Hoofdsponsor

1/24 GRB: Volkswagen T3 "Camper"

Schaal 1/24 - 1/25
STARTMOMENT:
12-11-2022, 9:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
17-12-2022, 9:00u.
Amaai Marc , was beter 5 dagen GRB geweest , je zou het zeker gehaald hebben :)


Greetzzzz Modest
 
Heren bedankt voor jullie reactie
Anthony dat heb je als je een hele dag thuis zit he
Wij gaan bijna niet buiten , mijn vrouwke zit met een kapotte knie al jaren en een kapotte rug ze is mindervalide en voor haar is het een hele inspanning als ze moet stappen zeker zonder kruk , maar er is beterschap in het vooruitzicht in februari zal ze waarschijnlijk een nieuwe knie krijgen
 
Ziet er netjes uit Marc.

Ik ben 's gaan kijken, in verband met die flash, uit welke periode de oorspronkelijke kit / mallen komt. Da's toevallig precies dezelfde periode als mijn eigen brandweerwagentje (eerste set kwam uit in 1982), dus we kunnen elkaar de hand schudden hier.

Dit was de oorspronkelijke box art:

4FD00D55-E30E-462B-8818-31D1BDB4FC44.jpeg.9a03a5e8cb8af8cc7ada457e5608519e.jpeg


Er zijn talloze versies uitgebracht van deze T3, in verschillende kleuren. De een nog lelijker antieker dan de andere. Dit was er eentje die me wel aansprak, uit nostalgische overwegingen:

171124-11104-pristine.jpg


En in 2022 is deze nog uitgekomen:

1438648-116676-99-1440.jpg
 
heerlijk de twee laatste maar nu is er ook een T2 camper met het voorwiel op de neus vooraan die ik ook nog wel leuk vind
 
Dat is een ferme start Marc, ik vind het een heel leuke camper.
Als er ik ze op een camping tegenkom moet ik altijd even kijken hoor.

Fred
 
Nog wat nieuws van de camper heb vandaag goed kunnen doorwerken , terwijl het vrouwke haat lievelingsserie aan het volgen was " Homeland " ze is er echt bezeten van
de ophanging ging ook vanzelf en was redelijk realistisch










en dan moest ik een plezant jobke op het bouwplan staat dat ik in de velgen alle gaatjes moest uitboren wat ik dan ook gedaan heb




ok nu naar het volgende


de kastjes en binnen aankleding waar ze bij VW toch graag met verschillende tinten en kleuren werken
de lege kast ( binnenruimte ) waar de kasten , stoelen en instrumentenpaneel los in gepast zijn





allee de eerste decals worden aangesneden zover zijn wel al de decals voor de instrumenten gaan eruit nu








om ze hier te plaatsen






de stoelen moesten in twee kleurtjes komen de Vitesse pook staat ook al in kleur





om tot dit resultaat te komen






de motor heeft zijn laatste onderdeeltjes gekregen dan kan ik later een lichte wash aanbrengen





zo dat was het dan weer dan kan ik verder met bouwen
 
Mooi werk weerom. Komt nog best wat detail op zo.
 
Is wel tof om dit te volgen.
Soms zo herkenbaar die auto's van toen dat het plezant is om het te zien maken.
 
Nog wat nieuws van de camper heb vandaag goed kunnen doorwerken , terwijl het vrouwke haat lievelingsserie aan het volgen was " Homeland " ze is er echt bezeten van
de ophanging ging ook vanzelf en was redelijk realistisch










en dan moest ik een plezant jobke op het bouwplan staat dat ik in de velgen alle gaatjes moest uitboren wat ik dan ook gedaan heb




ok nu naar het volgende


de kastjes en binnen aankleding waar ze bij VW toch graag met verschillende tinten en kleuren werken
de lege kast ( binnenruimte ) waar de kasten , stoelen en instrumentenpaneel los in gepast zijn





allee de eerste decals worden aangesneden zover zijn wel al de decals voor de instrumenten gaan eruit nu








om ze hier te plaatsen






de stoelen moesten in twee kleurtjes komen de Vitesse pook staat ook al in kleur





om tot dit resultaat te komen






de motor heeft zijn laatste onderdeeltjes gekregen dan kan ik later een lichte wash aanbrengen





zo dat was het dan weer dan kan ik verder met bouwen
Gaat goed vooruit. Volg je aandachtig. Willy.
 
Ja Homeland is prachtig... voor wat de bouw betreft kijk ik uit naar de afwerking van het interieur. Zegt me meer dan de motor:biggrin:, maar ziet er voor een leek zoals ik wel 'echt' uit.
 
beste vrienden even iets verduidelijken ben al een hele tijd hier niet geweest ik heb een kleine week niet 100% in orde geweest was 1 dag enorm draaierig en mottig ( allee dat ben ik altijd al wel geweest ik bedoelde misselijk he :D )
en dag per dag werd het beter heb wat kunnen werken maar de fut was er wel uit is nu allemaal terug ok

meubelkes in dryfit geplaatst staan nog los om te kijken of ze wel degelijk passen en ja alles past redelijk tot zeer redelijk goed




eerste laag vernis om de decals te plaatsen , om silvering tegen te gaan , moet zeggen dat ze heel heel dun zijn heel fragiel bij het minste breken ze


de eerste decals zijn op de deuren gezet wat een miserie jongens ( meisjes ) toch in plaats van een hele decal voor de deur te printen hebben ze niks beter gevonden dan een flinterdun streepje dat rond de deurtjes moeten komen








de eerste decals voor buiten ( de striping )






kastjes in de satin vernis gespoten






1 kant klaar





kastjes gelijmd






volgende stap mislukt tot en met alles zorgvuldig afgeplakt maar zoals men zegt ( het bloed kruipt waar het niet gaan kan ) was met de verf ook zo hoe stevig ik de tape aan gedrukt had toch liep er hier en daar verf tussen de verf









dus zal ik opnieuw moeten beginnen en een andere manier zoeken om de rubbers te kleuren
dat was het beste vrienden na een ellendig weekje
 
ik heb dit gebruikt voor de vensters van de bulldozer, was aangenaam verast
anderzijds ik zou plakband voor modelbouw gebruiken voor zo een fijne dinges.
En persoonlijk, maar is niet voor iedereen weggelegd ik zou ze gewoon freehand schilderen
vallejo-masking-fluid-85ml-28850.jpg

Maar Marc superbouw tot nu (y) (y) (y)
 
Mooie vooruitgang. Je probleem ligt aan de tape Marc. Ik heb ook ooit van die paarse tape gebruikt zonder succes. Ik zou tamiya tape gebruiken en dezelfde werkwijze.

Freehand is mij niet weggelegd omdat ik wat bibber met mijn handen.
 
Geweldig, hier zie je de charme van zo'n 'volgens instructies'-bouw. Die Joker-decal heeft nog nooit iemand gebruikt waarschijnlijk. Ik persoonlijk vind het leuk om te zien.
 
Dat is weer een tegenslag met die raamrubbers jammer maar zal wel goed komen bij je.
 
dank u mannen we geven niet op he ik vind er wel iets op
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan