Hoofdsponsor

1/72 Supertank concept (tiger/bergepanzer/elefant) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben eigenlijk momenteel aan van alles tegelijk bezig. De hull, de turrets, enz...

Maar om jullie, en mezelf natuurlijk al een beeld te geven van waar we naartoe willen deze opstelling:

sized_DSC06236.jpg

sized_DSC06237.jpg

sized_DSC06238.jpg
 
dus tzijn 3 turrets dat er op komen? of mis ik er eentje? :p
 
Drie turrets en vooraan nog een kanon, misschien hier en daar nog een mg ofzo.
 
Zal een indrukwekkende Panzer worden,ziet er goed uit Tom,nu krijgen we idd al een beeld hoe hij eruit zal zien ;)
 
Wat een geweldig interesant en leuk concept!
Dit zou ook leuk zijn voor een groepsbouw, bizarre concepten uitwerken tot schaalmodellen.

Toch wat vragen, de roosters achter de twee koepels zijn toch ventilatie roosters van de motoren?
Zouden deze dan niet links en rechts achterop geplaatst moeten worden, aangenomen dat de motoren daar moeten omdat ze anders midden in het voertuig zouden liggen?


Ik volg je, Ronald
 
word de hull zo hoog zoals je plasticcard er nu bij staat?
Zo ja ,is dat niet een beetje hoog ? Om de verhoudingen een beetje te respecteren had ik eerder gedacht aan max de dubbele hull-hoogte van een type porsche model.
Persoonlijk zou ik voor 1 tot 1 1/2 de hoogte van een porsche-hull gaan
Allez ik bedoel het niet verkeerd é tis tenslotte jouw model
 
Mooie opstelling. Wel opletten dat de hull van de Elephant iets hoger staat dan de voorste koepels, anders schiet hij in zijn eigen koepels :8
 
:) Intressant model , ik ben benieuwd naar de vorderingen
 
@ Famo, inderdaad deze komt zo hoog. Alle turrets en motor onderdelen die er nu gewoon los opliggen komen nog op verhogingen.

Check deze link: http://www.mocpages.com/moc.php/324085
Deze is wat er zo ongeveer moet gebeuren.

@ Tourpretendent: de motoren komen inderdaad in het midden te liggen, ik neem aan dat het volgens mij niet uitmaakt waar de motoren op dit voertuig komen.

@ Beyond: geen probleem makker, daar wordt rekening mee gehouden, deze opstelling is maar ter presentatie.

Nog een laatste update voor vandaag:

sized_DSC06239.jpg

sized_DSC06240.jpg

sized_DSC06241.jpg

sized_DSC06242.jpg
 
Had deze over het hoofd gezien.
Speciaal modelleke dat ge gaat maken.
Ziet er alleszinds veel belovend uit.
 
Wat een fraaie vorderingen zeg!!

Wat betreft de ligging van de motoren, wellicht dat het wel uitmaakt.
Het wordt een monster wat beterft gewicht en afmetingen.
De denkbeeldige ontwerper van de aandrijving wil de motroren dan dicht bij het aangedreven wielstel plaatsen.
Dan heb je de minste torsie en wringing in de aandrijving gelijk 1/1 tanks.
De motoren zouden dus het beste rechts- en linksachter kunnen liggen, dan compenseren ze ook het gewicht van de twee koepels voorop de tank toch?

Erg leuk project en veel plezier, Ronald
 
Prachtig werkje hier... Ik zie hier een monster groeien :)... ik denk niet dat dit in het echt bruikbaar zou zijn, te zwaar te groot... maar als modelbouwproject... wow!
 
@ Tourpretendent: ik zal het dan toch maar bij dichterlijke vrijheid houden en de motoren in het midden laten. Qua vormgeving vind ik dit gewoon beter uitkomen.

@ Sherrif: inderdaad, deze utopiën van Hitler zouden nooit of te nimmer strijdvaardig zijn geweest, maar ja de "lieve" man geeft ons wel veel materiaal om te bouwen

En dan.... moeten er nog wielen zijn....

sized_DSC06243.jpg


En na wat plakwerk krijgen we dan dit aanbod (48 wielen in totaal):

sized_DSC06244.jpg


En tevens kan ik jullie nog de boxart laten zien van net setje wat mij de bemanning en dergelijke zal bezorgen, deze lieve dame komt uiteraard op een dio'ke te staan, het onderwerp vraagt daar gewoon om volgens mij. De situatie moet nog aan mijn geest ontspruiten uiteraard.
(indien er suggesties zijn, dan lees ik die graag)

sized_DSC06245.jpg
 
Ik heb deze onlangs gezien op fb:

main.php
 
Ik heb deze geplaatst enkel om je er attent op te maken dat je de ladder niet mag vergeten ;) :nowink: :laugh:
 
Mss wel nog een idee om de grote van dit beest aan te tonen om er inderdaad een 'stafcar' oid naast te zetten... (of een platgereden sherman?)

grtz
 
Dit is een prachtig project. Dit geeft inspiratie om ook in de toekomst ook misschien zo eens iets te doen.
Doe zo verder, echt goed bezig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan