdoor ontstaat het idee dat deze echt hol is. Volgens mij is dat toch net iets meer natuurgetrouw. :D
 
Dat is weer een grote update, en dat na al het werk van gisteren. Ik heb natuurlijk wel een beetje kritiek. Ik heb jou luchthappers eens bekeken. Daar kun je voor de mooi om maar zo te schrijven nog een gat in boren. Deze vrees je dan netjes uit zodat je als het ware een gat krijgt. Die schilder je aan de binnenkant zwart. Hierdoor ontstaat het idee dat deze echt hol is. Volgens mij is dat toch net iets meer natuurgetrouw. :D

Ok, zal ik ook zo doen dan.
Je hebt wel gelijk, zal mooier zijn en dat is toch de bedoeling he :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan