Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit.

Vraagje. Ga je die patrijspoortjes nog schilderen of laat je die in de messingkleur. Dit omdat je de achterkant scherm wat van pe is ook zwart geschilderd hebt.
 
Ziet er goed uit.

Vraagje. Ga je die patrijspoortjes nog schilderen of laat je die in de messingkleur. Dit omdat je de achterkant scherm wat van pe is ook zwart geschilderd hebt.

Ik laat deze in messing kleur, alleen nog eens zien als ik ze kan opvullen dat het lijkt alsof er een ruit van glas inzit.
 
Dat kan toch. Je kent die gaatjes tangen wel voor leer. Daar kun je verschillende maten mee knippen. Dan neem je een plastic verpakking van dat doorzichtige plastic. En daar knip je dan het glaasje uit. De gaatjes tang even doorprikken met een satehprikker en je hebt de mooiste ronde gaatjes. :D
 
dirk;
awel mercie,dat is zeker knapwerk,
en als je het doet zoals nonkel rik het zegt komt alles dik in orde;)
groetjes,ronny
alias,schuute
 
Hehe, bedankt allen voor de mooie reactie's
Ik zal proberen men werk zo verder te zetten ;)
 
Dirk,
Ik heb nóg eens een keertje door de vorige pagina's gebladerd.
Indrukwekkend wat je tot nu toe hebt klaargespeeld, héél mooie afwerking met heel veel zin voor details
en ik blijf de romp én het dek schitterend vinden (maar het dekhuisje ook hoor ;) )
 
Dirk,
Ik heb nóg eens een keertje door de vorige pagina's gebladerd.
Indrukwekkend wat je tot nu toe hebt klaargespeeld, héél mooie afwerking met heel veel zin voor details
en ik blijf de romp én het dek schitterend vinden (maar het dekhuisje ook hoor ;) )

Bedankt voor de complimenten ;)
 
Dirk,

Heb vandaag een groot gedeelte van je bouwverslag gelezen, en vind het verbluffend wat je er tot nu toe van hebt gemaakt. Ben zeker benieuwd naar het vervolg ervan.;)

Groet,
Swa
 
Update 12-06-2008 Dekhuisje

Hallo, ik heb nog een klein beetje verder gedaan met het dekhuisje, ik heb het nog 2 laagjes vernis gegeven en ben nu bezig met het plaatsen van de reling op het dakje van het huis.Dit is wel zeer fijn werk, is allemaal niet te groot en sterk, maar ik krijg het wel voor elkaar denk ik, juist de draadjes die er dan later door moeten zullen wel wat problemen met zich meebrengen denk ik.

1_IMG_1626.jpg

Zoals je kunt zien heb ik al de kleine gaatjes voor zitten boren met boor 0.8mm om dan de steunders er in te lijmen.
1_IMG_1627.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, nou, Dirk, wat je nu allemaal laat zien is niet voor de poes hoor. :)Knap gedaan allemaal.

Laat ik nu maar tips van jou gaan aannemen ipv jij van mij. :D
Rik, die nu vol bewondering kijkt hoe mooi dat het wordt.
 
Nou, nou, Dirk, wat je nu allemaal laat zien is niet voor de poes hoor. :)Knap gedaan allemaal.

Laat ik nu maar tips van jou gaan aannemen ipv jij van mij. :D
Rik, die nu vol bewondering kijkt hoe mooi dat het wordt.

Eum, ik luister wel goed naar de tips die ik krijg van u en de andere medebouwers, dus ik denk dat ik veel aan jullie te danken heb, ik weet het wel zeker.

En vanharte bedankt voor de mooie woorden Rik;)
 
zozo dat is mooi :p

als ik er al eens iets van ken, wordt het zo mooi gedaan dat ik niets kan zeggen :D
 
man man
fijn gedaan
zoals ik al zei
denk dat ik wat jaren gaat moeten bouwen
voor aan jullie afwerking te bereiken
groeten yoni
 
Ik ben ook nog maar een beginner hoor, het is men eerste houten schip.
Vroeger nog wat vliegertjes gemaakt maar dan ook bij lange zo mooi niet afgewerkt zoals ik het nu zou doen na een tijdje op het forum gezeten te hebben en vele topics gelezen te hebben.
Vroeger als ik nog vliegtuigjes maakte bestond er natuurlijk nog geen internet, dus dit internet gebeuren en Forum gebeuren moet men zien als een zeer mooi hulpmiddel.

Ook nog bedankt voor jullie leuke en hoopgevende reacties.
 
Update 14-06-2008 Dekhuisje

Ik heb nog een beetje kunnen verder doen met het plaatsen van de staanders voor de reling op het dekhuisje, hier onder enkele foto's.
Later deze dag als de lijm droog is zal ik proberen de messing draadjes er door te loodsen, zal wel friemel werk worden, anders zal ik ze in stukjes er door lijmen.

1_IMG_1628.jpg


1_IMG_1630.jpg
Is allemaal al redelijk recht, maar ik kan ze straks nog bijplooien eens de draadjes er tussen gaan.

1_IMG_1632.jpg

Nadien nog alles een mooie schilder beurt geven en het zou mooi moeten worden.
Tegen het huisje aan de achterkant komen nog ladertjes ook eens het gemonteerd is op het dek van men schip.
 
Laatst bewerkt:
ziet er heel mooi uit,maar kan men hiervoor ook niet gewoon visdraad gebruiken die dan achteraf wordt geverfd.
Of gaat zoiets niet,vroeg het mij alleen eventjes af.
 
ziet er heel mooi uit,maar kan men hiervoor ook niet gewoon visdraad gebruiken die dan achteraf wordt geverfd.
Of gaat zoiets niet,vroeg het mij alleen eventjes af.

Ja visdraad zou op zich ook gaan, als je de juiste dikte hebt, maar ik ben lang geleden gestopt met vissen en heb geen visdraad meer :D, heb dus de messing draad die bij de kit zat, lukt me ook wel hoor, de aanhouder wint.
Het gaat niet snel vooruit maar ik heb tijd en wil er een mooi schip van maken.
 
Dat zal idd spannend worden. Ik zou dan geen messing gebruiken, ook geen visdraad. Visdraad zal snel breken na het lijmen. ;)

Wat dan wel. Bij een winkel waar kraaltjes verkocht worden. Verkopen ze ook gevlochten metaaldraad. Dat is heel dun. 0,4 mm zelfs. Een soort staalkabel dus. Ik heb dit zelf ook voor dit soort doeleinden in verschillende diktes liggen. Dit blijft van nature dan mooi in de bocht. Is goed te lijmen met CA lijm en is goed overschilderbaar. (Tis maar een idee)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan