Hoofdsponsor

1/33 SaturnV - schaal 1:33

ziet er goed uit !!! , ik hou het bij een schaal 1/250
 
Ben op zoek naar figuren die in de LUT zullen gezet worden. Die figuren zijn dan meestal arbeiders of gewoon mensen die de bij elkaar staan of de trap oplopen...enz... Zijn die ergens te koop of wellicht zijn er site waar je die kan downloaden om te printen. Die figuurtjes moeten op dezelfde schaal als SaturnV geprint worden, dus 52 tot 54mm groot zijn.
Maar wat ik vooral nodig heb is wat info over het beschilderen van die figuurtjes. Hoe begin je daaraan, een 52mm hoog figuurtje is niet bepaald groot. Welke materialen gebruik je om zo'n klein ding min of meer toonbaar te maken(na het schilderen).
Alle info in dank aanvaard..!!
 
ik zou de figuurtjes van preiser nemen en dan schaal 1/32 ( workers ) die zijn er geschilderd en ongeschilderd , die zijn b est fraai ik gebruikte ze ook vaak
 

Bijlagen

  • 0028_zpsjjex2dkv-lg.jpg
    0028_zpsjjex2dkv-lg.jpg
    171,8 KB · Weergaven: 15
Hey, bedankt voor de tip...!
Ben eens gaan kijken bij Conrad, die hebben der heel veel, maar niks gevonden in de stijl die ik op jou foto zie.
 
Heb net de Preiser cataloog gedownload, wellicht zit daar wel wat bruikbaars in.
 
Als ik het goed heb dan zijn dit de figuurtjes die bij jou thruster staan. Hoe hoog zijn die precies, bv de man die aan 't bellen is(links onder)?
De astronauten die ik zelf print zijn ong 53mm hoog.

1636025927373.png
 
Blijkbaar liep er iets mis, ik kreeg nog geen antwoord van Bubblegum.
Heeft iemand een idee hoe groot die 1:32 figuurtjes zijn.
 
Als deze figuurtjes op schaal 1/32 zijn, is er geen enkel probleem om die te gebruiken aangezien je in de titel van het topic zelf aanhaalt dat de bouw op 1/33 is, het verschil dus echt wel miniem, bovendien is in het echte leven ook niet iedereen even groot hé.
 
ze zijn in staand versie 50 mm , met armen hoger tot 57 mm

die paar mm is verwaarloosbaar wat dany ook zegt
 
Preiser(Duitsland) verkoopt niet aan particulieren. Ze sturen me door naar Urbia(Vorst)
In hun online cataloog is niet veel te vinden. Om niet te zeggen hééél weinig.
Waar kopen jullie die figuurtjes..??
 
Een eerste versie, een van de verdiepingen van de LUT. Zo heb ik er 18 nodig.
Totale hoogte van die LUT is ong. 3.4m
Nog de (rode)afrastering erbij en een likje verf voor de vloer.

Als de veiligheid hier op af komt dan heb ik een flinke boete aan mijn broek. --> geen reling aan de trappen...:eek::rolleyes:

1638350700542.png

1638350769965.png
 
Geen afbreuk aan je werk en ik hoop dat ik het verkeerd zie maar effe een opmerking/vraag over de onderste trap.
Op de laatste foto lijkt het alsof de bovenste trede veel te dicht onder het platform staat en er een bijna onnatuurlijke stap zou moeten genomen worden. Moet de trapsteun niet iets meer naar achteren?
 
Thanks Erwin...! Denk dat het een beetje afhangt vanuit welke hoek je die trap bekijkt.
Heb direct na je bericht de trap langs de boven kant bekeken en nee hoor niks aan de hand. Als ik écht de .... op 'i' zet dan staat de trap toch wel degelijk een millimeter (of zo) dieper onder het platform, maar écht niet meer hoor. Misschien corrigeer ik het wel, een kleine aanpassing aan de 'draagbalken' van de treden en het foutje is weg.
Modelbouwers zijn voor zulke kleine foutjes zeer attent, ik ook hoor. Is niet de eerste keer dat ik een complete constructie opnieuw doe vanwege een klein foutje die toevallig in het gezichtsveld staat.
Van die draagbalken had ik er nog maar een paar geprint en ze zijn niet heel groot, dus geen probleem.
 
Screenshot (met een smartphone) Peter heeft het onderste conische stuk zo goed als klaar op papier. Was niet makkelijk met al die schuine zijden.

1638526850789.png
 
Dit is slechts 1 van die knooppunten die Peter tekende. Dat zijn zo maar effe 7 buisjes die bij elkaar komen op dat ene knooppunt.
Niet slecht zou k' zo zeggen. Eerste testprint is onderweg...

1638527119654.png
 
ik ga er vast nie aan beginnen het is veeeeeeeer boven mijn petje , maar het bekijken doe ik wel graag gewoon om te zien en te weten hoe het allemaal in elkaar zit
Tof
Veel moed en veel succes
Marc
 
Toch ook een serieus werk, al die tekeningen en ontwerpen maken.
 
Na JWST komt er terug wat tijd vrij om deze verder af te werken.
Peter is effe 'on hold'. Hij zit tijdens de Kerstperiode met zijn kleinkinderen dus heeft niet zoveel tijd om verder te tekenen.
We hebben natuurlijk niet stilgezeten, de printers blijven constant doordraaien.
Deze zijn ondertussen klaar. Dit zijn de ankerpunten waar de mobile launcher op terecht komt, 6 in totaal. Hoogte van deze pilaren 240mm. Het is de bedoeling dat de Crawler nog net onder de mobile launcher door kan rijden.
Op de tekening hierboven zie je er (centraal) zo eentje staan.
1640251725735.png
Het vloeroppervlak van die mobile laucher meet 1.22x1.40m. Die moet enkel nog een likje verf krijgen.

1640251400185.png

1640251447110.png
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan