Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt als een bus Tom, en bij AcladII Chrome behaal je het beste resultaat qua glans met hun zwarte bassislaag dit is mijn ervaring met diversen merken zwart als bassislaag.

Ron

Dit kan ik alleen maar bevestigen.

Dashboard ziet er echt heel netjes uit Dominiek!

En toch ook nog even een compliment dat je de stoelen in de originele kleuren hebt geschilderd. Ik had je voor de bouw al gevraagd of je dat van plan was, en ik ben blij dat je het gedaan hebt.

Als je zo doorgaat wordt het echt een heel fraai model cute.gif

Bedankt maat, we doen ons best.
 
Op de eerste pic zie je het chassis dat gespoten is met de primer van Tamiya uit een spuitbus. Het resultaat is zéér goed naar mijn goesting.

1_amt_58_impala_105.jpg

En hier na een laagje "chassiskleur" spuiten. Ook hier ben ik weer tevreden.

1_amt_58_impala_106.jpg
Sorry voor de niet zo'n scherpe pics, maar mijn toestel ligt niet thuis en ik heb even het toestel van mijn vrouw geleend (waar ik niet zo goed mee overweg kan).

En nu maar hopen dat die verf eindelijk eens houdt en niet meer afbladdert na een stukje tape kleven.
 
Ik ga voor je duimen dat het nu goed komt. Ik heb mij even stil gehouden maar alles gelezen. :k

Je daschboard ziet er top uit. Ga zo door. En je valt in de prijzen. :D:D
 
ziet er inderdaad heel goed uit.
dash is zeer mooi.zeker een kanshebber.
 
Thanks, Moggot...

Nu is het een weekje of 2 stil qua bouwen, ik moet teveel werken..... maar daarna ......
 
He mannekes,

ik heb even jullie raad nodig.

Gezien het nogal koud is om in mijn kelder te gaan spuiten voor het ogenblik, en ik een beetje vastzit omdat het chassis nog niet af is, vroeg ik me af of ik dit chassis met matte vernis kan schilderen met een penseel, zonder dat dit veel opvalt.
Ik vind het te koud om daar beneden alles in gang te steken en daar dan de nog een half uur werk te hebben om airbrush en co te reinigen.

Ik denk dat het chassis, want dat is toch tamelijk ruw van structuur, goed met te schilderen zijn met een penseel. Dit kan ik dan eventueel in de keuken doen en de boel daar dan laten drogen.

Wat denken jullie?
 
Tja een moeilijke vraag. Ik schilder heel veel, maar dat is bij schepen. Dat is toch wel anders dan een auto he.

Wat ik zou doen is dan de verf wel lekker dun houden. Dan trekken de kwaststrepen wat gemakkelijker weg. Wel zul je wat vaker moeten schilderen dan ivm de dekkende kracht die afneemt. Je hebt dan meer lagen nodig om het gewenste dekkende resultaat te halen.

Nogmaals ik schilder heel veel. En bij de Toyota heb ik alleen de rood en witte delen gespoten. Al het ander is dus met de kwast. Dus het complete interieur, onderkant binnekkant en alles.
 
Hoi Dominiek.

Kan Rik bijtreden, goed verdunnen die handel en meerdere lagen aanbrengen.
Je zal dan zien dat er bijna geen streepvorming is.
En voor de rest, het ziet er goed uit man.

Erik.
 
Poging 36143 of zoiets :s

Het chassis is nu bijgewerkt met een laagje matte blanke lak. Nu maar hopen dat deze als ik begin met de tape, erop blijft hangen.

1_chassis.jpg

1_chassis2.jpg

De matte blanke lak is aangebracht met een penseel. Gezien de ondergrond nogal ruw is, kon/mocht dit geen problemen geven.
 
Dat ziet er goed uit hoor.
Ik denk alleen dat je met de kwast zou moeten gaan werken. Dit omdat je dan niet hoeft af te plakken. Er zijn allemaal hoeken in het chassis. Dus daar kan je de kwast langsheen trekken. Dan heb je mooie strakke lijnen. En een mooi resultaat.

:k

Mocht je toch gaan afplakken, hoop ik dat het nu gewoon goed gaat. En volgens mij kun je ook niet meer doen dan dat je nu hebt gedaan. Lukt het nog niet, dan is het gewoon zeker dat je kunststof nog zweet. En dan zul je echt moeten schilderen met de kwast. Als je er andere kleuren bij wilt gebruiken.

Het resultaat ziet er goed uit nu. Mijn complimenten, de detail is goed te zien. :k
 
Ik denk alleen dat je met de kwast zou moeten gaan werken. Dit omdat je dan niet hoeft af te plakken. Er zijn allemaal hoeken in het chassis. Dus daar kan je de kwast langsheen trekken. Dan heb je mooie strakke lijnen. En een mooi resultaat.

Dit was/zou het nieuwe plan gaan worden. En nu maar hopen dat ik een beetje een vaste hand heb.
 
Na 1u20 schilderen, ben ik halverwege de eerste verflaag op de chassisbalken...... ik stop ermee voor vandaag.... je begint echt scheel te kijken op die zwarte balken met het donkergrijze ernaast..... op den duur loopt alles door elkaar (op zicht dan toch)
 
tja, zo af en toe even rust nemen werk best goed hiermee. Dan zie je gelijk allerlei kleine puntjes die anders niet zou zien. Zo doe ik dat ook. Even wegleggen en een bakkie doen. Dan weer verder.

Ben al wel zeer benieuwd naar het resultaat. :D:D
 
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat van het schilderwerk aan het chassis. Maar het zal er vast wel prima uitzien :k Prachtige wagen wordt dit Dominiek.

Groeten, wet sellery
 
Eindelijk weer modelbouwen.... na 3 weken werd het wel tijd.

Het chassis wordt dus met de hand bijgeschilderd. Dit is wel een zeer slopend werkje. Waarom? Omdat de zwarte verf op die donkere ondergrond op de duur lijkt in over te vloeien.

Hier het voorlopige reusltaat: een half chassis.

1_chassis1.jpg

2_chassis2.jpg
 
Gelukkig lijkt het deze keer te lukken met het chassis. Fijn op de oude manier met de kwast cute

Groeten, Pascal
 
Ja, Dominiek geduld is een schone zaak, maar dan heb je ook wat. :D:D

Ziet er toch gewoonweg heel goed uit zo. :k
 
Thanks for the support.....
effe kijken of ik straks nog wat kan schild*****, ik bedoel werken B:
 
enkele uurtjes later:

1_chassis4.jpg

1_chassis3.jpg

De balken en benzinetank moeten wel nog in een laagje blinkende blanke lak gestoken worden.

Ik durf zeggen dat ik best tevreden ben, na al mijn miserie met het chassis voorheen.

Nu kan ik me beginnen concentreren op de ophanging en het bevestigen van de uitlaten. De velgen moeten nog in een nieuw chroom-vestje gestopt worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan