Hoofdsponsor

1/24 GRB: Volkswagen T3 "Camper"

Schaal 1/24 - 1/25
STARTMOMENT:
12-11-2022, 9:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
17-12-2022, 9:00u.
Ik vind het campertje (of voor onze Noorderburen "cempertje") zeker wel geslaagd.
 
beste vrienden modelbouwers , na een paar weken van miserie is de camper toch af geraakt de miserie had ik zuiver aan mezelf te danken met de raamrubbers die de eerste x mislukt waren had ik ze licht geschuurd en wilde ze terug met witte carrosseriekleur overspuiten maar ik hed er geen erg in dat de eerste clear laag er al op zat voor de decals te plaatsen .
Het gevolg was of is alom bekende de verf gooide op en ik kon niks anders doen dan schuren , schrapen en herscriben met alle gevolgen van dien natuurlijk , ik heb er het beste van gemaakt met hier en daar nog littekens gelukkig was het witte verf daar zie de meeste foutjes niet maar de deur aan de chauffeurskant heb ik opieuw moeten graveren ( scriben ) en daar is het wat scheef gelopen verder is alles redelijk goed gekomen
Mijn visie : niet mijn beste bouw mijn excuses hier voor
hier de beelden van de afgewerkte camper




deurtje dicht




dak open





heb zojuist nog een foutje ontdekt aan de instap wat verf af

de voorzijde





de achterzijde , nota de achterval moest ofwel open of gesloten gelijmd worden er waren scharnieren voor voorzien daarom heb ik het zo gelaten dan kan ik altijd de val eraf doen









zo beste modellers dat is de camper ik hoop alleen dat jullie hem toch een beetje mooi vinden , tegenslag kan men soms niet voorzien he
Marc
Ziet er volgens mij toch goed uit. Wat ik niet goed begrijp is waarom al die moeite met dat afplakken om de raamrubbers te verven , ik gebruik een zwarte acryl verf wat verdund en met een penseel aangebracht, soms 2 lagen , meestal vanuit de binnenkant van de carrosserie aanbrengen en wat over de boord komt direct wegvegen met een vochtig doekje. Ik moet daarbij zeggen dat ik een grondige hekel heb aan afplakken. Willy.
 
beste Willy bedankt voor je reactie , ten eerste is het toch altijd mooier een rechte afgeplakte lijn , vroeger deed ik dat nooit maar tegenwoordig is er een aspect bij mij bij gekomen waar ik toch veel last van heb en dat is " bibberen " zo gewone handelingen niet maar zodra ik iets fijn vastneem een penseel of zo begin ik te bibberen en dan gaat het niet meer om mooie lijntjes te schilderen he dus moet ik het zo wel doen he
Marc
 
Ondanks de tegenslag toch geen slecht resultaat.
Marc S.
 
beste Willy bedankt voor je reactie , ten eerste is het toch altijd mooier een rechte afgeplakte lijn , vroeger deed ik dat nooit maar tegenwoordig is er een aspect bij mij bij gekomen waar ik toch veel last van heb en dat is " bibberen " zo gewone handelingen niet maar zodra ik iets fijn vastneem een penseel of zo begin ik te bibberen en dan gaat het niet meer om mooie lijntjes te schilderen he dus moet ik het zo wel doen he
Marc
Ja sorry Marc, dat wist ik niet , dan heb je inderdaad niet veel keus. Willy
 
je moet je niet excuseren hoor het is nu eenmaal volgende bezoek bij de dokter zal ik het eens aanhalen en vragen
 
Beste bouwvrienden ik heb jullie wel echt lang laten wachten op de laatste beelden van het interieur van de camper door gebrek aan tijd
Wel nu heb ik even tijd en ga ik ze u nu tonen



even niet letten op het schoonheidsfoutje dat nog moet hersteld worden onderaan de drempel

met de flits



de cabine













zo beste vrienden ziet de camper er binnenin uit simpel maar wel zeer handig voor de mensen die deze voertuigen kennen
Marc
 
Vind dit meer dan geslaagd en geeft toch een goede indruk hoe het was om op reis te gaan met deze wagen.
 
Mooi, was fijn om te volgen en heb ik ook gelijk een handleiding voor wanneer ik de mijne eens uit de kast haal.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan