Hoofdsponsor

1/72 Supertank concept (tiger/bergepanzer/elefant) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik volg dit al een tijdje in stilte Tom, na er attent te zijn op gemaakt door Famo. Ik heb nl je voorbereidingen gemist en dit pas opgepikt toen het onder 'Rollend Materieel' stond...

Ik denk dat die foto van Beyond een 1/35 model is met 1/72 figuurtjes. :D:D;) lol

Het is een imposant project. Die ladders zijn wel een must, ze zullen een heuse blikvanger worden.
Misschien kun je eens kijken in de PE van de treintjes, op 1/87 is het verschil toch niet zo groot. Ik weet de PB Messing Modelbouw iets dergelijks in zijn gamma heeft.

Succes nog met je project.

Groeten Rik
 
ola!!! wreed machien dat er hier te voorschijn komt... :D
 
Het is bijna niet mogelijk, maar toch over het hoofd gezien.
Pracht stukje kitbashing en scratchen. Deze blijf ik zeker volgen.
Hier gaan nog "mooie" (lees grote) dingen uit voort komen.
Succes verder.

Mark
 
Hehe die doos met die figuurtjes ken ik :-)


Zeg knap project, een soort Ratte, gaat zalig zijn.

Ga je er ook flak AA enzo opzetten ?
 
Ik hoop dat hier snel een nieuwe update van de bouw komt want dit is echt iets origineel.
 
Hmm Ik zie het al voor me: een soviet versie met een 203mm vanvoor, 2 152mm turrets linsk en rechts erachter en 1 KV-2 turret vanachter met links en rechts de motors lolz :D

Anyway inderdaad Guy, dit is eens iets nieuws.

Veel success Tom met dit cool project :-)
 
Heb er hier nog eentje gevonden als inspiratie ;)

main.php
 
Hehe die doos met die figuurtjes ken ik :-)


Zeg knap project, een soort Ratte, gaat zalig zijn.

Ga je er ook flak AA enzo opzetten ?

Hahaha, ja dat klopt, dat doosje komt van ergens bekend inderdaad.
Hmm is nog zo geen slecht gedacht een flak AA erop, alleen zal ik deze nog moeten zoeken dan in 1/72.
 
Hmm is nog zo geen slecht gedacht een flak AA erop, alleen zal ik deze nog moeten zoeken dan in 1/72.

Esci heeft deze vroeger nog uitgebracht, samen met een Opel Blitz. Of deze nog te vinden zijn?????
Zal even zoeken ;)

En gevonden :)
Deze bedoel ik ;)
main.php
 
Via deze search vind je er toch wel wat Google searched

Revell en svezda hebben ook flaks.

Trouwens de Rätte had ook AA dacht ik.

Je kan bv ook een zoeklicht ofzo toevoegen :-)


Russische Versie :
russian_land_battleship_kv_vi_by_vonbrrr-d2yk6b3.jpg
 
Via deze search vind je er toch wel wat Google searched

Revell en svezda hebben ook flaks.

Trouwens de Rätte had ook AA dacht ik.

Je kan bv ook een zoeklicht ofzo toevoegen :-)


Russische Versie :
http://th07.deviantart.net/fs71/PRE..._land_battleship_kv_vi_by_vonbrrr-d2yk6b3.jpg
Dat zijn toch echt wel waanzinnige ideeën ontsproten in het brein van machtswellustellingen!
Blijkbaar was mr H niet de enige met dergelijke waanideeën... volgens mij kan je zo iets niet eens behoorlijk besturen, laat staan er mee ten strijde trekken... ach ja, fantasie is mooi, maar het moet fantasie blijven, enne... ja, op schaal kan je natuurlijk alles maken!:D
 
Mja Dora was geen fantasie maar wel iets dat echt bestaan heeft.
Alleen Dora inzetten was echt een hel... 2 traintracks enzo... draaitafel manman..

Deze monsterwapens waren eerder een vorm van propaganda om de vijand schrik aan te jagen.


Trouwens die Russische supertank lijkt me enorm lastig om te draaien, ik denk dat die zicht vastdraaid ofzo.
 
Mja Dora was geen fantasie maar wel iets dat echt bestaan heeft.
Alleen Dora inzetten was echt een hel... 2 traintracks enzo... draaitafel manman..
Deze monsterwapens waren eerder een vorm van propaganda om de vijand schrik aan te jagen.
Trouwens die Russische supertank lijkt me enorm lastig om te draaien, ik denk dat die zicht vastdraaid ofzo.
Dora is idd een ander verhaal en net als "Dikke Bertha" hadden die tot doel om het moreel van de vijand te breken, maar een tank zoals dit, ik denk dat je daarmee een bocht wil nemen, ze gewoon in twee breekt!
Dit Russisch geval lijkt me technisch gezien onmogelijk te realiseren.
 
Ja mannekes, deze topic geeft veel voer voor conversatie blijkt wel ;) hehe

Het is ook echt wel een interessant topic daar het veel vrijheid laat voor jezelf als bouwer, maar het kan het ook moeilijk maken...

Nog een paar updates voor de liefhebbers:

We zijn al begonnen met de wielen in een kleurke te steken ook ondertussen:

sized_DSC06248.jpg


En dan zijn we ook verder gegaan met het afbouwen van de hull, zoals je op de volgende foto's kunt zien:

sized_DSC06246.jpg

sized_DSC06247.jpg


De volgende update laat het 1ste geschut zien wat tussen de wielkassen vooraan komt (allez er eigenlijk al staat)

sized_DSC06249.jpg

sized_DSC06250.jpg
 
Er wordt daar goed doorgewerkt in de fabriek :D
Ziet er al goed uit ;)

En ja, zoiets bouwen geeft je enorm veel vrijheid....
 
Wat doe je met de dikte van je plaat. Ik bedoel dat je de platen kunt zien in de samenbouw tussen de verschillende panelen. Je kunt dit wegwerken door de kanten te schuren.

Persoonlijk zou ik ze meer doen uitkomen door er met een grove vijl haaks over te vijlen, zodat het voorkomt alsof je de snede van de snijbrander kunt zien. Op deze kleine schaal moet je geen lasnaden tonen, deze worden te fijn. Maar de groeven van een snijbrander zijn wel mogelijk, hier en daar.

Mooie build, we volgen dit met plezier.

Niet echt mijn ding, maar toch wel speciaal !

Groeten Rik
 
Wel Rik, tussen de platen stop ik telkens een styreen draadje, als deze goed is uitgehard dan wordt hij gevijld zodat de beide platen 1 geheel vormen. Je kan op de 2e foto reeds zien wat ik ermee gedaan heb, dan zie je ook dat die groeven er reeds zijn.

't is alleen de vraag of ik deze tussen elke plaat moet maken? Het meest moeilijke vind ik eigenlijk dat doordat je met zo'n groot vlak werkt je soms vergeet dat je in schaal 1/72 bezig bent en je daardoor de proporties uit het oog zou verliezen.

Ben ondertussen ook eens gaan zien op die site voor die ladders, zie er subliem uit. Denk dat ik er een paar ga bestellen (alvast bedankt voor de tip).
 
Goed gevonden die loop in de hull.

Je project werkt aanstekelijk man, want ik loop hier te brainstormen om ook zo'n panzer te maken. Niet zo reusachtig maar wel op 1/35.
Eerst het lopende project afwerken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan