Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik val mij hier even van mijn stoel af. Zeer mooi gedaan.
Die wielen heb je ook echt netjes gedaan. Ga zo door en je hebt straks een serieuze wagen in de vitrine staan. :D
 
Hey Dominiek,

Heel mooie wielen, ook de laklaag ziet er heel glad en strak uit ^^

Groeten, Pascal
 
Hij word steeds moier Dominiek :)

Over je velgen, de volgende keer nog dunner spuiten (of minder lagen hooguit 3 dunne laagjes is genoeg) voor een beter resultaat want in vind ze een beetje dof overkomen op de foto.

Ron
 
Hij word steeds moier Dominiek :)

Over je velgen, de volgende keer nog dunner spuiten (of minder lagen hooguit 3 dunne laagjes is genoeg) voor een beter resultaat want in vind ze een beetje dof overkomen op de foto.

Ron

Bedankt voor de (negatieve) commentaar. Daar kan ik nu weer uit leren voor de toekomst.

;)
 
Ok, even een mededeling.....

Ik ben met mezelf even in discussie gegaan over het al dan niet polijsten van de body.
Na overleg, weerom met mezelf :8, ben ik tot volgend besluit gekomen: ik ga de wagen NIET polijsten.
Nu hoor ik jullie al denken: Waarom niet? Dat is toch zonde....

1/ gezien mijn geringe ervaring met polijsten en de vorige keer het mislukken van het polijsten op de Bora.
2/ indien het zou mislukken, zal ik nooit genoeg tijd bijeensprokkelen om de body op tijd terug klaar te krijgen.
3/ deze body heeft nogal wat extra's en moeilijkheden ten overstaan van een "gewoon" modelleke, dus is de kans véél groter om de boel te verklooien dan bij een normale body. Ik bedoel hiermee, de vele chromen lijsten, luchtinlaten en -uitlaat,...
4/ als laatste punt: ik vind de wagen meer dan behoorlijk glanzen wanneer ik deze in het zonnetje bekijk.

OK, ik weet het, het zal geen showmodel zijn waar je je haar kunt in kammen. Maar aan de andere kant, dit is nog maar mijn 2e modelkit die ik afwerk. Dus mag ik ook nog niet verlangen dat ik al alles kan/weet, wat mensen die al 20 jaar modelauto's bouwen reeds kunnen/weten.

Misschien is dit eens een hint/vraag naar één van de ervaren mannen, en ik kijk hier in de eerste plaats naar Ron, om een goede howto neer te pennen over het polijsten van een body.
 
Even een update met een paar foto's.

Ik had helemaal geen zin om te airbrushen vandaag, dus dan maar het chassis eens onder handen genomen en de stuurinrichting en achterste ophanging verder afgewerkt.
Ook de motor werd in het chassis geplaatst en op de kardanas bevestigd.
Ik moet zeggen dat er enkele serieuze krachttermen aan te pas zijn gekomen om die voorkant te monteren. Je moet 7 onderdelen ineen steken, vasthouden en lijmen tegelijk....... en ik heb maar 2 handen.

Enfin, het is toch gelukt.....

Op de eerst foto zie je 2 pijlen staan. Daar heb ik de (en nu schoon vlaams) directiebaar in 2 geknipt. Ten eerste omdat de wielen niet mooi gepositioneerd stonden en ten tweede voor het gemak van werken. Eigenlijk moest deze baar zo'n 2 mm verder uiteen hebben gestaan.

1_PICT4484.jpg

1_PICT4483.jpg

Nadien heb ik diegeknipte baar op de goede lengte gelijmd en het chassis bijgeschilder met de juiste kleuren. Helaas hiervan geen foto's.
 
Dominiek......knap man ,dit getuigt van...........perfektie.........mooi opgelost...en ja soms moet je een inkvis zijn om je problemen op te lossen...:P:P:P......maar héél aardig in gelukt moet ik zeggen...knap man...:D:D
 
Dan ook even antwoorden op je vraag Exserco. Je geeft aan met verschillende redenen dat je niet wilt polijsten. Dan zou ik idd ook niet gelijk gaan polijsten. Al weet ik dat je nu al een goede ervaring heb gehad met de bora. Je zult hier niet snel twee keer dezelfde fout maken natuurlijk. Wat je wel kan doen is dat je eens een proef kunt maken met een goedkoop en simpel model als je deze nog eens verklooid kan je altijd nog eens de ovenreiniger er op spuiten om het nog eens te doen. Een oefen model zeg maar. Puur en alleen om het polijsten te oefenen.

Ik denk dat je er voor nu wel goed aan doet om lekker verder te bouwen. Maarre je model gaat goed vooruit.

Ik blijf je volgen. :D
 
Rik, de hoofdreden is dat ik niet zeker van mijn stuk ben, dat de tijd steeds korter wordt om haar af te krijgen en dat de body heel veel tierlantijntjes heeft die op een gewone body niet zitten. Dus is het hier veel moeilijker polijsten dan de op Bora.

En terwijl ik dit hier aan het neerpennen ben, komt ineens het idee bij me op om deze wagen een naam te geven........ (maar welke natuurlijk?)
 
Niet polijsten :tongue:;):D

Daar weet wel raad op ;)

Kijk eens in een hobby zaak voor een een normale vernis (geen modelbouw vernis) in een spuitbus, deze droog wel erg langzaam minstens 12 uur maar door de trage droging trek de lak erg strak en het glimt ook nog eens als een gek :) alleen weet ik niet hoe deze lak zich houd door de jaren heen?

Ik heb het gebruikt op m`n El camino en niet gepolijst wel even opgepoetst.

DSC_3777.jpg

Maar wel op een stof vrije plaats laten drogen.

Ron
 
Hey Ron,

bedankt voor de tip.
Zijn er speciale eigenschappen waar ik moet op letten betreffende die vernis?

Enne, de naam die ik deze dame wou gaan geven heb ik vannacht beslist.
Ze zal Sofie worden gedoopt (en nu heel klein zodat mijn madam dit niet kan lezen, mijn eerste lief noemde ook zo).;)
 
Dit gaat dan wel een hééééél mooi Sofietje worden................:P:P:P:P
 
Dominiek,

Je moet alleen opletten dat je gewone vernis heb, zoals je die in huis gebruikt op hout alleen zit deze in een spuitbus en ruikt ook naar normale houtvernis ;)

Dit alles is ook de reden van de trage droging waar ik het over had.

Ik heb deze vernis op deze manier aan gebracht, eerst een mist laagje, even laten aandrogen een kwartiertje, en dan een wet coat oftewel een dikke laag.
En daarna heb ik nog zo`n drie lagen aangebracht :tongue: maar twee lagen werken al prima.

Ron

Ps het merk is Air CraftS en waarschijnlijk in gewone hobby winkels te koop?
 
Laatst bewerkt:
Ron, waar ik nog aan denk......

Dus zou ik best nu de body met een spuitbus vernis bewerken (beschrijving die je hebt gegeven) en daarna BMF op de raamlijsten en chroom (ALCLAD procedé) aanbrengen?
 
Vanmiddag was modelbouwdag, helemaal alleen thuis, dus....

Eerst en vooral wat geknutsel aan de achteras, maar hiervan geen pics.

Daarna bekeek ik de body en de motorkap. De kap was niet goed.:angry:

1_PICT4525.jpg

Dus werd deze opnieuw geschuurd met korrel 2000 en ook reeds opnieuw van de juiste kleur verf voorzien.


De body dan maar. Hier heb ik eerst de afplaktape en de alufolie vanaf geprutst.
En man, WAT BEN IK FIER !!!

Oordeel zelf maar. De oto's werden buiten genomen in een schitterend voorjaarszonnetje.

1_PICT4532.jpg

1_PICT4531.jpg

1_PICT4529.jpg

1_PICT4527.jpg

1_PICT4534.jpg

1_PICT4536.jpg

Op de laatste foto moet de grille van de luchtuitlaat nog een chroom laagje krijgen.

Nu volgende week dringend een spuitbus vernis halen (tip van Ron) en we kunnen weer verder.

Zo, en nu graag jullie commentaar. Goed of slecht, maakt niet uit.MG]
 
Nou, daar mag je best fier op zijn.

Maar ik zie op de kap jou punt aangegeven. Is dit niet weg te schuren met heeeeeeel fijn schuurpapier?

Doe zo verder komt helemaal goed. Zeker weten. :nowink:

Wel een puntje in de motorruimte zie je wat lijnen lopen. Jammer dat je dien niet weg hebt gehaald. Dat zouden echt leidingen kunnen worden doormiddel van een beetje metaal/binddraad. Maar misschien is deze optie voor de volgende keer.
 
Rikske, nu overdrijft ge toch..... :nowink:

Wel een puntje in de motorruimte zie je wat lijnen lopen. Jammer dat je dien niet weg hebt gehaald. Dat zouden echt leidingen kunnen worden doormiddel van een beetje metaal/binddraad.

Deze lijnen worden nog gekleurd, alvorens de moter erin zal komen te zitten.

Dat puntje heb ik weggeschuurd, maar daardoor werd de rest ook mat geschuurd errond. En korrel 2000 is toch al fijn hoor. Maar er lag nog geen blanke lak op, vandaar een nieuw laagje verf....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan