Hoofdsponsor

1/72 Supertank concept (tiger/bergepanzer/elefant) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi project dat je hier laat zien Tom, ik blijf het volgen.
 
Goed gevonden die loop in de hull.

Je project werkt aanstekelijk man, want ik loop hier te brainstormen om ook zo'n panzer te maken. Niet zo reusachtig maar wel op 1/35.
Eerst het lopende project afwerken.

Zet dat maar uit je hoofd !

Ten eerste : het weer is al slecht genoeg.

Ten tweede : het vind daar nooit geen PE voor...

Groeten Rik
 
Tom,

Als je er FLAK op wilt zetten, moet je niet ver kijken, je hebt er vlakbij al eentje. In de doos van je S-boot. De Flakvierling-versie heeft ook de oorspronkelijke 3,7 cm FLAK van de oorspronkelijke S-boot als bouwmogelijkheid, dus als je de Flakvierling gebruikt, kan je deze inzetten voor je 'monster'.
't Is maar een ideetje.

Johan
 
Tom,

Als je er FLAK op wilt zetten, moet je niet ver kijken, je hebt er vlakbij al eentje. In de doos van je S-boot. De Flakvierling-versie heeft ook de oorspronkelijke 3,7 cm FLAK van de oorspronkelijke S-boot als bouwmogelijkheid, dus als je de Flakvierling gebruikt, kan je deze inzetten voor je 'monster'.
't Is maar een ideetje.

Johan

Hey merci Johan, daar had ik niet aan gedacht. Kheb wel al 2 flaksetjes besteld bij Scotty ondertussen.
 
Zo, met de nieuwe aanwinst in de handjes (mn airbrush) zijn we terug op weg.

Begonnen met een makkelijk stukje om toch ook wat te oefenen. De wielen zijn gedaan met de ab en het lukt, alleen nog wat zoeken met de druk enzo en de juiste verdunning. (en ook met hoever mn verf in de living vliegt zonder ambras met de madam te krijgen ;) )

sized_DSC06262_zpsa2a0f41a.jpg

sized_DSC06263_zpsfb2944d5.jpg
 
Tom, aan de korrelige structuur op je papier te zien, denk ik dat je de verf iets meer mag verdunnen. Het ziet er anders verder goed uit.
 
Dag Tom,

Proficiat met je aankoop, je hobby zal een nieuwe dimensie ingaan. Een beetje oefenen met de AB om de juiste verhoudingen te vinden, en je modellen zullen er stukken beter uitzien. Qua druk, ik werk meestal rond 1 bar, maximum 1,5 bar. Voor fijn werk zou ik tot 0,5 bar durven zakken. Met minder druk bekom je een dunnere straal en kun je dichter bij je model spuiten. Ideaal voor bvb interieurs, of een affuit van een kanon, een moto (zeer actueel op het forum momenteel)...

Succes met je AB.

Groeten Rik
 
@ Guy, inderdaad, had eerst de verf onverdund geprobeerd. Het is met lifecolor gespoten. Nadien wat verdund met water.

@ Rik, merci voor de tip. Mn druk staat momenteel net iets boven de 1.5 bar en ga die verlagen. Het is inderdaad niet zo controleerbaar precies op deze druk. Het is echt wel zoeken wat voor jezelf het beste is denk ik. Maar zoals je zegt, het is inderdaad meer dan een andere dimensie nu de hobby. (als je tenminste geen aquacolor van revell met hun eigen verdunnen gebruikt.... kreeg allemaal brokjes en de ab verstopt natuurlijk. Kheb hem zo wel al goed leren reinigen hehe, heeft dan ook weer zn voordeel)
 
en ook met hoever mn verf in de living vliegt zonder ambras met de madam te krijgen ;) )

Als je geen afzuiging heb dan wil het weleens redelijk de hele kamer invliegen bij veelvoudig spuiten :)
 
Tom, ik zou mijn verf niet met gewoon water verdunnen... :$
Weet je nog wat Erik tijdens de opstap dag heeft verteld. In alle acryl verven is een product verwerkt dat NIET met gewoon water mee verdunt.
Best kan je hiervoor de verdunner van Vallejo gebruiken, die werkt normaal met alle soorten acryl-verf.
Heb het nu zelf ook ondervonden en het is dus echt waar. Het spuit net dat ietsje vlotter...:)
Succes verder en je weet het hé : lucht - verf - lucht en dunne laagjes spuiten...:D;);)

Mark
 
(en ook met hoever mn verf in de living vliegt zonder ambras met de madam te krijgen ;)

Moest ik dat ook maar eens 1 keer proberen dan denk ik dat ik nogal een beetje zou schuiven bij Mevr. Famo.
 
Moest ik dat ook maar eens 1 keer proberen dan denk ik dat ik nogal een beetje zou schuiven bij Mevr. Famo.

Lol, dan moet mevrouw Pattyn dan maar zien dat jonkvrouw Pattyn ten huize kan schuiven zodat Dhr Pattyn die kamer kan omtoveren tot hobbykamer. Momenteel spuit ik in de living, voila basta :D

Al bij al valt het nogal mee vind ik, heb gazettepapier liggen over de hele tafel en kmoet zeggen dat ik zelfs geen nevel zie op het papier...
 
Lol, dan moet mevrouw Pattyn dan maar zien dat jonkvrouw Pattyn ten huize kan schuiven zodat Dhr Pattyn die kamer kan omtoveren tot hobbykamer. Momenteel spuit ik in de living, voila basta :D

Al bij al valt het nogal mee vind ik, heb gazettepapier liggen over de hele tafel en kmoet zeggen dat ik zelfs geen nevel zie op het papier...
Toch voorzichtig mee zijn, die spuitnevel zie je niet maar hij is er wel, dat zijn microscopische stof- en verfdeeltjes die zich overal vastzetten en die je ook inademt. Verf spuiten moet je doen onder een afzuigkap, spuitcabine of in een goed verluchte plaats zoals in je garage of de veranda.
 
Ik zou ook dringend werk moeten maken van een afzuigkaptoestandding.
 
Deze even vanonder het stof gehaald.

Heb onlangs mijn beide flakjes gevonden en deze zijn nu klaar om een "kleurig" jasje te krijgen. ('t is wel priegelwerk :/ )

sized_DSC06369_zps0c90b9c2.jpg

sized_DSC06370_zps3a0a8b55.jpg

sized_DSC06371_zps8b812fdb.jpg

sized_DSC06372_zps18c9b5d7.jpg
 
Tja het zijn al geen reuzen van wapens en dan nog op 1/72...... dan is dat inderdaad klein.
Misschien de vlammendempers op het uiteinde van de lopen een beetje uitboren ? en terwijl ge dan toch bezig zijt misschien ook de vertikale gietnaden verwijderen die het wapen perfect in 2 delen
 
Ik moet Famo hierin bijtreden.

Als je van plan bent deze op je megaproject te plaatsen, eens onderzoeken of je ze niet in een vaste opstelling kunt plaatsen. Ik bedoel hiermee dat je een vast draaipunt maakt op het chassis van de tank. Dus werken zonder de driehoekige grondplaat.

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=5614&page=3&highlight=Flakvierling Hier kun je beter zien wat ik bedoel. Bij mijn Flakvierling heb ik het draaipunt uit de grondplaat gehaald om op een betonnen sokkel te plaatsen.

Op deze manier kunnen je Flak's niet van de tank gezwierd worden bij het verplaatsen...

Groeten Rik
 
Naast die 20ct dwingt dit gewoonweg respect af.
 
@ Famo & Rik: alles wat bijgevijld en de loopjes uitgeboord. Het is alleen een vervelende soort plastic die zich niet zo makkelijk laat vijlen en bovenop nog vrij broos :(

Na de primerlaag heb ik getracht om wat schaduwen aan te brengen en daarna de hoofdkleur. Zal morgen eens moeten zien in daglicht wat het eigenlijke effect is. Op de huidige foto's vallen de schaduwen precies niet zo goed op.

In elk geval is het door het uitboren op zich al een heel ander zicht. Klaar voor de verwering.

sized_DSC06374_zpsab98153e.jpg

sized_DSC06375_zpsfc743da7.jpg

sized_DSC06376_zps9952cc6b.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan