Merci Rudi3290Er zitten leuke gebouwen tussen, nooit zelf gebouwtjes gemaakt? Ik vroeger wel en dat was altijd leuk om te doen. Nu jammer genoeg geen plaats meer voor een treinplaat

Ik combineer (oude) huizen met elkaar, soort kitbashing, maar dan met onderdelen uit de rommeldoos (=dozen

Van nieuwe huizen maak ik er soms twee uit één. De gevels uit de doos worden allemaal als voorgevel gebruikt, de achterzijde maak ik dan zelf..
Ook de gevels van een groot station, welke ik niet ga gebruiken zoals bedoeld, worden omgeknutseld tot huizen. Creativiteit kent geen grenzen in de modelbouw

Het grote voordeel van zo te werken is dat je de gebouwen volledig aan elkaar kan doen passen, ook als deze in een bocht staan. Bij bovenstaande gebouwen werd hier nergens rekening mee gehouden omdat deze in de verkoop gingen. Ik heb er niet de volle aandacht aan gegeven wat ik wel zou willen voor mijn eigen baan. Maar daar ben ik nog niet, eerst zorgen dat de sporen er liggen en dan alle aansluitingen leggen. Dan veel testrijden om storingen op te sporen en te verwijderen...
Wat ik wel al doe is de baan ruw opbouwen in mijn hoofd, zodat ik al weet wat waar zal komen te staan. Ook heb ik al twee stukken diorama gemaakt die op de baan zullen komen te staan. Heb nog een lange, aangename weg voor de boeg eer alles zal afgewerkt zijn