Ik denk dat je Solartex bedoeld. Deze had inderdaad een structuur, maar ik denk veel te grof voor een 1/24 model.Zou Oracover geen oplossing kunnen zijn ? Zij hebben (of hadden althans zo'n 30 jaar geleden) cover met textuur.
MVG
Danny
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat je Solartex bedoeld. Deze had inderdaad een structuur, maar ik denk veel te grof voor een 1/24 model.Zou Oracover geen oplossing kunnen zijn ? Zij hebben (of hadden althans zo'n 30 jaar geleden) cover met textuur.
Bedankt voor de info Danny want ik kende dit product niet.Zou Oracover geen oplossing kunnen zijn ? Zij hebben (of hadden althans zo'n 30 jaar geleden) cover met textuur.
Ik denk dat je Solartex bedoeld. Deze had inderdaad een structuur, maar ik denk veel te grof voor een 1/24 model.
MVG
Danny
Pascal, ik kan niet goed volgen , zal wel aan mij liggen waarschijnlijk.
Waarom niet gewoon papier en spanlak zoals de RC vliegers gebruiken. kan je gewoon schilderen en is water bestendig.
Zeker wel maar moet de onderkant nog eerst bekleden.mooi werk... schilder je de montagezijde van de roeren en vleugels ook nog in het groen?
Het lukt zeker wel en is zelfs heel simpel en met mooi resultaat, maar is scheur gevoelig.Jammer dat het met papier en spanlak niet lukt,
Klopt wel Erwin.Foto’s zijn heel groot, denk dat je het op het model bijna niet ziet.
mooie scratchbuild van die riemen, ze gaan zeker passen bij het zeteltjeZal het zeker aanschaffen voor de 1/32 schaal.
Bij de kit is geen veiligheidsriem voorzien en heb deze zo goed als mogelijk zelf gemaakt.
Met uitgerokken spreu voor de pinnetjes,folie en dunne draad.
Geregeld ook een dryfit om verrassingen proberen te vermijden.
Bekijk bijlage 443806
Bekijk bijlage 443807
Bekijk bijlage 443808
Bekijk bijlage 443809
We kunnen weer verder.....
Onlangs heb ik een boek gekocht over Camels en in een boekje over de Belgische luchtmacht stond daar ook meer over. zoals Danny al zei, ze kwamen direct uit stock bij de Engelsen, buiten wat verandering aan de roundels en squadron ensignes hebben ze daar niet meer kunnen aan doen. Sluitend bewijs van kleur, dat zal nooit mogelijk zijn. Er waren al verschillen in de kleuren toen ze uit de fabriek kwamen, als de pot bruin voor de eerste 20 wat donkerder of lichter was, ze gingen ze niet terugsturen, je mocht blij zijn dat er verf was. Denk dat jouw oplossing zeer goed en geloofwaardig isDat is lastig Ron.
Gebeurt hier ook soms en wat later gaat het dan weer goed.
Bedankt Danny voor de heldere uitleg.
Spijtig dat er niet meer info bestaat over de kleuren en heb wat zitten zoeken bij de Engelse toestellen maar nog niet gevonden wat ik wil.
Nu denk ik dat die van Brussel getoond is volgens deze foto, die ik gebruikt heb voor de 1/48 schaal een tijd geleden.
Bekijk bijlage 444272
Maar hier heeft het gedeelte een metalen kleur wat mij doet afzien van het antraciet idee.
Daarom heb ik besloten om dat gedeelte in het groen te zetten zoals de rest van het toestel.
Zoals je schrijft kan ik nu alle kanten uit tot er ander bewijs boven komt.
Nu een eerste poging om het windscherm te maken wat nog niet naar mijn zin is .
Dit heeft nog enkele pogingen nodig maar wil het wel tonen.
Bekijk bijlage 444274