We komen stilaan aan het aankleden van de vleugels.
Omdat dit een experiment bouw is wil ik toch nog wat proberen.
De romp is met styreen gedaan wat niet echt een uitdaging was omdat het allemaal vrij recht is.
Het staart gedeelte is ook niet perfect met de styreen. (maar dat ligt zuiver aan mezelf)
Een tijdje terug schreef ik over testen met textiel hardener #81 en eze papier hardener.
Beide werken, maar het stof was te dik en daarom niet bruikbaar.
Het papier werkt ook zeer goed maar is te gevoelig voor scheuren tijdens werken.
Het blauwe stof is perkal 300 wat fijn katoen is en had hier een nog een stuk van.
Dat ziet er niet uit, maar had het aangebracht zoals je met het papier doet en dat werkt niet.
Toch was mijn aandacht getrokken, omdat dit zo dun is en heb dan maar de werkwijze gebruikt zoals voorgeschreven.
volledig onderdompelen met het nodige geklieder.
24 uur drogen en was niet blij met het resultaat.
Te dik en met teveel fout opgedroogde lijm.
Dan maar de grove middelen en doen wat het product zeker afraad.
Wie niet waagt ,enz.....
Jawel, strijken met warm strijkijzer en met genoeg bescherming tussen.
En jawel ,hier denk ik wel dat ik verder kan om de vleugels eens te proberen zoals ik het de eerste keer al wilde proberen.
Het volgende probleem zijn de steunen die wat dieper zitten dan het kader.
Bekleden van het toestel is dan ook niet de bedoeling van de kit.
Ik ga de oogjes moeten weghalen en een versteviging voorzien zodat ik later nieuwe kan maken op het zeil.
Ga ook niet dezelfde fout maken om direct met acryl verf beginnen te spuiten wat vorige keer er voor zorgde dat het doek begon te golven door het nat.
alles zal eerst met sneldrogend vernis bedekt worden.
Dus in hoop van zege krijgt dit een goed vervolg.......