Hoofdsponsor

1/16 Hetzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.306
Aan dit model ben ik al een tijdje bezig met de nodige probleempjes maar niets wat niet op te lossen is gelukkig.
Ook een tijdje niets kunnen posten door PC problemen :? maar probleem lijkt opgelost te zijn.

Een paar plaatjes voor het broodnodige vermaak.

Ik ben begonnen met de tracks totaal zo`n 240 stuks
3383_283310785117509_1451159495_n.jpg

Ergens heb ik een tik opgelopen en heb dus de tracks uitgeboord om ze flexibel te maken, tja je zal maar een tik hebben.
Voor het schoonmaken maak van de tracks heb je dit dus.
485859_283310828450838_1899932122_n.jpg

Na het boren de speldendoos erbij gepakt en dan maar hopen dat de geboorde gaten overeen komen en jawel de spelden gingen er redelijk goed doorheen.
301047_283310858450835_1312906865_n.jpg
155170_283310941784160_133169623_n.jpg

Daarna alle spelden gedeeltelijk ingekort zodat beide kanten van de tracks netjes afgewerkt worden.
527754_283310965117491_1759059547_n.jpg

Resultaat werkende tracks.
530084_283310841784170_1578916118_n.jpg

Daarna de ophanging aangepakt en na wat schoonmaakwerk in elkaar gezet
DSC_8212.jpg
DSC_8214.jpg

En toen kwamen de problemen om de hoek kijken.
Gedeelte achterzijde wat stevig aangepakt moest worden om passend te krijgen, dus ik moest een stevig stukje resin verwijderen.
419528_284046821710572_360291678_n.jpg

Oops foutje bedankt en twee hechtingen.
183295_284046848377236_1229581570_n.jpg

Volgend probleem wielen, om deze netjes in lijn te krijgen heb ik met heet water op de draagarmen van de wielen gespoten de wielen toen netjes uitgelijnd (door het hete water word resin weer zacht, maar kijk uit voor de handjes).
DSC_8364.jpg
DSC_8363.jpg
DSC_8365.jpg
DSC_8366.jpg

Next problem, de upperhul deze was wat scheef en heb deze verlijmd met twee componenten lijm omdat deze lijm wel wat krachten kan verwerken, alleen moet deze lijm dan wel weer 24 uur drogen, dus dat grapje duurde 5 dagen wat je normaal in een kwartiertje doe :mrgreen:
DSC_8354.jpg

Wat kunst en vliegwerk met lijmklemmen.
DSC_8355.jpg
DSC_8358.jpg

En verder met het volgende probleem het motordek aanpassen omdat hier wat kleine dingetjes zaten zoals een gedeelte wat boven de zijkant van de hull uitstak en twee hoekjes die recht gezet moeten worden zodat de naad tussen motordeck en hull gelijk word.
DSC_8380.jpg
DSC_8382.jpg
DSC_8381.jpg

En we gaan rustig aan verder.
 
Laatst bewerkt:
Ron dit is top man ..... eerst dacht ik aan acupunktuur 8) maar nee wat een kunde dit is fijn werk ....zeker om te volgen ....en nu mag je stoppen met dat bloed he Halloween is gedaan he:D...top man
 
Laatst bewerkt:
Flink wat werk aan deze, Ron.
Schaal 1/35 of lilliputter 1/72 ? Is het een speciaal type van Hetzer, dat je voor de full resin versie gaat ?
Wel goed gedaan met de spelden en het uitboren, voor beweeglijke tracks.
Succes verder.

Mark
 
Wel Ron,chapeau hoor voor het engelen geduld bij het uitboren van de tracks ,heeft toch een zekere uitstraling en meerwaarde mee aan je Hetzer,die beweeglijke tracks.Verder mooie bouw ,met aanzien van toch wat hindernissen her en der,wat je zéér mooi oplost!Sterk bezig in ieder geval ,is er ééntje om te blijven volgen ;)
 
mooi werk en Monnikenwerk !! die tracks
 
Bedankt mannen.

Spaanders, ik was vergeten dat Halloween al voorbij was :laugh:

Mark het is geen speciaal type alleen dat hij in de 1/16 schaal zit ;)

PeiperJ Inderdaad was wel een aardig werkje dat uitboren, zo`n twee weken mee bezig geweest en straks zie je er misschien niets van terug als ik eventueel de schürtzen erop zet :O

Bubblegum Jij weet ook wel wat monnikenwerk is ;) maar inderdaad niet het meest inspirerend werkje om te doen maar het geef wel wat extra`s aan het model.
 
Alweer een prachtwerkje in wording op de grote schaal (beetje verslaafd aan het worden op 1/16?? ;) )
 
Thnx Beyond, Nou ik vind 1/16 gewoon een prachtige schaal alleen neemt het wat meer ruimte in dan een 1/35 modelletje :) en dan te bedenken dat ik nog drie van die jongens heb liggen en er nog een bij wil hebben, maar die is even uit productie gelukkig.
 
mooi ron maar de pasvorm is dat spijtig genoeg niet :(
maar je pakt het wel mooi aan , veel vul en schuurwerk maar dat hoort er bij zeker.
deze ga ik zeker volgen
 
Ho, we zitten bij de grote jongens met 1/16;). Dat verklaart natuurlijk al veel.
Toch blijf ik het een mooie vinden Ron en ik blijf je zeker volgen.

Mark
 
Prachtige kit Ron. Wat betreft de zichtbaarheid van je beweegbare tracks, je kunt altijd een schürze weglaten zodat wat meer zichtbaar wordt van de tracks.

En wat subtiel te werk gaan met modder op het onderstel, zo zou ik niet veel meer als wat pigmentpoeders opbrengen. Het geeft de uitstraling van modder zonder dat dit er dik opligt en de details verbergt.

Dit wordt er eentje om te volgen !

Groeten Rik
 
Inderdaad Rik een van de schürtzen weg laten is al voldoende.
Tja modder ik denk daar nog niet aan eerst maar eens afbouwen en een lik verf geven :-) maar achter de wielen enzo daar kan wel een beetje modder zitten en dan de wielen en tracks zeer weinig modder dat lijkt me wel een aardige combinatie voor het modder gebeuren.

Amazone, Aan full resin kits heb je altijd wel wat meer putty werk dan aan een plastic kit en in dit geval kijk ik er niet echt van op dat er wat meer putty dan normaal op komt gezien de grote van de resin stukken maar in dit geval had het wel minder gekund maar helaas niet het geval dus extra putty aanrukken :-)
 
Prachttopic alweer Ron, snij geen lichaamsdelen af tijdens het bouwen en blijf ons verrassen !
 
Bedankt G.
Ik was hier al mee bezig voor de M1070 waar ik nu even met een probleempje zit vandaar geen up dates daar op dit moment :angry: en ik kijk zeker uit voor verdere verwondingen :laugh:
 
Ondertussen rustig aan het motordek verder afgewerkt.
Ik merkte opgegeven moment op dat een kant van het dek te laag lag en ging maar weer met de putty aan de gang om dat probleempje op te lossen.
Tevens heb ik gelijk alle panel lines van gelijke breedte gemaakt dus nu komt het eind in zicht van dit gedeelte van de bouw.

Alleen zit ik nu met de vraag hadden de Mid production versies nog twee luikjes op het dek zitten?
Ik diversen foto`s gezien waar ze wel en niet zaten, dus beide mogelijkheden mogelijk???

DSC_8447.jpg
 
Ondertussen rustig aan het motordek verder afgewerkt.
Ik merkte opgegeven moment op dat een kant van het dek te laag lag en ging maar weer met de putty aan de gang om dat probleempje op te lossen.
Tevens heb ik gelijk alle panel lines van gelijke breedte gemaakt dus nu komt het eind in zicht van dit gedeelte van de bouw.

Alleen zit ik nu met de vraag hadden de Mid production versies nog twee luikjes op het dek zitten?
Ik diversen foto`s gezien waar ze wel en niet zaten, dus beide mogelijkheden mogelijk???

http://modelbrouwers.nl/media/albums/136/6860/DSC_8447.jpg

ik denk zonder:

attachment.jpg

bron: Exprint, sdkfz. 138-2 Hetzer
 
Bedankt Silenoz dat scheelt weer wat werk, niet dat het zoveel werk is om twee luikjes te maken maar als het niet hoeft :)

Hoe langer ik met de Hetzer bezig des te meer dingen zie ik die niet kloppen/missen :huh: maar ondanks dat hoop ik de bouw dit jaar nog af te hebben.
 
Ja dat zijn hier serieuze verbouwingswerken maar het komt wel goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan