Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.251/17 Ausf.D Dragon [wip]

Hey de tracks zien er goed uit. Zijn deze in doos inbegrepen?

Thierry

ja die zaten in de doos. Ik bouw het volledig uit de doos, geen extras erbij.

Mooie bouw al tot nu toe man.
Ik volg nog steeds.
Het is een van mijn favoriete voertuigen de 251.

Dank je mannen.

De tank staat in de tamiya dark yellow:

P1020496.png

Spijtig dat niet alle luiken van de opbergbakken hetzelfde zijn. Sommige zijn in het zijpaneel gegoten en andere moet je er apart in steken en de scharnieren zien er dus niet hetzelfde uit..

P1020497.png

P1020498.png

P1020499.png

P1020500.png

Mogelijks komt er nog wat groene camo op maar ben nog niet zeker.

strak gespoten geel als je het mij vraagt en een mooi verweerde binnenkant.

Een tip voor de volgende keer: aangezien je onderlaag zwart is zou je in het vervolg de randen, hoeken en dieper en lager gelegen gedeeltes minder "dik" mogen spuiten dan de rest zo krijg je al schaduweffecten zonder wasch of iets anders. Ik doe dat bijna altijd die preshading. Daar de eerstgenoemde gedeeltes donkerder zullen uitslaan dan de rest krijg je dat schaduweffect.
Allez , ge ziet maar é

Ja mooi gespoten tot nu toe + het binnenste is schoon verweerd! Zoals je zegt... jammer voor die verschillende charnieren tja... elk model heeft zijn nadelen...
Famo geeft hier een goede tip wat betreft de preshading, dan hoeft er ook minder wash gebruikt te worden!

Keep on, het ziet er mooi uit!

Thierry

Hey mannen,

Dat van die preshading weet ik en heb het ook geprobeerd maar het was niet goed gelukt. Schilderwerken zijn niet m'n sterkste punt.
Ik kreeg meer een vlekkerig effect dan schaduwen en dus heb ik het maar helemaal gedekt.
Maar ik probeer het volgende keer terug.

Miscchien is het gemakkelijker als ik een volgende keer een lichte primer gebruik en dan met zwart aflijn en dan de eigenlijke kleur erop spuit...

Ach, we blijven prullen :)

Vandaag slecht weer en dus een camo erop gezet. Ik heb het gedaan zoals in de oorlog: snel en niet te perfectionistisch :D

Hier en daar is de omlijning niet heel scherp maar dat zal in het echt ook wel zo geweest zijn zekers :8

Hier zijn de foto's:

P1020504.png

P1020503.png

P1020502.png

P1020501.png

Links vooraan is het iets teveel groen maar ik ga het licht en de voelspriet geel schilderen en dan komt dat wel goed.

wordt vervolgd...

Verdikke, rechts onder op het frontpaneel zie ik nog iets dat ik moet wegschuren. We weten weer wat te doen ...

Verdikke, rechts onder op het frontpaneel zie ik nog iets dat ik moet wegschuren. We weten weer wat te doen ...

Dat heb ik nu ook regelmatig, dat ik na het uploaden van mijn pixies iets zie wat aangepast moet worden. Verder ziet het spuitwerk er netjes uit, misschien op de neus de overspray wat bijwerken. Maar dat is maar een gedacht, hé. Ben al benieuwd naar je volgende update.

Dat is verdorie een heerlijke camo, wat een goede, frisse kleurkeuze ! Hier washes overheen en BAAAMMM !

Mooie camo Michel!
Ik zou die lamp groen laten en alleen de voelspriet geel maken, maar 't is jouw model natuurlijk.
Wel vreemd dat hij aan 1 kant 2 luikjes heeft en aan de andere kant 3?

Peter

Bedankt mannen :)

Sommige mensen zien ook alles hé, ik heb een luikje dichtgeplamuurd :D

Ik heb er een referentiefoto van gezien met een luikje minder vandaar. Zo heeft ie iets speciaals ;)

Ik treed mijn collega's bij: mooi spuitwerk! Ik vind dat je heel mooie kleuren op dat model hebt, de ideale basis om te verweren. Ik hou van 'lichte' modellen. Dat is veel aangenamer om naar te kijken. Succes voor het vervolg!

John

Terug
Bovenaan