Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog even voortgekliedert met chroom en blanke lak.

1__58_impala_92.jpg

1__58_impala_93.jpg

Het stuurtje moet nog worden bijgewerkt (damn macro!), maar de voorzetel is af. Ik kan je verzekeren dat hij er in het echt beter uitziet dan hier op de foto. Hij oogt zo vuil niet, maar dat zal de macrostand in combinatie met smoke zijn zeker?
Ik ben in elk geval tevreden met het voorlopige resultaat.
 
Outche !

een tijdje niet gekomen al hier ...:s

hieronder een foto van een V8 , met de bougiebekabeling , je ziet dat ze heel strak rond de motor lopen :
C-396hp550.jpg

2776360005_2279ccb956.jpg

de groetjes ,

Laurent
 
Merci Laurent, het is het overwegen waard.
 
Allée, we zijn weer een stap verder in het avontuur met het chassis.

Ik heb daarnet het chassis in een lauw badje met Dreft gegooid. Voordien was hij dus (voor de 3e keer) ontdaan van zijn jasje met ovenreiniger en daarna heb ik het geheel een dagje of 2 in bleekwater laten zwemmen.

Daarnet een busje Tamiya Primer gaan halen (jawel, de juiste voor Plastic).

Straks het geheel laten uitdruppen en drogen en ik hoop van het weekend de grondlaag er definitief op te zetten.
 
Aangezien ik vrees dat ik de volgende 2 weken niet veel aan modelbouwen zelf zal toekomen, moest ik vanavond dus nog iets presteren.

Eerst heb ik het stuur onderhanden genomen. Eens de chroomlaag lekker bijgewerkt ziet er nog beter uit dan gedacht. Niet vergeten dat dit STERK uitvergroot is. Ik zie nu dat voor ik een laagje glanzend vernis erop zal zetten, nog een langs het PE-randje een beetje zal moeten bijstippen met rood.

1_PICT3780.jpg

De achterbrug is ondertussen geschuurd, geplamuurd en nu terug in het zwart gezet. De verf op de pic is nog nat en niet vernist. Het is aangebracht met het penseel en het zwart is uit die grote potten van Action voor de geïnteresseerden.

1_PICT3782.jpg

1_PICT3783.jpg

En als laatste wou ik perse nog wat spelen met die kleine PE dingetjes die ik heb gekocht voor deze kit. En ik kan jullie verzekeren dat deze verdomd klein zijn hoor.
Ik heb hier 7 knoppen op het dash gezet. Eerst de originele knoppen met een microchisel verwijderd, daarna de knoppen ingesmeerd met blinkende vernis en deze op hun plaats gelegd.
Nu is de volgende stap het dash-gedeelte waar de knoppen opzitten, nog eens extra van een laagje vernis voorzien, om zo te knoppen nog beter te fixeren. Wanneer dit dan droog is, zal ik rond de knoppen bijstippen met rood (zeker die in het groene kader), en de knoppen voorzien van de X11 kleur van Tamiya (chrome).

1_PICT3777.jpg

1_PICT3779.jpg
 
Waar je zin heb Dominiek om zulke kleine PE onderdeeltjes toe te voegen ik zal gillend gek worden als ik dit zal doen ;P

Maar mijn petje af voor je geduld.

Ron
 
Waar je zin heb Dominiek om zulke kleine PE onderdeeltjes toe te voegen ik zal gillend gek worden als ik dit zal doen ;P

Maar mijn petje af voor je geduld.

Ron

Normaal ben ik niet het meest "rustig, afwachtende type", maar ik sta versteld van mezelf dat ik toch zoveel geduld kan hebben met modelbouw in het algemeen.

Ter info: die knoppen hebben een diameter van 1,5 mmwacko
en toen ik naar bed ging rond 23:30 lag iedereen nog rustig te slapen, dus ik vermoed dat ik niet teveel aan het gillen ben geslagen....:k
 
:D:D:D:D nee dat lijkt me niet want anders is je modelbouw loopbaan snel afgelopen verdacht

Ron
 
Ik heb vanmiddag eens de controle uitgevoerd van de "dikke laag" primer van Tamiya op het chassis. Ik was aangenaam verrast van het resultaat nu deze goed uitgehard is. Het ziet er stukken beter uit droog dan nat.
En nu maar hopen dat wanneer ik terug ga maskeren, de grondlaag op de plastic blijft zitten.
 
Toch een kleine update deze nacht voor mekaar gekregen.

De bumper is geplamuurd en geschuurd.
1_PICT3797.jpg

Het bijgewerkte dashboard, jammer dat de belichting geen 100% is (TL's). Daardoor vertekent het kleur een beetje. Maar je kunt toch goed een idee vormen.
Het midden van het dashboard is bewerkt met aluminium, de knoppen en de randen van de opliggende delen zijn bewerkt met chroom.

1_PICT3800.jpg

1_PICT3801.jpg
 
Het is inderdaad jammer dat de foto`s je werk onrecht aandoen, maar het ziet er erg goed uit.

Ron
 
Vanmiddag een 20-tal foto's gemaakt en er is er maar eentje deftig genoeg om te gebruiken. Moeilijke bevalling.:s
Maar zo zie je toch iets beter hoe het er nu bijstaat. Nog een paar details bijstippen en het is ok.

1_amt_58_impala_104.jpg
 
Hey Dominiek,

Dat dashboard ziet er heel knap uit cute En nu duimen dat het gaat lukken met het afplakken van het chassis.

Is er een verschil in gebruik van Alclad primer ? Soms zie ik grijze, soms zwarte ?

Groeten, Pascal
 
De primer van Alclad is grijs, de zwarte verf (ook van Alclad) wordt gebruikt om een laagje te leggen tussen primer en toplaag om meer diepgang te creëren.
 
Bedankt voor de uitleg Dominiek, ik heb weer iets bijgeleerd cute

Groeten, Pascal
 
Dat maakt twee van ons die iets bijgeleerd hebben, heb nog nooit met Alclad gewerkt, maar wel al veel van gehoord...

Bedankt ExSerCo

Groeten,
Beyond
 
Allclad chroom en polished alu hebben een glanzend zwarte ondergrond nodig om het glanseffect van het chroom/alu beter tot uiting te brengen.
Als ik iets zilver spuit (met gewone Tamiya of andere verf) spuit ik er ook eerst glanzend zwart op, dan krijgt het zilver meer glans...

Tom
 
Klopt als een bus Tom, en bij AcladII Chrome behaal je het beste resultaat qua glans met hun zwarte bassislaag dit is mijn ervaring met diversen merken zwart als bassislaag.

Ron
 
Dashboard ziet er echt heel netjes uit Dominiek!

En toch ook nog even een compliment dat je de stoelen in de originele kleuren hebt geschilderd. Ik had je voor de bouw al gevraagd of je dat van plan was, en ik ben blij dat je het gedaan hebt.

Als je zo doorgaat wordt het echt een heel fraai model cute
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan