Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi gedaan, jammer dat het de onderkant is en je er niet veel meer zal van zien hé als hij klaar is. misschien op een spiegel voorstellencute

Met dat idee was ik al aan het spelen, Kurt.
Er zit toch heel wat detail in deze wagen zijn onderkant.....het zou eigenlijk zonde zijn om er niks meer van te zien.
 
De onderkant ziet er heel mooi uit, puik schilderwerk Applaus Applaus Applaus

Lang leve het schilderen met de hand cute

Groeten, Pascal
 
Net onderkantje geworden Dominiek en inderdaad soms moet het weleens met de hand geschilderd worden :s

Mijn petje af voor het doorzetten om het toch goed te krijgen omdat ik zelf hier niets om geeft, ik ben zo`n persoon dat alle aandacht besteed aan wat je kan zien (of te lui om echt alles netjes te doen :k)

Ron
 
Netjes.
Gelukkig heeft het alleen zweet en tranen gekost en is er geen bloed moeten vloeien :D

Erik.
 
en is er geen bloed moeten vloeien

Nog net niet :D

Ik ben gisteren even aan het dryfitten geslagen met de achterste ophanging. Pffff, ze denken dat ik een aap ben zeker? Ik heb op zijn minst 1 paar handen te weinig om alles op zijn plaats te krijgen.
 
Om jullie maar eens te laten meegenieten van mijn handentekort. >(

1_amt_58_impala_113.jpg

Eventjes enkele onderdelen dryfitten.

1_amt_58_impala_114.jpg

1_amt_58_impala_115.jpg

En dan het uiteindelijke resultaat van de achterophanging.
Je ziet nu ook de geïnstalleerde uitlaten zitten. Je gelooft het nooit, maar bijna had ik de ophanging erin geplakt, zonder de uitlaten eerst te plaatsen. Dat zou pas een gevloek geweest zijn achteraf. ^^
De elastiek dienst om de kardanas op zijn plaats te houden. Deze is nog maar pas gelijmd, dus voorzichtigheid is geboden.
Ik heb wel nog wat extra schilderwerk aan de ophanging, maar dat zal later gebeuren, als de lijm die nu alles samenhoudt goed gedroogd is.

1_amt_58_impala_116.jpg
 
Dat ziet er goed uit. En leuk he, al die onderdelen die ineens gelijmd moeten worden. :s

Maar het is je gelukt.

Wat ik wel zag is dat je de schokbreken een kleur hebt gegeven. Volgens mij moet je de bevesitigings ogen metaal kleur geven en dan de veer ook in een sterkte kleur. Elke sterkte heeft een kleur. Rood, geel groen, geloof ik. Dat is net weer een extra detail dat leuk uitspringt als je het model op een spiegel zet.

Wat ik ook eens gezien heb is een model op een brug geplaatst. Waar je als monteur onder loopt om iets aan de onderkant te werken. En dan het model met brug op een spiegel. Dan heb je extra detail en de auto staat op een mooie manier omhoog. :D
 
Dat ziet er goed uit. En leuk he, al die onderdelen die ineens gelijmd moeten worden. :s

Maar het is je gelukt.

yep, I did it... :D

Wat ik wel zag is dat je de schokbreken een kleur hebt gegeven. Volgens mij moet je de bevesitigings ogen metaal kleur geven en dan de veer ook in een sterkte kleur. Elke sterkte heeft een kleur. Rood, geel groen, geloof ik. Dat is net weer een extra detail dat leuk uitspringt als je het model op een spiegel zet.

1_amt_58_impala_117.jpg

Rik,
jammer genoeg kan ik van de onderkant van zo'n "voiture" nergens geen referentiepics vinden. Dus was ik verplicht om voort te gaan op de info gegeven in het bouwplan.
Wie kan me hierover meer info bezorgen aub?

Wat ik ook eens gezien heb is een model op een brug geplaatst. Waar je als monteur onder loopt om iets aan de onderkant te werken. En dan het model met brug op een spiegel. Dan heb je extra detail en de auto staat op een mooie manier omhoog. :D

Die spiegel had ik al in gedachten, die brug is misschien nog een mooi toemaatje.
 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer
Wat ik wel zag is dat je de schokbreken een kleur hebt gegeven. Volgens mij moet je de bevesitigings ogen metaal kleur geven en dan de veer ook in een sterkte kleur. Elke sterkte heeft een kleur. Rood, geel groen, geloof ik. Dat is net weer een extra detail dat leuk uitspringt als je het model op een spiegel zet.


1_amt_58_impala_117.jpg

Rik,
jammer genoeg kan ik van de onderkant van zo'n "voiture" nergens geen referentiepics vinden. Dus was ik verplicht om voort te gaan op de info gegeven in het bouwplan.
Wie kan me hierover meer info bezorgen aub?

Nogmaals de vraag opnieuw met een verzoek tot wat hulp hieromtrent aub....
 
Merci Erik,
Dit zijn de eerste pics die ik aantref van de onderkant die bruikbaar zijn.
De foto's tonen de schokdempers zelfs in het zwart, niet in één of ander exotisch kleurtje. Dat wordt even herbeginnen dan.
 
Ik zou het toch zo laten. Je ziet hier een gerestaureerde versie. Die is dus opnieuw gedaan. Dan had jij het gevoel het in nieuwstaat te maken. En dus zaten daar wel zulke kleuren op. het zijn standaard schokbrekers enzo die jij gebruikt heb. Ook de kokerbalken zo laten. Dan vallen ze mooi op. En niet te vergeten, dichterlijke vrijheid. :D:D
 
Bedankt voor de URL Erik, ik heb hem gelijk opgeslagen voor mijn karretje :k

Het is eigelijk best een mooie wagen als ik de foto`s zo eens bekijkt.

Afijn mezelf weeer genoeg gepijndigd :s

Ron
 
De ophanging was niet geheel naar mijn zin. Dat zul je wel zien op de pic die volgt, want de dempers zijn enkele mm te kort om op hun plaats te vallen.
Raar, maar waar. Alle andere delen van de ophanging zitten nochtans op de juiste plaats en zijn goed gemonteerd. Ik heb die handleiding zowat vanbuiten geleerd.

2_amt_58_impala_117.jpg

Als ik de foto's een beetje uit "de juiste hoek" neem, dan kunnen jullie dit nooit zien, maar ik kan er niet mee leven zo.
Dan maar tijd om voor een drastische oplossing te kiezen.

De benodigdheden:

1_amt_58_impala_118.jpg

1_amt_58_impala_119.jpg

Ik heb dan maar de dempers terug losgeprutst, het kleefstukje eraf geslepen en verlengt met een stukje ronde styreen van 2 mm (Evergreen).

]1_amt_58_impala_120.jpg

Om deze nu terug in de wagen te krijgen, zonder teveel druk te zetten op de dempers , waardoor het extra aanhangsel zou kunnen afbreken, heb ik dan maar gaten geboord in de onderkant van deze zeepkist.
Nu kunnen de dempers vanaf de verkeerde kant gemonteerd worden. Daarna is het kwestie van de gaatjes te vullen, ze vast te lijmen en het teveel aan nieuw materiaal weg te slijpen aan de binnenkant van de wagen.

1_amt_58_impala_121.jpg

En nu maar hopen dat ze zeggen dat het goed is :k
 
Dominiek, ik denk dat je beter een ander alternatief kunt nemen. Neen een stukje rond kunststof en maak een deel smaller door deze in jou dremel te plaatsen. Dan kun je deze als het ware afdraaien. Dan om het dunne deel een metalen draadje wikkelen en je hebt een mooie veer. Dan het eindstukje er op lijmen. De bevestigings ogen van de oude veer om het te kunnen monteren.
 
En Rik heeft gesproken.
Toch een ambetant manneke hé?

Maar eigenlijk heb je wel gelijk hoor. Dat zou misschien wel een betere oplossing zijn.
Ik ga het morgen eens bekijken. ><
 
Iemand die altijd en overal kritiek op heeft.
Maar hier is de betekenis positief/ironisch bedoeld.
 
Ik voel mij helemaal geëerd. :D:D:D

Enne weer wat geleerd. Mijn dank.

Rik die steeds meer Nederlandse woorden leert zo. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan