Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.251/17 Ausf.D Dragon [wip]

Het zou een beetje jammer zijn mocht je de camo niet meer zien, ik vond die zeer geslaagd

Ja.... daar moet ik Beyond wel gelijk geven... ik vind die camo ook heel geslaagd! Dus misschien nog een beetje meer afvrijven en dan kan je nog altijd met witte olieverf werken!
Ik vind niettemin dat je het probleem van de zware wash heel goed aangepakt hebt!

Thierry

Dag Michel.

Ik moet Beyond bijtreden in zijn oordeel. Je hebt de WW inderdaad er wat te dik opgelegd.
Als je kijkt naar je voorbeeldfoto kun je zien dat deze kerel ook met dunne laagjes gewerkt heeft.
In de toekomst werken met dunne laagjes, evt herhalen tot je het gewenste effect bekomen hebt.

Je beoogde effect van schurende takken vind ik dan wel redelijk geslaagd. Had je in verschillende laagjes gewerkt dan had je krassen in verschillende dieptes.
Dat had nog meer nadruk gegeven op sleet, gecumuleerd met de factor tijd.

Groeten Rik

merci voor de input.

Jullie hebben daar een goed punt aangehaald. Ik was ook bezig met dunne laagjes wit te spuiten maar telkens dacht ik: nog 1 laagje erbij want het is te dun ....
Tot je er teveel hebt opgespoten natuurlijk. Het is een kunst te weten wanneer je moet stoppen, zeker onder kunstlicht.

Ik laat het even bezinken wat ik ermee ga doen ;)

Wat de mannen al aangeven, zou ik ook meer proberen er het wit af te borstelen. Volgens mij komt het dan goed! Suc6.

Hey Swa, dat is net wat ik heb gedaan :)

P1020529.png

P1020528.png

P1020527.png

P1020526.png

Misschien achteraan nog wat eraf halen maar ik denk dat et daar niet zo te lijden heeft....

Wat denken jullie ervan? Ik twijfel nog om helemaal opnieuw te beginnen met een dunner laagje wit of om het zo te laten....

Je zou met witte enamelverf nog faded zones kunnen maken, en na droging zou je aardig staan op te kijken van een vuile olieverfwash erover. Ik denk dat je goed op weg bent om het een meer dan geslaagd project te maken.

Dank je Guy maar faded zones met enamel verf is chinees voor mij :)
Bedoel je met verdunde enamel verf delen te beschilderen ?

Probeer wel om de balkenkruisen ook wat vrij te maken, die werden ontzien bij het aanbrengen van wintercamo.

Idd verdunde witte enamelverf om semi transparante plekjes te maken. Eerst wat white spirit op het model penselen, niet nat, vochtig is genoeg, en dan in de vochtige plek de verdunde witte enamelverf aanbrengen en in verticale strookjes naar beneden trekken zodat er verweerde afloperachtige strepen ontstaan zonder echte begrenzing.

Hier zijn de heren vermoedelijk bezig met het opnieuw zomerklaar maken van het voertuig, maar je ziet evengoed dat er tonale verschillen en zachte overgangen zichtbaar zijn.

17_2010_3_11_zpsba287c03.jpg

Ok, ik ga dat proberen Guy. Merci voor de uitleg en als ik het goed begrijp niet overal maar gewoon hier en daar zo een plek maken.

Ok, ik heb geprobeerd om ook faded gebieden te maken en dat is denk ik gelukt. De camo zie je dan weer iets minder natuurlijk.

P1020534.png

P1020533.png

P1020532.png

P1020531.png

P1020530.png

Ik heb het gedaan met waterverf dus als het niet goed is dan was ik het er zo terug af. Eens goed moet ik het fixeren met een vernis zonder water natuurlijk.

Alle kritiek is welkom. Als het zo goed is dan fixeer ik het en anders doe ik het opnieuw :)

Groetjes.

Hey,

Ziet er prachtig uit, maar ik vermoed dat je beter in verticale richtingen heb gewreven dan in horizontale, kwestie van meer de afbeelding te maken van de afwateringssporen, dus naar beneden toe. ;)

Tja, ik dacht ze horizontaal te doen door afslijting van takken... Maar misschien is verticaal realistischer..

Ach, ik ga eens proberen referentie foto's te vinden maar zoals ik zei is het er onder de kraan direct afgespoeld want het is plakkaatverf :)

Denk dat je op de goede weg bent, ben blij dat je knappe camo weer te zien is.

Merci mannen :)

Ik heb heel wat gezocht naar referenties maar vind eigenlijk niets terug van hoe die faded areas moeten lopen. Eigenlijk zie ik nergens verticale strepen op alle foto's van wintercamo's. Misschien dat het kan voorkomen met kalk dat eraf spoelt maar met verf?

Heeft daar iemand een zekerheid over want anders laat ik de camo zoals ie nu is....

Hey,

Michel, kijk naar de foto van Guy, aan de rechterkant van het voertuig, daar zie je de camou verticaal aflopen, allez, dat zie ik toch....:) ;)
Je moet rekening houden dat het meestal kalk of witte verf is die erop aangebracht werd op die voertuigen, met den tijd slijt die af in de richting van het afvloeien van het water, naar beneden dus. Uiteraard, laat niet weg dat je lichte krassen kan maken die horizontaal zijn, dit van het rijden door de bossen, struiken, ook dit laat zijn sporen na, maar dan horizontaal.
Hopelijk heb er iets aan nu. ;)

Terug
Bovenaan