Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt, Rik, ik zal een van de komende dagen eens wat experimenteren hiermee.
 
WOW Dominiek, je gaat goed vooruit en het ziet er allemaal heel mooi uit Applaus Applaus Applaus

Ik heb nog wat ideetjes : voor het chassis, wil je dat het er spiksplinternieuw gaat uitzien ? Indien, nee kan je de stukjes waar de verf is afgekomen met de hand bij schilderen, en het geheel een wash geven. Dan ziet het er een beetje "gebruikt" uit.
Voor de stoelen kan je misschien ook een wash gebruiken om ze wat meer diepte te geven ?

Groeten, Pascal
 
Wat ook nog mogelijk is inlijnen wat inhoud dat je met sterk verdunde verf (95%verdunning 5% verf) en met een klein penseel de naden/randjes aantip en als alles goed is loop de verdunde verf netjes in de naad.

En dan zal ik in jouw geval iets van bruin gebruiken.

Ron

Bedankt Ron, het doet deugd dat een bouwer zoals jij, mijn werk kan appreciëren.

Ach ik rotzooi ook maar wat aan hoor
 
Wat ook nog mogelijk is inlijnen wat inhoud dat je met sterk verdunde verf (95%verdunning 5% verf) en met een klein penseel de naden/randjes aantip en als alles goed is loop de verdunde verf netjes in de naad.

En dan zal ik in jouw geval iets van bruin gebruiken.

Ron

Een beetje een laat antwoord van mijn kant, maar ik kom de laatste weken niet meer aan modelbouwen toe boos
Enfin, die tip van jou is in mijn geval niet echt bruikbaar, gezien de randen niet zijn afgelijnd. De ondergrond verandert dan ook nog eens van structuur, zodat met tape (zelfs Tamiya) het onmogelijk is om de fictieve randen te maskeren.

Ik ga even experimenteren met de smoke en deze gebruiken zoals door Modelengeneer aangegeven.
Pics volgen straks (hoop ik).
 
Grrrr......
De foto's heb ik nu wel kunnen nemen, maar ik heb helaas de kaartlezer van thuis vergeten meenemen. Dus ik kan ze deze nacht niet meer showen.

Even geduld graag, tot morgen.....

De smoke lijkt te werken, alhoewel ik nog de nodige ervaring moet opdoen. Ik zal terug een beetje moeten drybrushen met wit.....
 
Hierbij de beloofde foto's van de binnenkant.


Ik vond de zetels er véél te nieuw uitzien, eigenlijk niet realistisch, zelfs voor een nieuwe wagen zou dit zo zijn. Dus ben ik maar wat aan het spelen geweest met “smoke” en drybrushen. Ook de deurpanelen zijn gelijk aangepakt. Op de foto’s hier, ziet het er stukken eslechter uit dan in het echt. Dat is één,. Twee is, dat eenmaal alles in de wagen zit achter het glas, de vervuiling zal gaan vervagen en de realiteit beter zal gaan weergeven.
In elk geval zit er nu wat "diepte" in.


1_amt_58_impala_65.jpg


1_amt_58_impala_64.jpg


1_amt_58_impala_66.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Willen de kenners van "smoke" even commentaar geven of het goed gelukt is of niet?
Voor mij is dit totaal nieuw en dat leek simpelder om uit te voeren dan gedacht.
 
Ik zit wel veel in de rook maar van Smoke weet ik niet veel af omdat ik dit nooit gebruikt.

Maar zover ik het kan beoordelen van de foto`s ziet het er wel goed, maar laten de Smoke experts maar hun mening geven.

Ron
 
Jullie zullen waarschijnlijk al gezien hebben dat er geen logica zit in de volgorde dat ik bouw. :s Dus, hetgene waar ik zin in heb, dat moet er aan geloven.

Vandaag maar wat verder gedaan met het motorblok.
De luchtfilter terug eraf gehaald en herplaatst, want die stond niet in de goede positie.
De bouten bijgestipt.
De starter gemonteerd (wat niet zo simpel bleek te zijn wegens te weinig ruimte tussen blok en uitlaat).

Door de foto’s die ik heb gemaakt in macrostand, zie ik nu duidelijker waar ik nog het één en ander moet gaan corrigeren.

1_amt_58_impala_67.jpg

1_amt_58_impala_69.jpg

1_amt_58_impala_68.jpg

1_amt_58_impala_70.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dominiek wat is een logische volgorde van bouwen?

Ikzelf maak meestal de body als eerste af zoals mijn Bel Air en dan ga ik pas starten met de rest zoals het chassis, motor en interieur.

Dus een echte volgorde bestaat niet wel een logische uiteraard :k

Maar het blokje ziet er al netjes uit zo alleen had ik zelf niet de moeite genomen om de boutjes een kleurtje te geven omdat meestal in de fabriek mee gespoten werden.

En elk geval ben je lekker bezig en op de goede weg.

Ron
 
Het was een vruchtbare namiddag vandaag. Vrouwtje en kinderen niet thuis, dus alle tijd om te bouwen. Alhoewel........ ik eigenlijk moest slapen, want ik heb straks nog nachtdienst wacko
Om te beginnen ben ik gestart met het dak nog een extra laagje wit te geven. Net daarvoor ben ik nog eens met een schuurpadje korrel 6000 over het dak gegaan. Wanneer deze laag is uitgehard, gaan we enkele laagjes blanke lak verspreiden......

1_amt_58_impala_74.jpg

1_amt_58_impala_75.jpg

1_amt_58_impala_76.jpg

Daarna ben ik (weeral) gaan stoeien met het chassis. Eerst een eigen brouwseltje maken van zwart en grijs, et voila het resultaat.

1_amt_58_impala_77.jpg

1_amt_58_impala_78.jpg

De uitlaten had ik al eens met de hand geschilderd, maar ik was daar helemaal niet tevreden mee. Dus opnieuw geschuurd, gegrond en een experimentje geprobeerd met Vallejo Silver en Vallejo Gun Metal. Verhouding 1:1 om te mengen.
Nu ben ik wel tevreden.

1_amt_58_impala_71.jpg

1_amt_58_impala_72.jpg

1_amt_58_impala_73.jpg

O ja, mochten jullie zich afvragen hoe ik die twee uitlaten heb vastgeklemd, de uitleg is simpel. Ik heb 2 stukken gietraam met een aansteker aan het uiteinde in de fik gestoken, zodat die konden smelten. Wanneer het plastic nog vloeibaar was, heb ik deze tegen de binnenkant van de "potten" gedrukt en zo laten terug stijven. Uiteraard is dit de plaats die je niet kan zien hé....

En om te eindigen voor het eerst geprobeerd om tapijt te maken met interieurvlokken. Dit was het voorlopige resultaat. De verf was nog niet droog, dus kon ik het overtollige nog niet verwijderen.

1_amt_58_impala_79.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er allemaal goed uit Dominiek!

Ik heb verder weinig vragen of opmerkingen op dit moment, maar ik ben hem zeker aan het volgen! cute

Als ik jou was zou ik het hele chassis in deze kleur spuiten (dus ook de balken). Deze kleur vind ik persoonlijk namelijk helemaal goed. Misschien alleen de tank een andere tint geven. Zou zonde zijn als je weer opnieuw moet beginnen. (volgens mij moet de Muscle wel onderhand op zijn :k)

Groet,
Ferry
 
Ziet er allemaal goed uit Dominiek!

Ik heb verder weinig vragen of opmerkingen op dit moment, maar ik ben hem zeker aan het volgen! cute

Als ik jou was zou ik het hele chassis in deze kleur spuiten (dus ook de balken). Deze kleur vind ik persoonlijk namelijk helemaal goed. Misschien alleen de tank een andere tint geven. Zou zonde zijn als je weer opnieuw moet beginnen. (volgens mij moet de Muscle wel onderhand op zijn :k)

Groet,
Ferry

Bedankt voor de complimenten, Ferry.
Ik ga toch mijn willetje doordrijven met dat chassis. Al moest ik aandeelhouder worden van Mr.Muscle, a ja, want Fortis, dat is nu toch niks meer waard.:s

Wat heb ik vanmiddag gedaan.

1) Het dak op de body een eerste laagje glanzende blanke lak gegeven.
2) De uitlaten in de glanzende lak gespoten.
3) De achtertrein (ook wel achteras genoemd voor de niet-Vlamingen), die reeds gespoten was, weer ontdaan van zijn jasje wegens niet goed genoeg. (zie foto)
4) Het chassis in de matte blanke lak gespoten.
5) De grille bewerkt: eerst grondverf, daarna zwart diep laten intrekken voor de diepte, finishing touch een "natte drybrush "met Tamiya X-11 Chrome. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden was van het resultaat van die Tamiya. Dit was de eerste keer dat ik dergelijke verf gebruikte en deze liet zich gemakkelijk smeren zonder verdunner toe te voegen.
6) De bumpers, die reeds waren ontdaan van hun plastic chroomlaagje van de fabrikant, een eerste laagje primer van Alclad gegeven. Het zal nog eens herbeginnen worden, want ik ben weeroim niet tevreden. (Dedju, binnenkort gaat mijn vrouw toch nog gelijk krijgen dat ik een "moeilijke" ben).

Enfin, nu dan de pics.

1_amt_58_impala_83.jpg

1_amt_58_impala_82.jpg

1_amt_58_impala_81.jpg

1_amt_58_impala_80.jpg

Wat denken jullie van de grille?
Met wat verdunnen jullie eventueel Tamiya Acryl ? Ik heb gehoord dat er alternatieven zijn op de markt, want de originele verdunner/reiniger valt nogal duur uit.
Bijkomende quizvraag: Moet ik blanke lak van Tamiya gebruiken, of valt het te avonturieren om met Revell of Vallejo de grille te sealen?

oops, vergeet ik nog te vermelden dat ik wat verder heb gespeeld met het tapijt.... fotootje vergeten maken, maar dat komt goed.
 
Die grille ziet er goed uit hoor.

Maar voor de volgende keer de gril eerst zwart spuiten, daarna, drybruschen met een zeer droge kwast. En dit in laagjes opbouwen. De verf niet verdunnen, maar juist zo droog mogelijk houden. Dan pakken allen de opstaande randjes en loopt het er niet in.

Je zou nu nog met zwarte inkt de puntjes die zijn volgelopen kunnen nalopen. Dan is het een stuk minder zichtbaar.

Wat ik ook wel eens heb gedaan, met de Toyota, is een rooster zilver gespoten, dat goed laten drogen. Daarna met een zwarte kleur nog eens overgedaan, en met een terpentine (white spirit) doekje afgenomen. Dan komt het zilver weer tevoorschijn op de plaatsen waar je het doekje overheen gehaald hebt. Het doekje dan wel strak om je vinger houden en niet losjes.
 
Dominiek ik gebruik meestal voor Tamiya Acryl gewoon ruitenvloeistof en dan wel de winterversie, dat komt goed uit want het is nu al winter :D
Ik koop mijn spul gewoon bij de Gamma een doe het zelf zaak, en het zeer weinig.

Wat de vernis betreft dat maakt niet uit je kan alles gebruiken over Tamiya acryl

Ron
 
Morgen even naar de doe-het-zelf dus voor ruitensproeiervloeistof op mijne velo :s

En Rik heeft gezegd dat het niet goed is, dus gaan we herbeginnen......... (ik was dat al van plan hoor Rik, want ik voelde me niet zeker van mijn stuk, vandaar de vraag om kritiek) :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan