Hoofdsponsor

1/24 GRB: Volkswagen T3 "Camper"

Schaal 1/24 - 1/25
STARTMOMENT:
12-11-2022, 9:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
17-12-2022, 9:00u.
Wat je nog zou kunnen proberen met de rubbers, is -na het afplakken- eerst een paar laagjes vernis spuiten, om alle kieren af te dichten. Daarna zwart spuiten.
 
Echt wel plezant om te volgen met het interieur .
 
Roy bedankt dat is een serieuze tip die ik graag ga gebruiken
dank u
 
Ik "schilder" ze soms met behulp van een zwarte stift maar weet niet of dit bij jouw van toepassing zou kunnen zijn.
 
mocht het allemaal van zelf gaan kon iedereen het, toch knap dat je blijft doorzetten tot aan de juiste oplossing.
veel succes nog
 
Ik zie dat je de rubbers hebt afgeplakt met tape en dan met de kwast de zwarte verf hebt aangebracht. Dat is niet echt de beste manier Marc. Met een penseel heb je veel minder controle over de hoeveelheid verf die je gebruikt, en als je tape al zelfs maar een heel klein kreukje , of scheurtje vertoond loopt de verf er zo door.
Het is beter om de raampartij volledig af te plakken en met een mes de rubbers weer “ bloot “ te snijden om vervolgens met de AB in een laagje of twee het rubberkleur aan te brengen. Is wat meer werk maar een stuk veiliger en ook strakker. En zoals Michel hierboven al aangaf gebruik je beter Tamiya tape of degelijke tape van bvb 3M schilderstape. Veel succes met het vervolg van de camper Marc.

Greetzzzz Modest.
 
thanks boys ben ondertussen al terug bezig
 
Dat ziet er al een mooi campertje uit, jammer van de raamstijlen.
Om de kans te minderen dat er verf tussen de tape en je model loopt kan je ook overwegen om deze met een droger penseel te schilderen na het afplakken. Een soort van drybrushen eigenlijk, maar het mag met iets meer verf.
Hoe dunner/vloeibaarder de verf, hoe makkelijker deze tussen en in kieren zal vloeien...
 
dank u ik heb nu iets nieuws ( voor mij ) geprobeerd met enig succes moet ik wel zeggen
Als alles afgeplakt is eerst wit gespoten de kleur van de camper laten drogen zodanig dat het een soort dichting vormt tussen carrosserie met de tape om daarachter zwart over te spuiten , heb 1 raam gedaan met succes wel
Marc
 
beste vrienden na een weekje vloeken en tieren en echt gekl..... is het me redelijk gelukt , ben er niet tevreden over maar het zal zo moeten blijven
ik wilde ze opnieuw doen maar er lag al een laagje vernis op resultaat de verf gooide op en dan is de miserie begonnen schuren ( kloten ) en verder doen uiteindelijk is het me dan toch nog redelijk gelukt nu kan ik verder met de bouw he

hier en daar nog wat retouchen maar het gaat vind ik



deze kant heb ik vandaag afgewerkt


hopelijk lukt het nu verder , je ziet duidelijk nog sporen van de schade maar ja ik heb mijn best gedaan
grt
Marc
 
Het ziet er toch wel goed uit.
 
beste vrienden modelbouwers , na een paar weken van miserie is de camper toch af geraakt de miserie had ik zuiver aan mezelf te danken met de raamrubbers die de eerste x mislukt waren had ik ze licht geschuurd en wilde ze terug met witte carrosseriekleur overspuiten maar ik hed er geen erg in dat de eerste clear laag er al op zat voor de decals te plaatsen .
Het gevolg was of is alom bekende de verf gooide op en ik kon niks anders doen dan schuren , schrapen en herscriben met alle gevolgen van dien natuurlijk , ik heb er het beste van gemaakt met hier en daar nog littekens gelukkig was het witte verf daar zie de meeste foutjes niet maar de deur aan de chauffeurskant heb ik opieuw moeten graveren ( scriben ) en daar is het wat scheef gelopen verder is alles redelijk goed gekomen
Mijn visie : niet mijn beste bouw mijn excuses hier voor
hier de beelden van de afgewerkte camper




deurtje dicht




dak open





heb zojuist nog een foutje ontdekt aan de instap wat verf af

de voorzijde





de achterzijde , nota de achterval moest ofwel open of gesloten gelijmd worden er waren scharnieren voor voorzien daarom heb ik het zo gelaten dan kan ik altijd de val eraf doen









zo beste modellers dat is de camper ik hoop alleen dat jullie hem toch een beetje mooi vinden , tegenslag kan men soms niet voorzien he
Marc
 
indachtig de opgelegde regels voor deze bouw vind ik het desondanks een mooi model geworden.
 
Ik vind het alleszins meevallen, moet ik zeggen! Deze kit staat toch wel een beetje bekend als lastig.

Enige vraag, zou het niet kunnen dat 'ie iets te hoog op zijn poten staat? Het lijkt wel alsof er teveel ruimte tussen wielen en body zit.

Als je nog foto's van het interieur hebt, zie ik die graag tegemoet. Ben benieuwd.
 
Het gevolg was of is alom bekende de verf gooide op en ik kon niks anders doen dan schuren

wat bedoel je daar eigenlijk mee Marc ?

Die achterste klep zou ik vastlijmen , ziet er een beetje slordig uit zo , vind ik hee
verder heb je zelf aangegeven wat je van deze camper vind , kan je daar in volgen , zo’n busje was in het echt ook moeders mooiste niet hè 😮‍💨
Het is nog vroeg in de GRB periode , je kan er nog eentje bouwen hè Marc.

Greetzzzz Modest.
 
@ Anthony dat verf zoals zero ; number 5 enz niet gaan op clear andersom wel , het is niet de eerste keer dat ik het voor heb
de achterklep past anders zeer mooi maar als ik hem open vast lijm neemt dat enorm veel plaats in en die heb ik niet teveel
@Roy die staan allemaal zo hoor je moet eens kijken op de site van Revell daar kan men nu foto's tonen van gebouwde modellen er staat een camper op
 
Ik vind hem goed geslaagd Marc, mede gezien de beperkingen van de GRB. Toch weer een mooie bij in je collectie.
 
Zoals al gezegd is dit in deze tijdspanne een mooi resultaat. Ik doe je het niet na in zo weinig tijd.
 
Moet iedereen bijtreden en vind hem zeker geslaagd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan