Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.251/17 Ausf.D Dragon [wip]

alleen het schilderen en wanneer wat schilderen is me onduidelijk maar dat zien we onderweg wel.

ik zou toch in ieder geval het interieur spuiten/schilderen "voor" dat ik het bovenstuk op het onderste lijm. Anders zal je jezelf wel eens in moeilijkheden kunnen brengen.
Als dat dan gedaan is kan je beide delen op elkaar plaatsen/lijmen en om de buitenkanten dan te spuiten/schilderen steek je stukjes mousse in de binnenruimte om zo de binnenkant niet te overspuiten

ik zou toch in ieder geval het interieur spuiten/schilderen "voor" dat ik het bovenstuk op het onderste lijm. Anders zal je jezelf wel eens in moeilijkheden kunnen brengen.
Als dat dan gedaan is kan je beide delen op elkaar plaatsen/lijmen en om de buitenkanten dan te spuiten/schilderen steek je stukjes mousse in de binnenruimte om zo de binnenkant niet te overspuiten

Dat ga ik inderdaad moeten doen Famo, anders wordt het een gepruts om de binnenkant te schilderen.

Het lijmvlak eerst netjes afplakken en daarna lekker schilderen ! Komt helemaal OK !

Das zonde, want het is soms erg handig om dat te hebben. Denk aan wat scratchwerk of een eventueel verloren onderdeeltje, je weet nooit. En een oude schoenendoos werkt ook. Succes met de build verder, al goed bezig!

Yep! Van alles wat op grond valt vind ik nog de helft terug. Gek wordt ik ervan, maar gelukkig heeft mijn schoendoos me dan al vaak gered.

Ok, ik zal ook een sparebox aanleggen dan :)

Update:

De binnenkant staat in de primer:

P1020486.png

P1020487.png

P1020488.png

Groetjes.

merci,

ja met de AB vallejo primer, niet echt goede sterkte vind ik maar ik heb hem nog staan...

De binnenkant in tamiya dark yellow gespoten. Als het droog is kan ik beginnen met de details te schilderen.

P1020489.png

dank je mannen maar dat is echt kinderspel hoor

Verf in de AB en het geheel in 1 kleur zetten zonder modulatie of schaduwen.

Laatst bewerkt:
merci,

ja met de AB vallejo primer, niet echt goede sterkte vind ik maar ik heb hem nog staan...

Ha bon? Ik vind deze nu net perfect als primer... een kwestie van voorkeur :D

Een sparebox vind ik ook toch een van de belangrijkste tool van een modelbouwer. Na een tijdje krijg je al snel een mooie verzameling van handige spullen hoor!

Thierry

Merci, ik had je bouw al gevonden DJs. Dat nieveau zal ik zekers niet halen maar ik doe m'n best :)

Buiten de wielen en het kannon heb ik de tank afgebouwd en in de primer gezet.
De passing van de delen was niet super maar met wat gefoefel is het goed gelukt:

P1020491.png

P1020492.png

P1020493.png

P1020494.png

De tracks heb ik ook gemaakt en bestaan uit 220 deeltjes :)
De schakels blijfen onderling beweegbaar:

P1020495.png

Terug
Bovenaan