Hoofdsponsor

1/76 Matchbox - Sd Kfz 251/1 Hanomag [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swaken

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
3.441
Hey,

We zijn terug in de vertrouwde omgeving :)
Na een tijdje doorgebracht te hebben in de catacomben van het forum zijn we terug boven water, letterlijk dan, gekomen. ;)
Na het 'zware' detailwerk aan de boot S 100 willen we nu eventjes ont-stressen en er eentje RUDD bouwen, of toch zoveel mogelijk RUDD bouwen :wub:
Ik ken mezelf....:tongue:

Wat hebben we gekozen, awel, eentje van een hele poos geleden, namelijk van 1976. Voor mij persoonlijk is het allemaal begonnen met die kits, vandaar dat ik er op terug kom :$
Ik vermoed dat anderen op het forum ook met die kits zullen begonnen zijn of deze wel goed kennen, namelijk de Matchbox-kits van de PK-serie.
Er zijn er zelfs nog momenteel mee bezig te bouwen, zodat ik me maar ga aansluiten met ook zo'n bouw.
We hebben gekozen voor wel een bekende, namelijk de 251 halftrack, maar de uitvoering is wel iets speciaals op zich. De doos is blijkbaar gemaakt voor de Oosterse markten en staat vol met van die 'Chinese' schrijftekens op het plan. Gelukkig kunnen we plan lezen en hoeven we deze tekens niet te hebben. :wub: Eveneens de decals zijn van het droge type, namelijk wrijfdecals ipv de natte decals die we kennen van de dozen van bij ons.
De bedoeling is dat we het model wat 'opkriebelen' met hedendaagse schildertechnieken, wat uiteraard ook een goeie oefening is op zich.
Ik hoop terug dat ik slaag in mijn doelstelling :)

Allez, foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, we hebben al een klein begin gemaakt met de dioramaplaat af te werken.
En ja, we hebben ons niet kunnen houden, er zijn enkele hele kleine toevoegingen aangebracht, maar ik vergeef het me zelf wel :) :tongue:
 
Dit is een kit dat ik in mijn prille modelbouwperiode gemaakt heb, maar toen was deze kit nog zo oud niet :wacko: :8 :laugh:
Ik geloof dat ik dit model zelfs nog ergens staan heb, maar eigenlijk niet voor publicatie toonbaar is :nowink:

Ik volg je werk van dichtbij, en ben zeer benieuwd naar de schilderwerken.
Veel suk6
 
Allez vooruit, ons Swaken is weer vertrokken.
RUDD ?????? Laat mij niet lachen man, jij kan dat niet meer net zomin als ik dit ook niet meer kan.
In feite is jouw Chinese doos een verzamelobject, alleen maar om het type decal dat er in steekt.
Zonder expert te zijn heb ik ook de indruk dat dit model zelfs een heel vroeg type Hanomag zou kunnen zijn afgaande aan de staafbumper vooraan.
 
gekocht in nieuwegein denk ik,we volgen
 
Deze ga ik volgen voor de nostalgie!
Die heb ik ook nog als klein jochie in elkaar gezet.
Simpel en toch mooi gedaan met dat zand.

Zonder expert te zijn heb ik ook de indruk dat dit model zelfs een heel vroeg type Hanomag zou kunnen zijn afgaande aan de staafbumper vooraan.
Het is inderdaad een Ausf. B, herkenbaar aan de luiken aan de zijkant van de motorkap voor de koeling en het feit dat alleen de chauffeur en commandant kijkspleten hebben. De Ausf. A had 3 kijkspleten aan de zijkanten (ook voor de soldaten in de achterbak), de Ausf. C heeft een andere constructie van de motorkap zodat er altijd koeling was.

Peter
 
Eentje om te volgen....veel succes..!

Grtz yves,
 
Hey,

Indd, een verzamelobject is het zeker, daarom dat ik dozen en bouwplannen niet weg doe, maar wel het model wil bouwen.
RUDD, awel ik ga hier een serieuze poging nemen om dat eens te doen alhoewel ik daar al niet in geslaagd ben, zie het zand en het bijkomend raamwerk die er al bij is gemaakt. Maar iets of wat aankleden mag toch wel he...... :)
Tenzij ik andere decals zou hebben, ga ik deze niet te gauw gebruiken (wel voor het voertuig) omdat het dus wrijfdecals zijn, en te zien aan de groeven, die de voegen voorstellen in de muur, denk ik dat dit niet echt tot een goed eind zal komen met de decals voor de muur, maar we passen er wel een mouw aan... ;)

Uiteraard iedereen welkom om te volgen, er is plaats genoeg ;)
 
Hey,

We zijn al terug met een kleine update :)
Ik weet het, het is zeker geen supergedetailleerd model, maar zoals al gezegd en geschreven, het is RUDD, en ik ga mij er aan houden, alhoewel dat geen sinecure is, man, ik zie dingen die ik wil wijzigen, toevoegen enz.... maar ik ga me toch houden..... :wub:
Het is de bedoeling om ze gewoon te bouwen zoals ze zijn.

Wat hebben we ondertussen al gedaan, het model zit zo goed als tesamen, toch enkel het interieur. Bedoeling is om nu eerst de binnenzijde af te werken om daarna de buitenkanten onder handen te nemen, want er is nog schuurwerk aan :)
Gezien het feit dat ik ook een schilder-opdracht heb, ben ik eerst van plan om die stukken op te kuisen en klaar te maken om de grondverf te krijgen, dit samen met de Hanomag dan, een beetje economisch denken en werken uiteraard. Vandaar dat het mogelijk iets langer kan duren dat er hier terug gepost zal worden.

Allez, foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se. :wub:
 
proper en verzorgd gebouwd tot nu toe
 
Het is haast niet te geloven dat jij een model post zonder extra werk er aan :laugh: ;)
Ziet er wel netjes uit :)
 
Het is haast niet te geloven dat jij een model post zonder extra werk er aan :laugh: ;)
Ziet er wel netjes uit :)

Hey,

Indd Xavier, ik kan het ook bijna niet geloven..... :)
Maar het is nu wel zo. Ik heb mij al erg moeten inhouden om niet te beginnen met detailleren, maar ik dacht dat ik dan wel het originele idee ging storen, en daarom heb ik besloten om niet te detailleren maar deze 'oudjes' in hun gewone glorie te houden maar wel mooi te schilderen en af te werken.
Troost u, de volgende wordt weer een Swakus-model :) ;)
 
Wat apart dat daar een diorama'tje bij zit. Dat is zijn tijd zelfs zo ver vooruit, dat het tegenwoordig jammer genoeg nog steeds niet gebeurt.

Ik ben benieuwd wat je van dit mini-pantsertje gaat maken!
 
Wat mij sterk opvalt: stuur rechts ?????
Dit is toch geen 251 gemaakt voor de Engelsen?????
 
Weer een knap begin van dit 'kleintje'. Veel suc6 met de build.
 
Erwin, het onderdeel ligt onderste boven ;) ;)

Holy S**t, dat ik dat niet gezien heb. Heb er zelfs nog een boek over geraadpleegd......:@ :@ :@ Silly Me.....:worried:
Sorry Swaken, zal het niet meer doen.
 
Mooi werk en eens terug naar de basics... moeilijker dan je zou denken...
 
Erwin ge moet uw scherm omdraaien....dan zie je dat het een linkse is.....:P:P:P:P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan