Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
En Rik heeft gezegd dat het niet goed is, dus gaan we herbeginnen.........

Dus vandaag de daad bij het woord gevoegd, ttz de inkt bij de verf en dit werd het resultaat zover:

1_amt_58_impala_84.jpg

1_amt_58_impala_85.jpg

1_amt_58_impala_86.jpg

Misschien dat ik straks, als de inkt volledig droog is, nog een beetje chrome erbij drybrush.
 
Dominiek ,

prachtig werk tot nu toe .

een opmerking toch : de "bougies" kabels zou je moeten inkorten , zij lopen vanuit de distributor heel strak langs de kleppendeksels tot aan de bougies .

de groetjes ,

Laurent
 
Dominiek ,

prachtig werk tot nu toe .

een opmerking toch : de "bougies" kabels zou je moeten inkorten , zij lopen vanuit de distributor heel strak langs de kleppendeksels tot aan de bougies .

de groetjes ,

Laurent

Bedankt voor de comments.
Heb je daar toevallig een pic van Laurent? Het valt te overwegen.

Ik heb deze avond nog wat verder geknutseld en ver**(!é, ik had goesting om de boel in de vuilbak te kieperen.

Eerst de grille bijgewerkt met nog een drybrush-laagje chroom.



2_amt_58_impala_86.jpg

1_amt_58_impala_87.jpg

Tot zover alles goed.

Dan maar de lampen die op de grille zitten gemonteerd. Allee, proberen op een deftige manier erop te krijgen, want de voorgemaakte gaten van AMT zaten niet gelijk links en rechts, en bij het dryfitten bleek er één van die gaten te klein, waardoor ik de lamp er niet meer uitkreeg en het bevestigingspennetje afbrak.-fck-

Maar nog geen paniek, het is me toch gelukt ze op 1 mm na, alletwee gelijk te krijgen en ook te voorzien van hun laagje chroom.

1_amt_58_impala_90.jpg


Maar dan bleek f*ck*ng Murphy weer in the house. Ik dacht dat ik hem al eens de deur had gewezen, maar niks bleek minder waar.
De foto's spreken voor zich.

1_amt_58_impala_89.jpg

1_amt_58_impala_88.jpg

Om niet het volledige chassis direct te schilderen, eerst maar eens een cm of 5 afgetaped op 1 kant met Tamiya. Volgens iedereen de beste voor dit doeleinden.
Maar zoals de foto's tonen kwam de lak terug mee. Dat is nu al de derde keer.:s
En jawel: eerst ontvet, dan grondverf van Vallejo omdat de bovenlagen ook Vallejo zijn, daarna matte blanke lak erover en dan pas Tamiyatape om de balken te schilderen.

Ik had echt goesting om de boel door het raam te flikkeren. Ik snap het echt niet...... ik ben al bang om de body verder af te werken, want daar moet ik ook nog tapen alvorens in de andere kleur te gaan werken.

WAT DOE IK VERKEERD?

Resultaat: modelbouwgoesting over, ik stop er even mee.....
 
Tja wat je fout, ik zal zeggen gooi de Vallejo in de vuilnisbak die lak is veel te zacht voor dit soort dingen als afplakken denk ik.

Maar!!!! ik lees dat je eerst Vallejo grondverf had gebruikt, ik denk dat daar de fout zit beter is het om een auto primer te gebruiken zoals Motip of Dupli-color en als je duur wil doen Tamiya primer en dan zal je dit probleem waarschijnlijk nooit meer hebben.

Dus niet stoppen :k , mischien kan je dat kale stukje plastiek nog bijwerken met een kwastje.
 
Tja wat je fout, ik zal zeggen gooi de Vallejo in de vuilnisbak die lak is veel te zacht voor dit soort dingen als afplakken denk ik.

Maar!!!! ik lees dat je eerst Vallejo grondverf had gebruikt, ik denk dat daar de fout zit beter is het om een auto primer te gebruiken zoals Motip of Dupli-color en als je duur wil doen Tamiya primer en dan zal je dit probleem waarschijnlijk nooit meer hebben.

Dus niet stoppen :k , mischien kan je dat kale stukje plastiek nog bijwerken met een kwastje.

Ik heb bij mijn Maserati Bora ook grondverf van Vallejo gebruikt, en daarop getaped om erlangs te schilderen. Daar ging het wel goed. Zou het misschien aan de soort plastic kunnen gelegen zijn?

Ik zal eens kijken naar Motip of Dupli-color. Zijn er daar dan nog verschillende soorten in? Kwestie van de juiste te pakken te krijgen voor plastic.

Bijwerken met de kwast is geen optie. Ten eerste omdat ik de verf heb gemengd. Dus identiek dezelfde kleur verkrijgen zal moeilijk zijn. Ten tweede, omdat ik dit niet zou kunnen verdragen. Ik weet dat het fout ging, dus .....

In het slechtste geval ga ik de ganse onderkant in 1 kleur spuiten, balken en platen, allemaal gelijk. (met flink veel tegenzin boos)
 
Laatst bewerkt:
Of het soort plastiek van invloed is op de hechting??? eerlijk gezegd geen idee.

Dan kan het zijn dat op die plek het toch nog iets vettig is geweest, en anders is het weer zo`n mysterieus geval waar niemand de oorzaak van weet verdacht

Wat de keuze primer betreft, die zijn er alleen in wit of grijs.


Ron
 
De grille zier er erg goed uit.

Verder met het schilderprobleem, ik denk dat je een slechte kwaliteit plastic hebt, ik denk dat jou plastic nog zweet. Dat betekend dat het waarschijnlijk bij de fabrikant niet goed is gemend en dan kan dit voorkomen. Helaas komt dit soms nog wel eens voor. Heb ik ook eens gehad met een model. Daar doe je weinig aan.

Ik heb dit toen opgelost met een primer van Revell, die kleurloze. Dan goed laten drogen en opnieuw de kleur eroverheen. Ik denk dus niet dat het aan jou ligt.
 
Op zich houdt de verf wel, tot op het moment dat je gaat met tape werken en die er terug afhaalt.....
Dus lijkt het erop dat de enige mogelijkheid zal zijn om alles in dezelfde kleur te gaan spuiten en gerust te laten?
Het volledige chassis met de vrije hand schilderen is om volledig kierewiet van te worden. (Ben ik dat dan nog niet?)
 
Mijn oom heeft zijn leven lang geschilder, maar ook veel jongens in de praktijd opgeleid. Hij heeft mij ooit de truc geleerd met de tape. Dat is dat je met een mesje de verf insnijd en dan schilderstape op plakt waar je gesneden hebt. Houd het dan is het goed, en dus de ondergrond goed voorbewerkt. Laat dit los, dan heeft de verf niet goed gehecht. Met het gevolg dat de jongens een onvoldoende kregen.

Bij jou hecht de verf dus niet goed. En daar kan die tape niets aan doen. Let wel, dit komt nu ik jou verhaal leest, niet aan jou, als je hebt schoongemaakt met mr. muscle dan weet je zeker dat het goed is ontvet.
 
Nu, het ganse zootje is al terug aan het zwemmen in de ovenreiniger..
 
Waarom altijd een grondverf???
Als je de boel goed ontvet hebt en proper gemaakt is er volgens mij weinig verschil tussen grondverf en ineens een kleur erop zetten.
Ik vind persoonlijk grondverf goed als je een zeer donkere plastiek in een heldere kleur wil zetten. Een witte grondlaag om dan een licht kleurtje te zetten, maar anders gronden???
En heb tot nu toe weinig problemen ondervonden. Veel geluk gehad tot nu toe??????

Erik.
 
1 van de redenen van grondverf is toch om een betere hechting te maken tussen verf en ondergrond?

Ik zou wel eens durven avonturieren en eens spuiten zonder grondverf, enkel al om te zien of ik dan veilig kan tapen, maar ik betwijfel het.
 
Ik zou wel eens durven avonturieren en eens spuiten zonder grondverf, enkel al om te zien of ik dan veilig kan tapen, maar ik betwijfel het.

Ik avontuur dat al 30 jaar.:k
Ik vind soms dat er geen verschil is tussen grondverf en de kleurverven.
Als ik moet afplakken gebruik ik Tamiya tape en tot nu toe met goed resultaat.
Heb een keer alle verf, dus echt alle, er terug afgetrokken, maar dat lag aan de voorbereiding.
Dus ik zou zeggen, avontuur het eens :D :D

Erik.
 
Ofwel eens andersom werken, en het chassis als laatste spuiten???
Misschien dat je dan de verf niet aftrekt van je andere verf??

Tis maar een gedacht é :k

Groeten,
Beyond
 
Waarom een grondverf/primer ten eerste voor de hechting :D sorrie Dominiek ik kon het even niet laten :k

Ten tweede om alsnog te controleren of er geen gietnaden zijn ontsnapt tijdens het schuren en eventueel plamuur werk te checken of deze wel strak is.

Zal wel zonden zijn als je een body lekker strak heb gespoten en je ziet nog een gaatje of een naad lopen.

Ron
 
Tja wat je fout, ik zal zeggen gooi de Vallejo in de vuilnisbak die lak is veel te zacht voor dit soort dingen als afplakken denk ik.

Maar!!!! ik lees dat je eerst Vallejo grondverf had gebruikt, ik denk dat daar de fout zit beter is het om een auto primer te gebruiken zoals Motip of Dupli-color en als je duur wil doen Tamiya primer en dan zal je dit probleem waarschijnlijk nooit meer hebben.

Dus niet stoppen :k , mischien kan je dat kale stukje plastiek nog bijwerken met een kwastje.

Ik gebruik altijd Tamiya primer en dat werkt perfect. Autolak-primer van Motip heb ik ook al gebruikt en op mijn Hasegawa VW Busje, die in two-tone is gepoten, werkte het prima, maar toen ik een Tamiya motor wilde maken waar ook afgeplakt moest worden, kwam de grondlak drie keer na mekaar mee. Toen Tamiya grondlak gespoten en het werkte perfect!

Je werk tot nu toe ziet er wel mooi uit trouwens;

Tom
 
Ik heb al verschillende keren goede kritiek gehoord over de Tamiya Primer. Ik zal er deze week eens gaan kopen en dan opnieuw aan het werk. (en hopen dat het nu lukt)
 
Het blijft altijd proberen en hopen dat het lukt met schilderen hé ?
In de tijd dat ik nog 1/24 auto's (Ferrari's B:) bouwde gebruikte ik altijd verf van Humbrol die ik rechtstreeks op het plastic met de airbrush aanbracht. Zonder grondlaag en zonder vernis. Mijn modellen schuurde ik wel eerst met staalwol om de glans van het plastic af te krijgen. Afplakken deed ik (doe ik nog steeds) met schilderstape die speciaal geschikt is voor op verf te plakken, dat is van die blauwe.

Jammer dat die onderkant blijft tegenwerken, maar het komt vast wel in orde.

Groeten, Pascal
 
Nu ons jongste lid hier (Anthony) gaan slapen is, kan ik ook nog wat verder prutsen.

Het chassis is bijna terug ontdaan van verf met de welbekende ovenreiniger.

De bumpers, die in Alclad Chroom moet komen, waren voorzien van een laagje Alclad primer.
En daarop kon je goed zien dat het nog niet goed was.....(rode cirkels)

1__58_impala_91.jpg

Voor diegene die zich afvragen wat dat ding aan de groene pijl is. Dat is een stuk sprue dat ik met houtlijm aan de binnenkant van de bumper heb gelijmd. Alclad moet je ineens doorspuiten om tot een goed resultaat te komen en ik zou anders niet weten hoe ik dat ding moet beetnemen om niet in de verf te zitten met mijn pollekes.
 
Slim idee van de houtlijm,

Je kunt ook pritt posterbuddies nemen, daar een bolletje van maken. Om zo de bumper op een sateh prikker te plakken. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan