Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Dirk,

ik zit met open mond je verslag aan het lezen.:eek:
Een echte meesterwerk.:D
Het eind resutaal zal een juweeltje zijn.
Weet je wat je er mee gaat doen als hij af is of heeft hij al een bestemming gekregen?:p
 
hoi,john,
ik denk dat de besteming zal zyn op de nieuwe schouw van onze dirk.
maotje,dat word inderdaat een juweeltje met een groote J
groetjes,ronny
 
Bedankt voor de mooie complimenten allemaal cute

Er is inderdaad zoals men maat Ronny zegt een plaats op men schouw of de kast voorzien , hij is natuurlijk altijd te koop maar de prijs zou er naar zijn:rolleyes: en ik koop men dan gelijk een nieuwe Amerigo Vespucci, maar ik denk dat dit schip lekker bij mij thuis blijft.
 
Prachtig werk al aan een prachtig schip. Ik heb het één keer gezien in de haven van Antwerpen vele jaren geleden.

Keep up the good work!
 
Ewel, Dirk, je weet dat ik niet zo veel rondneus tussen de houtsnuivers en -lijmers, maar dit wordt inderdaad een stukje pracht.
De tip van Rik betreffende de luchthappers zou ik zeker toepassen. Dat zal net dat ietsje meer resultaat geven.

In elk geval, ik zal ze woensdag wel in levende lijve mogen aanschouwen zeker? ;)
 
Ewel, Dirk, je weet dat ik niet zo veel rondneus tussen de houtsnuivers en -lijmers, maar dit wordt inderdaad een stukje pracht.
De tip van Rik betreffende de luchthappers zou ik zeker toepassen. Dat zal net dat ietsje meer resultaat geven.

In elk geval, ik zal ze woensdag wel in levende lijve mogen aanschouwen zeker? ;)

Jazeker dat :rolleyes: woensdag zie je hem life.
De luchthappers heb ik al uitgefreest en ben het nu nog een beetje aan het bijwerken, iets teveel weggefreest wacko, dus wat plamuur op zen plaats en komt allemaal goed.
 
Omdat je luchthappers van hout zijn, is het misschien handig om ze af te werken met de foutjes doormiddel van een houtlijm/houtstof mengsel. Dit is toch iets steviger. En mooier. Dan kun je voor de kleine oneffenheden altijd nog met plamuur werken.
 
Update 24/06/2008

Terug een kleine update van het werk wat ik de laatste dagen heb gedaan, veel was het niet, heb ook nog een beetje ander werk gedaan nu het mooi weer is.
Aan de luchthappers heb ik nog een beetje werk zoals je kunt zien.

1_IMG_1659.jpg


De kompasvleugels zijn ook al bijna klaar om in de vernis te zetten.
1_IMG_1661.jpg

Hier dan nog een fototje van de banken die ik op hun plaats heb gelijmd.
1_IMG_1662.jpg

Men satteliet ontvanger in een laagje lak gespoten en morgen nog een beetje opschuren.
1_IMG_1663.jpg

Dan nog de radar mast en steun in een staalgrijs geschilderd humbroll 87
1_IMG_1664.jpg


Dat was het voor deze update
Morgen de volgende hoop ik.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat ik morgenvroeg aan je deur sta hé.....
 
Morgen de volgende hoop ik.
Altijd goed.

die compasvleugels. Ga je die schilderen? Of is dit een gelakte versie? Als je die gaat lakken zou ik er een laagje fineer overheen aanbrengen. Ga je deze schilderen zou ik ze na de grond volledig in de plamuur zetten en dan schuren. Deze zijn doormiddel van de insteekdelen makkelijker glad te krijgen op die manier. cute
 
Altijd goed.

die compasvleugels. Ga je die schilderen? Of is dit een gelakte versie? Als je die gaat lakken zou ik er een laagje fineer overheen aanbrengen. Ga je deze schilderen zou ik ze na de grond volledig in de plamuur zetten en dan schuren. Deze zijn doormiddel van de insteekdelen makkelijker glad te krijgen op die manier. cute

Ja zou ik kunnen doen inderdaad, ik heb namelijk al een laagje lak aangebracht, ik schuur deze terug weg en zal laagje fineer aanbrengen, bedankt voor het helpen nadenken en de goeie tip Rik.

Je ziet wel dat ik de luchthappers een beetje heb uitgefreesd, dat ik luister en de tips probeer op te volgen die ik krijg.

Bedankt hiervoor
 
update 25-06-2008

Voila dan terug een kleine update, vanmorgen is ExSerCo bij me thuis geweest en me teveel bezig gehouden om deftig te kunnen doorwerken maar kom, ik heb toch iets gedaan :D , is geen waar hoor Dminiek.:D

Hier op deze foto dus de kompasvleugels die heb beplankt op aanraden van Modelengeneer.
Is zeer mooi zo, bedankt Rik :D
1_IMG_1665.jpg

Dan ook nog de reling achtersteven op zen plaats gelijmd, morgen dan de messing draden er tussen lijmen en schilderen.Er komt nog een houten reling bovenop de witte steunders, dat is voor overmorgen hopelijk.
1_IMG_1666.jpg

Ook aan het dekhuisje de laddertjes geplaatst + de reling ervoor, ook deze morgen nog schilderen
1_IMG_1667.jpg

Zo tot zover deze korte maar leuke update
 
Laatst bewerkt:
je steekt wel veel detail in de AV :D ik ga hier niet in herhaling vallen, je zal zelf wel weten dat het er prachtg uitziet :D
maar een opmerking: hoort die reling op de laatste foto niet evenwijdig te lopen met de trap?
 
je steekt wel veel detail in de AV :D ik ga hier niet in herhaling vallen, je zal zelf wel weten dat het er prachtg uitziet :D
maar een opmerking: hoort die reling op de laatste foto niet evenwijdig te lopen met de trap?

Ja maar zoals je ziet kan ik dan nooit het punt gebruiken waar hij boven is bevestigd, dus zei ik dan maar zo, als alles eens op zen plaats staan en geschilderd is zal men daar niet op letten, hoop ik.
 
en als je dat vanonder kon aanpassen? je kon een stukje hout, hoeft helemaal niet groot te zijn, nemen, en die plaatsen en dan zo evenwijdig laten lopen.

maar het is maar een detail. 9/10 mensen gaan dat niet zien hoor :D de meesten worden aangetrokken door het geheel, en dat is oogstrelend :P
 
Als er een houten lat over de steunen heen zal gaan, ik vermoed in dit geval een potdeksel of houten railing. Dan kun je die het beste er voor het reigen van het draad er aan bevestigen. Dat geeft extra steun aan de spijlen. En trek je ze niet zo snel omver.

Even voor als je wat meer railingdelen hebt dan een stuk of 5 en of met een sterke kromming er in.

Ik zelf rij eerst de railingen aan het draad. Dus heb ik drie dragen nodig dan dus drie. Dan schuif ik de spijlen in een positie waar ik denk dat ze ongeveel komen te zitten. En dan zal ik spijl voor spijl pas gaan lijmen als ik de spijlen netjes in de gaatjes heb zitten die ik al voorgeboord heb zitten. Dan zul je zien dat je niet meer zoveel moeite hoeft te doen om alles netjes te krijgen. het buigen van de railing draden gaat ook gemakkelijker. Ik hoop dat je hier wat aan hebt voor de volgende keer.

Verder die compasvleugels zien er zo toch wel heel deftig uit. Mijn complimenten.
 
Ik zal het nog bezien wat ik zou kunnen doen om het te verbeteren siemen :D

En Rik ook bedankt voor de tip, ik zal het de volgende keer uittesten, maar die draad gaat er redelijk vloeiend in hoor, ik kan nog altijd die steunders een beetje bewegen, dus komt allemaal nog in orde, maar om zeker te zijn zal ik in het vervolg eens deze manier die je net vertelde eens proberen.
 
De railing aan een trap hoor inderdaat evenwijdig te lopen. Op een schip uit de oudheid is hier vaak een deftige paal voor gemaakt die net zo hoog is als de railing. Nu is dit bij de AV niet het geval. Daar hebben ze een buis lopen. De buis heeft een knik die dus evenhoog is als de railing die daarboven komt. Alleen dan is ze evenwijdig.

Sorry voor de latere vermelding, ik moest dit even zoeken. Dit om toch een beetje historisch verantwoord antwoord te kunnen geven. cute
 
update 26-06-2008

Voila vandaag al terug wat gedaan.
Ik heb de reling aan het dekhuisje bijgewerkt en het loopt nu redelijk evenwijdig met de trap hoor.
Beter dan dit zal ik het niet krijgen, ook kon ik niet meer speling geven, anders ging de reling te ver verwijdert staan van de trap, en dat is echt niet realistisch.
1_IMG_1671.jpg

Heb nu ook de horizontale dragers van de reling op achtersteven geplaatst, ziet er goed uit, straks nog een laagje verf en dan beginnen aan de houten armleuning op de reling te plaatsen.
1_IMG_1672.jpg

Zo tot zover deze update
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan