Hey,
Allez, we zijn terug van wat weggeweest.
Mijn schilderopdracht is ten einde en we kunnen dan met een gerust geweten weer verder werken aan ons RUDD-ken....
Wat hebben we ondertussen al uitgespookt, awel, de binnenkant van de Hanomag is gespoten en al basic-verweerd, wat filters leggen voor panzergrey (een, blauwe en een lichtgrijze voor wat contrasten) en een pinwash voor de hoekskens....
dit allen met de gekende MIG washes en filters.
Aan de buitenkant hebben we al verder gewerkt aan de wielen. Eerst en vooral zijn de voorwielen aangepakt, de wielen losknippen van hun basis en een lichtjes verdraaien zodat er wat meer dynamiek ontstaat, dat staat altijd schoon op een klein dio....
Uiteraard versterken met een klein stukje koperdraad erin zodat het geheel toch iets of wat stevig is.
Vervolgens hebben we verder gewerkt aan de achtertrein. Alles is los gemonteerd zodat het geheel achteraf op het gemakske kan geschilderd worden. Zoals je zal zien op de foto's heb ik de originele 'rekkers' gebruikt (de tracks niewaar...
).
Jongens, deze heb ik gelijmd met onze Gator Glue, en moet zeggen, wat voor goed spul is me dat.... knap dat er zoiets is op waterbasis. Enkel de 'draai' in de tracks rond het trekwiel heb ik met industriële secondelijm gemonteerd. Enkel zorgen dat de tracks goed kunnen uitdrogen waarbij wat gewicht in de schaal mag gelegd worden, letterlijk dan. Ik heb een kleine constructie gemaakt zodat de tracks goed aangesloten zijn op de wielen door het gebruik van gewichtjes. Hiervoor kan al een potteke met vloeistof dienen.
Aan het dioramaplaatje hebben we uiteraard ook al wat verder gewerkt, in die zin dat dit al gespoten is en geschilderd is. De bakstenen zijn stuk voor stuk geschilderd er op lettend dat er toch iets of wat variatie in zat in de stenen. Ik hoop dat dit toch goed gelukt is. De puinhopen zijn eveneens al onder handen genomen. Momenteel staat het geheel te drogen van de klir omdat er nog een decal op moet. Nadien kunnen we verder werken aan het opleggen van wat filters en washes zodat het wat 'vuiler' wordt. Nadien volgen nog de poeders, maar da's echt wel voor het laatst.
Allez, foto's,
binnenkant van de Hanomag,
de wielen en tracks,
en het dioramaplaatje,
en een overzichtje,
Voila se, er is nog wat werk aan, maar ik poog me echt te houden aan de RUDD-uitdaging. Plezant is het wel, eens zorgeloos te bouwen zonder u te moeten bekommeren over details enz....
, ge ziet het wel, he, ik kan me houden om zonder al dat koper te werken...