Hoofdsponsor

1/24 '58 Chevrolet Impala Coupe - SOFIE IS TIJDIG AFGEWERKT!

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals beloofd, de binnenkant van de spuitcabine.

Hier zie je duidelijk wat normaal nooit zichtbaar is: 2 grote pc-ventilatoren van 120 mm diameter, een oude voeding van een pc om deze te laten werken, en boven de voeding zit een knopje "aan-uit" door de achterwand.
1_PICT4093.jpg
Een investering van 1.75€: een dampkampfilter.
1_PICT4095.jpg
Volieredraar: doet dienst om de filter vast te houden.
1_PICT4097.jpg

Opgespannen tussen de volieredraad.
1_PICT4098.jpg

En zo zit de nieuwe filter terug op zijn plaats.
1_PICT4101.jpg

En ik moet zeggen dat ik al veel plezier heb gehad van dit stuk hout.
 
Toen de cabine terug operationeel was, ben ik aan de slag gegaan met de airbrush en Alclad.

De velgen op kleefband vastgezet om te spuiten, hier reeds in de zwarte ondergrond van Alclad zelf. Ik heb al getest in het verleden en er is niks van andere zwarte verf dat op het eind van de rit hetzelfde resultaat geeft als deze van Alclad zelf.

1_PICT4103.jpg

Dus heb ik dan maar de "chrome" in mijn ab gekieperd en voila het resultaat. Weliswaar is de verf nog niet droog.

1_PICT4104.jpg

Dat wordt een knappe verschijning, al zeg ik het zelf. :8
 
Die Alclad blijkt toch wel een "deftig" product te zijn...
Zal deze toch eens moeten aanschaffen ;)
Zodus alweer iets voor op de verlanglijst :nowink:

De velgen zien er inderdaad mooi uit.

Grtz,
Beyond
 
Alclad is idd een deftig product, maar heeft ook zijn nadelen.

1/ het beste resultaat haal je met hun eigen producten. Dus eerst de microfiller, dan hun zwarte laag en daarna hun chroom
2/ het is "smeerlap***rij", vergif dus.... je moet het reinigen met cellullose-tinner
3/ je kunt het niet vernissen, toch niet zonder glans te verliezen.
4/ het is niet krasvast.
5/ je moet zorgen dat je te spuiten opject 100% glad is, want hun verf spuit zo dun dat je werkelijk alles erdoor ziet wat niet effen is.

Maar als je met de bovenstaande puntjes kunt leven, dan behaal je schitterend resultaat.
 
Velgen zien er heel mooi uit Dominiek :) Hopelijk blijft het weer aan de "warmere" kant, zodat ge fijn kunt verder bouwen.

Groeten, Pascal
 
Zoals deze morgen beloofd, heb ik vandaag de boel terug in gang gekregen om te modelbouwen (mezelf dus) en ik zou enkele pics neerzetten.

Wel, ik heb het dak, dat reeds 2 laagjes blanke lak erop had, afgeplakt om de body te spuiten.

1_PICT4272.jpg

1_PICT4271.jpg

1_PICT4273.jpg

En nu zijn we klaar voor de spuitcabine, als madam me straks een uurtje of 2 wil gerustlaten.
 
Nog nat in de spuitcabine. De eerste vuurrode laag ligt erop.

1_PICT4309.jpg

1_PICT4310.jpg

Nu gaan we de boel een dagje of 2 laten drogen. Daarna even vlug met een korreltje 2000 erover en huppa, een nieuwe laag spuiten.
 
Ziet er inderdaad al vurig uit ;)

Mooi....

Grtz,
Beyond
 
zal al content zijn als ik mijn voertuig zo mooi krijg:unsure:

ziet er mooi uit:8

grtz

huge
 
Daarnet eens vluchtig gekeken en jawel, ik ben redelijk tevreden van het eerste laklaagje.
Volgende punt op de agenda: enkele dagen laten uitharden, eens zacht met korrel 2000 aaien en een nieuwe verflaag erop zetten.
Ik zou nu wat kunnen prutsen aan de voorophanging, maar 't is me toch nog te koud daar beneden.

Al bij al, een geslaagde dag vandaag.
 
Inderdaad netjes gespoten.
Hoop volgende week mijn bakje ook te spuiten.
En als het er zo uit komt te zien ben ik zeer tevreden.

Erik.
 
Ziet er al goed uit Dominiek mooie kleurtje en welk merk verf heb je gebruikt?

Ook vind ik het altijd leuk om de diversen methodes van werken te volgen, in jouw geval eerst een laagje spuiten en dan l;aten drogen om hem te schuren en dan verder spuiten.

Ikzelf spuit hem in uurtje met meerderen lagen lak in enen keer af maar ik werk meestal met Auto Air verf en echte water gedragen verf die snel droog met behulp van de haardroger.

Ron
 
Ron,

de verf is, zoals gebruikelijk is voor mij, Revell Aqua Color.

Bedankt aan iedereen, voor de goede comments. Dit doet deugd na een tijdje in een dipje te hebben gezeten.
 
Is mooi strak gespoten Dominiek, is dus ook iets om te laten zien in IPMS Gent
;)
 
Een "minor update" zonder foto's...

Deze knappe bak is deze namiddag even kortstondig behandeld met een schuurpapiertje korrel 2000 en daarna terug voorzien van een vuurrood laagje.
Nu terug de boel laten uitharden en kijken of een derde laag verf nodig is.

Daarnaast heb ik de velgen gemonteerd met de banden. Ik moet eerlijk toegeven dat ze er goed uitzien. Ik ga jullie hier de volgende keer trakteren op pics hiervan.
 
Hier dan maar de beloofde foto's:

De 2 rechtse wielen zijn de voorwielen. Daar hangt aan de achterkant de rem en een stukje van de stuurinrichting reeds aan vast.
1_wiel1.jpg

Ondertussen zijn de 2 grijze "assen" ook in het zwart geschilderd. Ik kan wel nog altijd de wielen laten ronddraaien op de assen.
1_wiel2.jpg

Daarnaast heb ik vandaag nog een en ander kunnen vervolmaken.

De body en deuren hebben een 1ste laagje glanzend, blanke lak gekregen. Deze staan nu te drogen. De motorkap daarentegen, heeft een nieuwe laag rood op zijn donder gehad. Daar was ik niet tevreden over.

En daarna was ik net aan het dryfitten van chassis en motor, toen die stomme gsm afging en ik madam mocht gaan redden.

Finito modelbouw voor vandaag. :@
 
Shame on me! 8)

Ik wist dat ik nog iets had gedaan vandaag......

Foto's maken in de zon van de body in de glanslak, zonder vernis erop....

2_body3.jpg

2_body1.jpg

1_body2.jpg
 
Wel ExSerCo,

Dit is echt wel een Firey Jack ;)

Heel mooi aan het worden, chapeau man....

Grtz,
Beyond
 
Wel ExSerCo,

Dit is echt wel een Firey Jack ;)

Heel mooi aan het worden, chapeau man....

Grtz,
Beyond

Bedankt voor de complimentjes....
Ik begin er trouwens weer lol aan te beleven. Zou de zon er voor iets tussenzitten?

Ik ben wel niet goed bezig met het schrijven van mijn verslagje vandaag. :wacko:

De velgen zijn dus eerst ontdaan van hun plastic-chroom dat geleverd werd van de leverancier. Daarna in de primer/filler van Alclad gespoten. Dan nog een zwarte onderlaag, weer van Alclad. En om te eindigen "chrome" van Alclad.

Ik heb al eerder aangehaald dat ik heb geëxperimenteerd met andere primers en zwarte, blinkende onderlagen. Maar nooit kwam ik tot een resultaat als alle lagen van het merk Alclad zelf te gebruiken.

Neen, ik heb daar geen aandelen in, enkel wat ondervinding opgedaan. ^^

En Alclad spuiten is helemaal zo moeilijk niet als sommigen laten uitschijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan