Hoofdsponsor

1/16 Hetzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Interceptor : de vlekjes olieverf worden opgelost met thinner. Hierdoor vloeien ze door elkaar en versterken ze het effect van de kleurschakeringen.

Groeten Rik
 
Bedankt voor de uitleg Rik, ik heb deze techniek ook nog niet gebruikt en zal hem ook eens testen.
Ik veronderstel wel dat men voor de dors eerst vernis of Harlan moet gebruiken om de camo te beschermen tegen de tinner.
Bij vernis best ook glanzend misschien zodat het beter vloeit?
 
Rik was me voor met de uitleg over deze techniek, scheelt mij weer typen ;)

BUZZY als je de vorige foto`s goed bekijkt dan zie je dat hij (en staat er ook in de tekst) dat er een laagje glansvernis opzit, er zijn ook mensen die parket plus hiervoor gebruiken maar daar waag ik me niet aan.
Je kan ook al vernis door je kleur mengen dat werkt ook goed maar nu geef ik toch meer de voorkeur om na de kleur de vernis te gebruiken.
Oh ik gebruik alleen Acryl verfen maar dat maakt verder niet veel uit.
 
Rik en Ron bedankt voor de verhelderende uitleg over de olieverf puntjes.
Had dit al verscheidene keren gezien, alleen het juiste gebruik ervan was mij niet duidelijk.
Bij deze dus wel.

Mark
 
Rik was me voor met de uitleg over deze techniek, scheelt mij weer typen ;)

BUZZY als je de vorige foto`s goed bekijkt dan zie je dat hij (en staat er ook in de tekst) dat er een laagje glansvernis opzit, er zijn ook mensen die parket plus hiervoor gebruiken maar daar waag ik me niet aan.
Je kan ook al vernis door je kleur mengen dat werkt ook goed maar nu geef ik toch meer de voorkeur om na de kleur de vernis te gebruiken.
Oh ik gebruik alleen Acryl verfen maar dat maakt verder niet veel uit.

Hey Ron,

Bedankt voor de uitleg man.
Had het gedeelte van de vernis ook gelezen toen het nieuw gepost was maar vergeten.
Nogmaals bedankt man en zeer mooi voertuig.
 
Youre both welcome :)
 
Ron jongen, die camo zit er retestrak op, en de subtiele kleurschakeringen maken het nog mooier allemaal.
 
Ik zeg niets, dat zegt genoeg
 
Bedankt mannen voor de positieve reacties.

Ik ben zelf ook meer dan tevreden over de kleuren, alleen kwam ik erachter dat ik twee side skirts moet overspuiten :wacko:
 
OWWW, das jammer. Maar jou kennende en je vasthoudendheid, komt dit helemaal goed.

Mark
 
Ongetwijfeld Mark ;)
 
De Hetzer is wat betreft zijn chipping wel zo`n beetje klaar was al met al toch wel drie sessies arbeiden op deze schaal :D
Alle chippings zijn gedaan met een mix van chocolade bruin en zwart van Vallejo en een beetje retarder van Vallejo om de droging te vertragen en dit werkt prima.

Volgende stappen zullen het aanbrengen zijn van wat filters (denk ik) stof, smeer en wat vuile strepen hier en daar en uiteraard een beetje modder :)

Sommigen foto`s zullen wat vreemd aandoen maar dit komt omdat het model nog niet overal goed mat is en dan geven de chipping een raar mat effect op de glimmende gebieden, maar dit komt later goed met een dun laagje matt vernis erover heen gespoten ;)

DSC_8560.jpg

DSC_8561.jpg

DSC_8562.jpg

DSC_8563.jpg

DSC_8564.jpg
 
Ziet er goed uit hoor, vergeet wel niet om de binnenkant van de uitlaat in het zwart te steken ;)
 
De pantserplaat structuur komt mooi uit doorheen de verf. Benieuwd naar het resultaat van de volgende bewerking
 
Mooi resultaat man, echt top.
Benieuwd naar vervolg.
 
Famo heeft dat goed opgemerkt, de metaalstructuur is erg realistisch nagebootst.
 
Manen bedankt voor de reacties.

Famo voor het metaal effect heb ik wel eerst de hele upper hull goed nat afgeschuurd omdat deze in mijn ogen toen te grof was, en het werk heeft zijn vruchten afgeworpen zoals we het hier zeggen :-)
De verdere behandelingen tja daar zit ik nu even over na te denken, bekend probleem bij mij ik weet nooit waar ik goed aan doe met de volgende behandeling.
 
Ron, nu zou je aandacht kunnen schenken aan tal van vuile aflopers en roestige vlekken rond bepaalde details. Deze geven je Hetzer nog meer tekening mee en hij ziet er al zo sterk uit !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan