Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zijn interieurvlokken. Dit is een soort zéér kort haar.
Eerst klieder ik de plaats waar ze moeten komen, rijkelijk vol met verf. Ik gebruik daarvoor ongeveer dezelfde kleur, zodat het niet opvalt. Door de dikke, natte laag verf, blijven de vlokken als het ware kleven in de verflijm. Deze druk ik aan met een droog, redelijk dik, penseel.
Wanneer alles droog ik, gebruik ik opnieuw een penseel om het overtollige weg te wrijven en terug op te vangen voor later gebruik.

Ik zal jullie een fotootje bezorgen van het materiaal, wanneer mijn volgende bestelling binnen is. Ik heb namelijk "wijnrode" vlokken besteld in de States voor mijn '65 Stingray.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze uitleg gehad?
 
Ik snap het, je gebruikt de verf om het mee te lijmen maar hoe strooi je het nu er op. Toch niet met je vingers of zo?
 
strooien gebeurt inderdaad met de vingers, dan gelijkmatig aandrukken met een breed, soepel penseel, laten drogen, afkloppen, afvegen opnieuw met een breed soepel penseel.
 
Ik wou jullie nog even laten meegenieten van mijn nachtelijke capriolen. cute

Ik heb een PE logo aangebracht tussen de 2 zetels. Daarvoor heb ik het originele moeten wegsnijden. Het nieuwe stukje PE vastgezet met Slo-Zap, daarna geschilderd in de kleuren van de zetels en de chromen onderdelen gedrybrushed.
Daarnaast heb ik ook een chromen biesje aangebracht boven de hoofdsteunen. Van fijn werk gesproken...

1_amt_58_impala_133.jpg
 
Ziet er goed uit zo. Maar het kan aan de foto liggen natuurlijk. Ik vind het een beetje grof er uit zien. Lijkt een beetje dik om maar te schrijven? Is dit in het echt ook zo.
 
Ziet er goed uit zo. Maar het kan aan de foto liggen natuurlijk. Ik vind het een beetje grof er uit zien. Lijkt een beetje dik om maar te schrijven? Is dit in het echt ook zo.

Ik denk dat je het hier over het tapijt hebt?
Op foto ziet het er inderdaad minder goed uit dan in het echt. Nogal dikwijls valt dit voor met een macro-foto.
Neen, het ziet er véél egaler uit zonder fototoestel-trucjes-kuren.
 
Ik zou het gewoon eens live moeten zien dus. En dat heb ik nog niet. Vandaar mijn vragen hierover. Dank wederom voor je antwoord. Ik blijf je natuurlijk wel weer volgen :D
 
Wat een vruchtbare nacht zeg. Het interieur is afgewerkt.
Als de kleuren niet optimaal zijn, mijn excuses, dit komt door de TL-verlichting waar ik werk.

Tussen cm 10 & 11 zie je de sleutel die ik gebruikt heb.
1_amt_58_impala_134.jpg

1_amt_58_impala_135.jpg

1_amt_58_impala_136.jpg

1_amt_58_impala_137.jpg

Kijk eens naar de details:
1/ sleutel + sleutelhanger
2/ het Impala-kenteken, wat zeer goed leesbaar is.

1_amt_58_impala_138.jpg

1_amt_58_impala_139.jpg

I
 
Ach, eindelijk eens iets meer info over "embossing powder". Kun je me eens enkele merken geven hiervan, ook waar deze te koop zijn, want ik ben dit nog nergens tegengekomen.

Helaas kan ik je nu geen merknaam geven want de modelspullen zitten nog steeds in verhuisdosen arghh.

Maar deze poeders zijn gewoon te koop in een hobbie zaak waar onze vriendeinnen hun spullekes halen voor kerst kaarten te maken of ander handwerk spul, ik heb mijn poeder bij Pipo`s vandaan maar of deze winkels ook in België zitten??

Hier is iets te zien van dit spul en de wekwijse maar deze is niet van belang voor ons omdat je de poeder naderhand moet verhitten om alles samen te laten vloeien, ik zie het al voor me mijn model in de oven en dan alles te zien smelten ><:D

MadeByMaly Scrapbookstore

J e interieur gaat al lekker opschieten en het contact sleuteltje is een hele leuke toevoeging.

Ron
 
Verdorie dat ziet er vet uit, als ik dit zie, krijg ik als militairbouwer alweer zin om eens kleuren te gaan gebruiken, en een coole kar natuurlijk ! GUnit.
 
Bedankt voor de complimenten, jongens.
Nu kan ik weer een beetje voortdoen aan de ophanging vooraan.
 
Heel mooi wat je gedaan hebt tot nu toe.
Die zetels lijken precies met echte stof bekleed.
En dat dashboard ziet er ook zeer gedetailleerd uit.
Ben echt benieuwd wat je met de body gaat aanvangen....

Grtz,
Beyond
 
Knap werk Dominiek Applaus Applaus Applaus
Dit wordt een prachtige wagen, ben ook benieuwd hoe de body er gaat uitzien.

Groeten, Pascal
 
Op de body zitten een aantal onderdelen die chroom moeten worden.

Nu een vraagje hierover aan de specialisten:

Zou het niet een goed idee zijn om die onderdelen eerst te bewerken met BMF, daarna de body te spuiten en achteraf de verf op die chromen onderdelen te verwijderen?
Ik dacht hieraan omdat ik denk dat op deze manier, je alles beter zou kunnen aflijnen.

Dus, uw input graag.
 
Graag, ik wil ook met BMF werken en ben dus even nieuwsgierig.

Erik.
 
Zou het niet een goed idee zijn om die onderdelen eerst te bewerken met BMF, daarna de body te spuiten en achteraf de verf op die chromen onderdelen te verwijderen?

Ja en Nee :wacko:

Ja het zal wel kunnen want ik doe dit weleens met die type plaatjes die meegegoten zijn.
Nee omdat er een groot risico aan zit dat je het BMF beschadigd, het word erg lelijk en alle chrome glans is verdwenen.

Dit is mijn ervaring met deze methode en mischien lig het ook wel aan het soort verf wat er word gebruikt, dat het bij het ene merk beter gaat dan het anderen maar met mijn verf(Auto Air) is het niet altijd een succes helaas :(

Ron
 
Vandaag een kleine update zonder foto's.
De voorophanging is zo goed als klaar om gemonteerd te worden. Eerst nog een laagje blanke lak erover en dan laten drogen.

Je ziet, er wordt nog steeds gewerkt, hoewel het te koud is om de body te spuiten. Dan maar andere zaken zoeken om te doen.
 
Verhip,

Ik had me voorgenomen om vandaag verder doen aan mijn "poulain". Helaas is het gewoonweg véél te koud in mijn kelder om te kunnen werken.
Dat het maar gauw weer warmer wordt. Als het nog lang zo koud blijft, dan krijg ik niks meer afgewerkt.
Het enige positieve hieraan is dat ik nu een systeem heb uitgedokterd om de links op ons forum beter te beheren.
 
Misschien een leuk idee voor een volgende groepsbouw : de kelder van Dominiek isoleren en verwarming installeren ? 8) Met een man of 10 is dat zo gebeurd.

Bij mij net hetzelfde Dominiek, veel te koud in de kelder. Heel jammer, ik heb mijn nieuwe compressor nog altijd niet kunnen testen :@

Groeten, Pascal
 
Het is gelukt! :D

Vandaag niemand thuis en toch iets warmer, dus ik naar de kelder.
Ik heb daar ondertussen de motorkap en de portieren klaargemaakt met een laagje primer. Ook de gescratchte veren voorzien van datzelfde product. O, en niet vergeten, op de motorkap een "V" weggedaan met een scriber en een stukje PE in de plaats gezet.
Zodoende, als alles droog is, kan ik het ganse buitenwerk in 1 keer in de body-kleur spuiten.

Nu nog vlug eens naar de doe-het-zelf om een nieuwe dampkap-filter. Na een jaar te gebruiken in de spuitcabine mocht dit wel eens.

Ik zal straks eens een foto maken van de binnenkant van de cabine, zoals die normaal nooit te zien is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan