Hoofdsponsor

1/16 Hetzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi gebouwt ron nu de ab nog boven halen voor dit tankje te spuiten :)

Inderdaad Amazone die nieuwe Airbrush en compressor moeten nodig eens gebruikt worden :8

Rik dat patroontje zzal best wel wat extra grijse haren gaan opleveren maar we gaan ervoor :)
 
Verruuuuuuuuf ! Echt een mooi beestje is dit !
 
Verruuuuuuuuf ! Echt een mooi beestje is dit !

U vraagt en wij spuiten :laugh:

De eerste verf zit erop.
Ik wilde eerst een Ambush schema maar heb me toch maar bedacht :tongue: het zal nu of een two tone of een three tone schema worden.

Sorrie voor de slechte plaatjes maar het lijkt erop of de maya kalender wel voor mijn camera gold :?

20121224_140636.jpg

20121224_140706.jpg

Ik heb verleden week een bericht ontvangen van Bleu Star dat de upper hull en lower hull worden vervangen door nieuwe exemplaren wat de bouw zal vereenvoudigen.
ook een paar plaatjes gehad van de nieuwe hull, dit was een test shot voor de late Hetzer variant en dat ziet er prima en zal helpen de bouw makkelijker te maken.
Ook werd mij gevraagd of ik zin had om volgend jaar hun nieuwe model te willen bouwen een Bergehetzer deze kit krijg ik gratis, hierop uiteraard nee gezegd ;):)

Plaatjes van de nieuwe upperhull
new%20hull%20001.jpg

new%20hull%20003.jpg

new%20hull%20002.jpg

Rest mij nog een ding dit jaar,
crist%20mass.jpg
 
Maar Ron zeg ,gij hebt zo'n lange oren !

In ieder geval strak gespoten En wat het voorstel van die Bergehetzer betreft, ik zou ook niet lang twijfelen.
 
Hetzelfde voor jou en de jouwen Ron.
Knappe vorderingen weer. Zo'n aanbod zou ik ook niet links laten liggen.

Mark
 
Vandaag de eerste kleur van de camo erop gespoten en dat ging niet zonder slag of stoot :(
Ik had last dat constant mijn nozle dicht liept waar ik normaal geen tot zeer weinig last van heb, ik denk dat het aan de kleur van de verf lag misschien een iets grovere pigment?

Afijn na een hoop gemopper zit het groen erop en de volgende ronde word de rode kleur erop gezet en hopelijk met wat minder problemen :)

IK heb eerst de vlakken gemarkeerd met het kwastje en later met de AB ingevuld, door de flits ziets het eruit of de kleur niet goed gedekt is wat in werkelijkheid niets van te zien is.


DSC_8525.jpg

DSC_8527.jpg

DSC_8526.jpg
 
Mooi spuitwerk Ron. Heb je al besloten of het een Two of een Three Tone schema wordt ?

Mark
 
Thnx mannen en jawel er komt nog een kleur bij de rood/bruine, de lijnen staan al uitgezet en nu even tijd vinden om de laatste kleur te spuiten.
 
En de laatste kleur erop en in de vernis zodat morgen de decals er op kunnen.

DSC_8528.jpg

DSC_8529.jpg

DSC_8530.jpg
 
Mooi spuitwerk Ron. En harde contrasten, dat wordt een leuke klus om in het verweren alles naar elkaar toe te werken.

Veel plezier !

Groeten Rik
 
Bedankt Rik,

Tja het samenterekken van de kleuren zal wel een probleempje opleveren omdat ik nog niet helemaal thuis ben in de technieken om dit te doen, maar we gaan ervoor.
 
In ieder geval een mooi camo-patroon
 
Afgelopen dagen bezig gehouden met het inlijnen en een wash voor het beestje door middel van diversen kleurtjes olieverf.

DSC_8543.jpg

DSC_8545.jpg

DSC_8547.jpg

DSC_8548.jpg

Eergisteren een fotostudio aangeschaft om te proberen beteren foto`s te krijgen zeker wat de kleuren betreft en dat is wel gelukt.
Alleen is hij een beetje aan de kleine kant :laugh::laugh:
 
Alleen is hij een beetje aan de kleine kant :laugh::laugh:

Of Uwen Hetzer te groot ! ^^

Ik vind het inlijnen van een model met olieverf dotjes altijd een hele verbetering. De eentonigheid in de verflaag wordt er door gebroken.

Mooi !

Groeten Rik
 
hoi ron mooie kleuren hoor moet de loop ook nog of ga je die zo laten ?
 
Of Uwen Hetzer te groot ! ^^

Ik vind het inlijnen van een model met olieverf dotjes altijd een hele verbetering. De eentonigheid in de verflaag wordt er door gebroken.

Rik daar had ik nog niet aan gedacht dat die Hetzer te groot was :O :laugh::laugh:
Inderdaad sommigen dingen met oliverf doen werkt veel prettiger en de dotjes techniek zorgen voor een mooie basis om verder mee te werken.
Ik moet wel zeggen dat 1/16 toch wel wat lastiger weken is dan 1/35

Amazone de loop blijft in deze grijse kleur hij zal waarschijnlijker wel iets donkerder worden, die grijse kleur met de hitte werende menie voorstellen dacht ik, en het is op dit moment mode in modelbouwland om de lopen grijs te laten en doe ik ook eens mee voor de verandering ;)
 
Mooi beestje Ron. Kan alleen Rik maar bijtreden inzake de olieverfkleur.
Geeft veel meer diepte aan de onderliggende kleuren.
Even een vraagje. Je zet al de kleurtjes door mekaar in een vlak. Worden ze dan ook door mekaar ingewerkt , of worden ze eerst ineen gewerkt ?
Hoop dat het een beetje begrijpelijk is ?
Ik bedoel dus werk je de kleurtjes afzonderlijk in het kleurvak, of meng je ze eerst in het kleurvak voor ze open te werken ?

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan