Hoofdsponsor

1/76 Matchbox - Sd Kfz 251/1 Hanomag [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Weeral terug :)
Ja, vanaf nu gaat het wel iets sneller natuurlijk. :8
De laatste loodjes zijn gelegd aan de verwering van de 251 en hij staat gelijmd op zijn sokkel.
De afwerking van de verwering is gebeurt met pigmenten, allerlei door elkaar gemengd om het uniforme wat te breken. Ook is de spattechniek gebruikt om oude modderspatten te simuleren.
Alles is gelijmd met houtlijm omdat dit krachtiger is.
Allez, foto's, let op, deze zijn in de stand supermacro genomen op mijn fototoestel, dus alles is redelijk uitvergroot, werkelijkheid is vele malen kleiner......:wub::8

eerst het voertuig zonder zijn sokkel,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

sokkel zonder voertuig, let op de gevallen glasscherven en het glas dat is geplaatst, toch de stukken ervan :) , in het raam,

attachment.jpg

attachment.jpg

en dan alles op zijn plaats gemonteerd, enkel nog wat inblenden met pigmentpoeders dient hier nog te gebeuren,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, nu beginnen aan de twee figurines die erbij horen en dan zal kees klaar zijn..... :)
We kunnen al beginnen dromen/denken aan het volgende project. Dat zal dan wel weer een gedetailleerd Swakus-model worden..... :) ;)
 
knap gedaan swakus,kan ingezet worden in de nationals
categorie;straight from the box
 
Ziet er heel goed uit,heb je ook nog een idee om bvb enkele figuurtjes er aan toe te voegen om het geheel een verhaal te geven...
 
Mooi werk Swaken. Ik vind die camo wel leuk en origineel. Het roodbruin vind ik iets te sterk naar het rood neigen. Maar dat is natuurlijk elk zijn eigen indruk.

Hoop het ooit eens live te mogen aanschouwen... ;)

Groeten Rik
 
Hey,

Mercie gasten voor de bloemen.
Ik vermoed dat door de verwering het iets roder is geworden, alhoewel het goed meevalt in het echt. Foto's geven meestal een vertekend beeld weer, zeker onder kunstlicht.
@Danny, indd er komen nog figurines erbij, deze zitten in de kit en komen dus op het vignetje.
 
Hey,

Hier zijn we terug met een update en tevens de eindafwerking van dit stukje.
Enkel de figurines dienden nog geschilderd te worden. Zoals altijd zijn de figuren geschilderd met de zenithal-techniek, wat hun details goed doet uitkomen. Spijtig genoeg kan ik om een of andere redenen dit niet naar voren brengen op foto (het zal wel aan mij liggen zekers...) :)
Nochtans zijn ze getrokken met macro-functie. :$
Maar allez, ze zien er goed uit en ik kan hierbij meedelen dat het vignetje erop zit. Alles is afgewerkt met poeders en al en staat nu op zijn sokkel. Enkel een glazen stolpje moet ik nog maken om het stof tegen te gaan in de kast.

Allez, eindfoto's,

eerst de figurines apart,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


en het geheel samen,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, afgewerkt.
Moet zeggen dat zo'n RUDD-ke eens plezant is om te doen, verstand op nul zicht op oneindig en gewoon bouwen, schilderen en afwerken.
Ik heb zo een hele reeks liggen van die Matchbox-dozen en de bedoeling is om deze te bouwen zoals in de staat hierboven, dus zonder update's en scratch, tenzij het echt niet anders kan.
Ondertussen zijn we al bezig met iets anders, een zeer gedetailleerd model nu, gelijk altijd :) , en dat tijdens de droogtijd van die kleine hierboven.... :) ;)
 
Goed afgewerkt zoals altijd Swaken maarre, er is altijd een maar hé, zou je niet opteren voor een extra heel lichte zandkleurige wash over het geheel van het voertuig om de kleuren wat te blenden?
 
Inderdaad een mooi resultaat en wederom bewijs dat je met OOB (rechtstreeks uit de doos) 80% tot 90% van de uiteindelijk haalbare kwaliteit kunt behalen, terwijl je maar 10% of 20% van de moeite neemt die het zou kosten om oeverloos te scratchen.

Maar ja, aan alles zitten voor- en nadelen he. :) Ik vind het in elk geval prachtig gelukt.
 
Hey,

Mercie voort de bloemen.
@ Erwin, neen zeker geen wash meer over, dan steek ik alle andere bewerkingen weer weg, zoals pinwashes, filters die erover liggen, die in feite de kleuren al blenden, de modderspatten, de pigmenten..... en we gaan maar door aan batterij van verweertechnieken die erop liggen.
Trouwens, alles staat vast nu, dus we blijven eraf. En zoals ik al zei, dit is eigenlijk voor mezelf en niet voor wedstrijden of zo...., wie gaat daar nu naar kijken van een doos die 39 jaar oud is..... :)
 
Mooi werk Swaken. Pure nostalgie, als snotaap deze nog gebouwd.

Intussen is het snot weg, de aap is gebleven.:D

Groeten Rik
 
Prachtig afgewerkt, heb deze in een ver verleden ook nog gebouwd, hoewel veel minder mooi als deze van jouw... :8
 
Hey Swaken je ziet het hoeft geen dure kit te zijn om mooie resultaten te hebben , ik ken nu niet veel van militaire zaken maar ik vind wel geslaagd hoor
grt
Marc
 
Hey,

Mercie voor die bloemen gasten.
Zoals ik al in het verleden geschreven heb, het is voor mij uit pure nostalgie dat ik deze maak en niet ga verder detailleren, dit om de puurheid van het model niet te verstoren.
Er liggen er nog op de stapel en met de tijd zullen ze wel passeren, als tussendoortjes...... :)
Bedankt voor het volgen ;)
 
Wauw, héél netjes gedaan ,ook de kleine figuurtjes ....knap hoor Swaken, zal deze zeker eens bekijken op jullie beurs te Deinze :)
En wat de details betreft.... in mijn ogen ,meer dan genoeg ,alles komt mooi tot z'n recht ! Applaus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan