Hoofdsponsor

1/72 Supertank concept (tiger/bergepanzer/elefant) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TomPattyn

Guest
Zo maatjes, we zijn gestart met de ontmanteling van de 4 tanks die dienen als basis:

Alles is losgesneden en opgekuist, klaar voor het maken van de tracks. Deze zullen dus eerst aan de beurt komen en zo bouw ik naar boven toe.
Morgen eens zien om ergens plastic card te kunnen kopen zodat we verder kunnen.

Momenteel een aantal foto's van de huidige situatie:

sized_DSC06213.jpg

sized_DSC06214.jpg

sized_DSC06215.jpg

sized_DSC06216.jpg

sized_DSC06217.jpg

sized_DSC06218.jpg
 
Wow dat word een werkje,tjah Famo was me voor he met de schets.
 
Jawadde... volgens mij ben je al aan nieuw zaagblaadje toe :laugh:

Nu ben ik heel benieuwd hoe dat onderstel er gaat uitzien!
 
ja wadde... da wordt hier precies interessant om te volgen... mij zie je hier nog verschijnen tom....
 
Jawadde... volgens mij ben je al aan nieuw zaagblaadje toe :laugh:

Nu ben ik heel benieuwd hoe dat onderstel er gaat uitzien!

@ Doomwad : inderdaad Patje een heel werkje, en ik moet het tegen jou niet vertellen, maar het doet toch raar om de zaag in die vier perfect volledige kits te zetten

@ Walesha : ik vrees dat dit zaagje nog een tijdje zal moeten meegaan, der zal nog genoeg gezaagd worden ('t moet niet altijd de vrouw zijn) ;)
nu ivm het onderstel ben ik zelf nog niet volledig uit, kzit met het probleem dat 1 van de 4 kits rubberen tracks heeft
maar goed, dacht om de bovenzijde te bedekken met sideskirts zodat ik niet verplicht ben om de tracks volledig te laten omlopen (beetje zeuren)
een andere gedacht was om 4 x 2 tracks te maken (kheb er zoiezo genoeg daarvoor), maar dan nog zit ik met een vreemde eend in de bijt...

@ Trobwal : ge moet u niet inhouden he, de deuren staan altijd open ;)
 
een andere gedacht was om 4 x 2 tracks te maken (kheb er zoiezo genoeg daarvoor), maar dan nog zit ik met een vreemde eend in de bijt...

Geeft niet ,kan je oplossen door een vertikale scharnier te verwerken tussen het voorste en achterste gedeelte. Net zoals een bulldozer op banden , alhoewel je tegen woordig zware grondverzet machines hebt op 4 rubberen tracks.
Dan kom je eigenlijk al een beetje in sci-fi afdeling daar je panzer zich situeert in de jaren 40, maar allez we zullen niet muggeziften é.....
 
Geeft niet ,kan je oplossen door een vertikale scharnier te verwerken tussen het voorste en achterste gedeelte. Net zoals een bulldozer op banden , alhoewel je tegen woordig zware grondverzet machines hebt op 4 rubberen tracks.
Dan kom je eigenlijk al een beetje in sci-fi afdeling daar je panzer zich situeert in de jaren 40, maar allez we zullen niet muggeziften é.....

Mja ik ga zien hoe ik uitkom met de tracks, het is niet mn bedoeling er een SF project van te maken, het moet een tank zijn die ze echt wel konden maken tijdens WO2. Echt zo eentje die Hilter in gedachten had maar die nooit of te nimmer handelbaar, laat staan oppermachtig zou zijn geweest.

Kga echt meer jouw schets volgen Famo, dus ook niet "teveel toeters en bellen".

Na het versnijden van de onderdelen had ik wat overschot en ben dan ook even mn reservebak ingedoken en kwam tot dit resultaat (mijn eigen V3)
De vleugels zijn van een 1/72 Spitfire:

sized_DSC06222.jpg

sized_DSC06223.jpg


Daarna in afwachting van de plastic card al begonnen met het vervaardigen van de 1ste rij dubbele tracks. Ze worden gevuld met architecten karton om de stukken makkelijk te kunnen kleven en toch wat meer stevigheid te geven. De openingen worden nog opgevuld met plastic card en de kleine spleten met polyfila. De afstanden worden gerespecteerd, tussen elk ophangingspunt 2.3mm. Om wat meer ruimte te creeëren bovenop de hull zal deze wat over de tracks komen.

sized_DSC06219.jpg

sized_DSC06220.jpg

sized_DSC06221.jpg

sized_DSC06224.jpg

sized_DSC06225.jpg
 
Vandaag mn styreen in ontvangst genomen en kmoet zeggen, zo'n paar velletjes zijn toch interessant om in huis te hebben.

De eerste rij dubbele tracks staat klaar om in de primer te gaan, de 2e is bijna klaar.

sized_DSC06228.jpg

sized_DSC06229.jpg

sized_DSC06230.jpg
 
mmmmmmm ,ziet er veel belovend uit mijn gedacht
 
Dat is hier inderdaad een topic om te volgen. Zeggen dat we soms op 1 volledige kit al blazen en jij maakt van 4 kits 1 en zo zonder echt plan en volledig verzonnen. Proficiat. Ga het zeker volgen en wie weet begin ik er zelf ook ooit aan. Misschien een idee voor een nieuwe onderverdeling op dit forum.
 
Beide tracks zitten in de primer. Het kon voor mezelf wat gladder zijn, maar omwille van alle stukken en tussenstukken, verschillende diktes enzo was dit niet zo'n eenvoudige opgave. Al bij al nog vrij deftig en het feit dat veel niet meer zal te zien zijn na bevestiging van de tracks en het vuil wat erop komt zal dit nog goed komen.

Een paar foto's van beide tracks en dan een opstelling (niet wat het zal worden) om een beeld te scheppen. Nu is het de setup zoeken van de hull.

sized_DSC06231.jpg

sized_DSC06232.jpg

sized_DSC06233.jpg

sized_DSC06234.jpg
 
die wil k niet tegenkomen in het echt, dat weet ik :p
wordt een dreigende machine volgens mij

we want more :D
 
:wow: Tom wat een mooi idee om zoiets te maken. Ben benieuwd wat voor moois hier verder nog ontspruit uit de brein van een genie ;)

Fred
 
Dit is inderdaad geniaal modelbouwwerk. En allemaal uit het gevoel, respect hoor.
 
Strakke en knappe build,blijven we vol intresse volgen Tom.
 
De start ziet er veel belovend uit, dergelijke fantasie-modellen kan ik best pruimen... op welke schaal was dit ook alweer??
 
Merci mannen voor het lof!

@ Walesha: ik gebruik 4 kits op 1/72 dus ik denk dat dit dan ook op 1/72 is volgens mij?
 
Merci mannen voor het lof!

@ Walesha: ik gebruik 4 kits op 1/72 dus ik denk dat dit dan ook op 1/72 is volgens mij?
Ja uiteraard is het geheel dan ook 1/72... de schaalmaat was me ontgaan, vandaar de vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan