Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dirk dat begint een bijna volwaardig schip te worden. Leuk he die detail er opbouwen. Straks de masten enzo. Dan zie je zo'n schip gewoon groeien in je handen.

Ik heb even een plaatje van je geleend. Ik heb gisteren uitgelegd hoe het nu bij een scheepstrap in zijn werk gaat. Kijk maar naar de groene lijn. Nu weet ik hiet even niet hoe de schaalverhoudingen zijn van de railingen. Ze lijken mij wat hoog. Maar die zitten nu eenmaal in de kit en daar kun je weinig mee.

Toch wil ik dit even onder de aandacht brengen. Niet voor nu, maar meer voor een volgende keer. Bij een ander schip.

1_1_IMG_1671.jpg
Je ziet dat ik de groene lijnen er in getekend heb. Deze geven aan hoe een trapleuning op een schip zou moeten zijn. De railingen op een schip zijn echt nooit mans hoog of nog hoger. cute Die rode lijnen geven dan de support aan. Die heb ik nu even getekend als hulplijn om het duidelijk te maken. In het echt staan die er ook. In de modelbouw worden deze meestal weg gelaten. :s

Ik hoop dat je ook nu weer wat aan hebt gehad. cute
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Rik voor de mooie uitleg, en inderdaad in de BB worden deze Rode lijnen weggelaten, ik zie nu ook hoe het normaal zou moeten, zal voor een volgende project zijn, heb net geschilderd :s
Ik zal toch nog eens kijken als ik het nog kan bijwerken.
 
update 26-06-2008 verandering Reling

Voila Rik, ik heb het toch maar verandert, dit zou toch al veel beter moeten zijn.:D

1_IMG_1675.jpg
 
Laatst bewerkt:
hoi,de mannen
de reling aan de trap ziet erv inderdaad stukken beter uit,maar is de trap niet een beetje aan de korte kant?
je zit inderdaad met beperkingen in een kit,maar alsje naar de foto kykt zal de bemanning toch alle maal zeer lange benen moeten hebben om op het dek huis te komen
groetjes,ronny
 
Ja Ronny, dat klopt, de trap is te kort. Ik heb het ook gezien. Maar het probleem is dat het hier om een kit gaat. Die is van tevoren samengesteld door de fabrikant. En daar moet je het voor doen. Zou je zelf gaan scratschen dan zou je dit idd anders doen. Maar dan zou je het gehele schip anders doen. Dit ivm de materialen die hier speciaal voor gemaakt zijn.

Verder laat ik de eer weer aan Dirk. Gaat hartstikke goed.
 
hoi,rik
ik heb in myn post ook verteld dat je inderdaad met beperkingen zit by een kit,ik persoonlyk vind dat jammer gezien de prys van de kit,
maar niet tegenstaande dit ,is onze dirk toch verdomd goed bezig myn gedacht.
groetjes ronny
 
Ja he ik heb het gezien op modelforum.nl dat ze schrijven dat ze idd lange benen nodig zullen hebben.
En ik heb er ook op geantwoord zoals je nu schrijft ronny dat ik met beperkingen van de kit zit, ik laat het nu zo, ik had er eerder aan moeten denken en het ook een beetje zelf zien, dan kon ik er nog iets aan doen, nu heb ik echt geen zin om terug alles af te breken en nog eens de trap + de relingen opnieuw te maken, er komt nog een radar mastje achter, je zal bijna niets meer zien van het gehele trapje + reling.

Is terug een goeie leerschool voor de volgende projecten die op me wachten :D
 
dirk,
niet mee in zitten,zoals nonkel rik het al geeft gezegt,uiteindelyk gaat het om het totaale schip.
eens de masten en tuig zyn geplaatst ziet men het niet meer
ze zullen naar het schip in zyn volle glory zien ,neem dat maar aan.
groetjes,ronny
 
de tip van rik is mooi uitgewerkt.

wat mij nu ook pas opvalt is dat er geen glas in staat.:s
 
@ Newbie

Glas is in dit soor modellen niet raadzaam, het probleem met dit soort kleine openingen is dat je daar dan een stofophoping gaat krijgen. Hierdoor word het zicht dat je daar op hebt steeds lelijker. En afstoffen gaat niet. Dus beter geen glas.

:D
 
update 27-06-2008

Voila terug een beetje verder gewerkt aan het achtersteven, ik heb er de houten reling op gemonteerd.
Ik heb eerst de houten reling zo goed mogelijk op zen plaats gelegd en dan waar de steunpunten staan heb ik deze met een potlood stipje afgetekend op het hout om er een kleine opening in te boren, niet volledig door natuurlijk.
Ik heb dan een dry fit gedaan om te zien als de gaatjes klopten en dan een beetje lijm ZAP op de steunpunten gedaan en het hout op zen plaats gehouden, ik heb wel een aantal seconden druk met men vingers op het hout gegeven om hem zeker te doen houden en wachten tot de lijm plakte :D
1_IMG_1676.jpg

Dan ook nog wat oogjes op dit onderdeel geplaatst, ik weet nog altijd niet welk onderdeel dit is :s
1_IMG_1677.jpg

En dan de laatste 2 foto's nog wat kleinere toebehoren in de primer gespoten om deze avond in de lak te kunnen zetten.
1_IMG_1678.jpg


1_IMG_1679.jpg
 
Laatst bewerkt:
Keurig, ga zo door dan heb je straks een profesioneel gebouwd schip waar je trots op kan zijn. Mijn komplimenten. cute

Wat je aan het maken bent is denk ik de schoorsteen van de stoof.
 
Keurig, ga zo door dan heb je straks een profesioneel gebouwd schip waar je trots op kan zijn. Mijn komplimenten. cute

Wat je aan het maken bent is denk ik de schoorsteen van de stoof.

Ach zo, ik heb echt geen idee van :D

En bedankt voor de mooie woorden Rik
 
denk ook wel dat het een schouw is
verder heel mooi werk ga je proberen evenaren al is het moeilijk
 
denk ook wel dat het een schouw is
verder heel mooi werk ga je proberen evenaren al is het moeilijk


Moeilijk, als je je best doet en je er de tijd voor neemt zal het zeker even mooi worden, het is men eerste bootje, dus ik neem men tijd, ik bouw voor mezelf dus geen tijdsdruk en woensdag vertrek ik terug voor 6 weekjes dus zal men werf terug stil liggen :D:D
 
update 27-06-2008

Hier dan een foto van het afgewerkte ( Schoorsteen)
1_IMG_1681.jpg

De 2 volgende foto's nog een de reling daar de eerste een beetje overbelicht waren.
1_IMG_1683.jpg


1_IMG_1684.jpg

En dan hie begonnen aan de steunders voor de reddings sloepjes.
Ook de kraanmast met ladder ben ik bezig met schuren en schilderen voor latere montage.
1_IMG_1685.jpg


Einde van deze korte update
 
Laatst bewerkt:
juist doe ik ook tijd nemen is heel belangrijk zelfs al is het je 10de bootje
nu is ook mijn eerste boot en valt heel goed mee zeker met een forum die je kan helpen af en toe
weer 6 weken weg maar in de periode dat je thuis bent kan je wel goed doorwerken precies
 
juist doe ik ook tijd nemen is heel belangrijk zelfs al is het je 10de bootje
nu is ook mijn eerste boot en valt heel goed mee zeker met een forum die je kan helpen af en toe
weer 6 weken weg maar in de periode dat je thuis bent kan je wel goed doorwerken precies

Ja he, als ik thuis ben, dan ben ik ook 6 weekjes thuis, nu heb ik thuis ook nog een beetje gewerkt hier en daar, maar anders kan ik 6 weekjes in men modelbouw steken.:D
 
Hoi Dirk,

Ik ben al een tijdje van op afstand jouw projekt aan het volgen en ik moet zeggen dat dit een zeer presentabel model zal gaan worden.


Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan