Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit diorama volg ik al een tijdje en het ziet er allemaal zeer goed uit.

Het is ook duidelijk dat je bij elk detail rekening moet houden met de geschiedenis (de ster bvb) en dat er snel foutjes kunnen binnensluipen.

Klein vraagje over de laatste foto met die kinderen op de kasseien. Het zou misschien een aanwinst zijn om wat groen in de voegen tussen de stenen aan te brengen of wat onkruid tegen het voetpad. Tenzij je dat van plan was in een later stadium, dan heb ik niets gezegd.

Met welk soort verf schilder jij je figuren Pascal ? Ze zien er heel toepasselijk uit voor je diorama.

jawel artex de straat moet nog een beurt krijgen van vuil en stof alsook plekken maar groen vind ik zo direct niet terug op foto's (word nog een avontuur en ben erover aan het lezen en denken hoe ik het ga aanpakken alsook gevels moeten nog verder afgewerkt worden)
Guy :Vallejo en scale75 die erg mat is en dankbare kleuren heeft maar al de kleuren worden gemengd tot ik tevreden ben van sommige kleuren begin ik het mengen te begrijpen wat leuk is maar soms is het een beetje geluk en die schrijf ik dan op.
voor de rest kijk ik naar modefoto's van die tijd.
grt

PS als ik de kleur in het bezit heb klaargemaakt dan gebruik ik die gewoon zoals dame in het blauw of grijs kostuum

Laatst bewerkt:
Pascal beste man, het ziet er al geweldig uit.
Je bent niet enkel goed bezig, maar je hebt me met dit diorama al tonnen van inspiratie bezorgd ook.
Nu hopen dat ik zelf snel weer deftig aan de lag kan
Keep it up my friend

Bedankt voor de uitleg Pascal. Goede foto's bij de hand hebben, zo belangrijk voor geloofwaardig werk...goed bezig man !

met bang hart aan wheathering begonnen voor eerste maal en hoop dat ik in de goede richting bezig ben want vermits er figuren aan ramen komen ga ik verder met gebouw proberen af te werken. grt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Al een knap begin, misschien op de vensterbanken waar het smeedwerk zit ook een paar aflopers van de regen?
Die letters zijn knap gedaan hoe ben je dar voor te werk gegaan?

Grtz Bart.

Bart in de buurt hier is een winkeltje die nog transfer letters heeft aan 50 cent het blad die je met potlood moet drukken weet je nog van vroeger maar die worden niet meer gemaakt en hij bulkt er nog van en dan schilder ik erover want uit losse hand zoals op het hout is toch moeilijk en onregelmatig.
aan die aflopers ijzers zal ik morgen eens aan beginnen want je heeft gelijk grt

Hey,

Zeker heel goed uitgevoerd. De letters geven juist dat tikkeltje meer aan deze muur, machtig goed.
Een kleine tip, die je misschien al weet, je barsten in de muren mag je gerust met een donkere pinwash benadrukken om nadien de randen van deze barsten met gebroken wit te 'chippen' zodat het lijkt dat aldaar afbrokkeling voorkomt.
Komt goed.. ;)

Zeer mooi resultaat Pascal nie overdreven juist gelik dat hoort te zijn..zoals eerder vermeldt,alsof je dit al jaren doet..!!
De letters,ze zijn er en hebben de regen en wind der jaren ondergaan...Mooi..!!

Grtz yves,

bedankt mannen en vraag nu jullie opmerkingen als die er zijn over 2de gebouw nu alles nog los zit en verbeteringen kan aanbrengen voor ik over ga naar volgende stap .
alvast bedankt grt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Die verwering op dat groen vind ik best geslaagd, ook de letters zijn terug knap gedaan. Het uitgang bord lijkt me ook okee.
Word een mooi geheel.

Grtz Bart.

kleine update van schildering boulangerie die niet van een leien dakje liep maar toch ben ik tevreden.
na de opmerking van Roy over de reclameborden heb ik er speciaal op gelet en inderdaad na dagen en uren kijken op foto's in Parijs heb ik sterk de indruk dat de borden zo goed als uit het straatbeeld is verdwenen en de reclame boven eerste verdiep en hoger waren verleden tijd zo te zien en baseer ik me verder daarop.
boven de winkel kan nog en hoger werd het geschilderd dus sporadisch nog een bord kan en blijft de Tabac - café aanwezig de andere borden zullen niet meer gebruikt worden en boven eerste verdiepen zal geen reclame komen.
verder nuances aan muren aangebracht en is het klaar voor de verwering van de 2 winkelgebouwen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Je letters van Boulangerie lijken mij wat te zweven.
Niet vergeten dat in die tijd het schilderen van gevelletters en reclame een echte kunst was, het was een "metier d'art", een soort kunstberoep. Letters mogen dus niet verschillen in hoogte, breedte of dikte.

Nog een vraagje met betrekking tot het cafe: op het rechterraam staat "le journal". Wil je daarbij zeggen dat er kranten verkocht of gelezen konden worden? Indien zo, dan zou je de meervoudsvorm moeten gebruiken en enkel "journaux" vermelden.

Voor de rest, goed bezig Pascal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan