Het is zo dat ik niet direct van start kan met de kit, maar een ietsiepietsie opzoekwerk was toegestaan toch?
Dus vul ik vandaag een kwartiertje met wat opzoekwerk, welke ik met jullie wil delen.
De
Sikorsky CH-53 Sea Stallion is een
Amerikaanse militaire zware
manoeuvre- en aanvalshelikopter die tot 55 mensen kan vervoeren, hoewel de gebruikelijke capaciteit 37 troepen met hun uitrusting is. De verbeterde versie CH-53E Super Stallion, met 3 motoren, kan tot 15 ton lading dragen.
Gebouwd in meer dan 400 eenheden in verschillende versies sinds 1964, werd de CH-53 geëxporteerd naar West-Duitsland - die hem onder licentie produceerde } door Vereinigte Flugtechnische Werke }, Oostenrijk, Mexico, Iran en Israël . - Acht van dergelijke helikopters namen in 1980 deel aan Operatie Eagle Claw .
De
Sea Stallion heeft een rompontwerp vergelijkbaar met de
Sikorsky S-61 R. Het heeft een servicedeur aan de rechterkant van de romp, achter de cockpit, en een elektrisch bediende achterlaadklep. De romp is waterdicht, maar is niet bedoeld voor zwaar gebruik op het wateroppervlak, alleen voor noodlandingen. Afscherming beschermt de bemanning en vitale systemen. De CH-53A biedt plaats aan 38 soldaten, 24 in medische configuratie (
medevac ), een interne lading van 3600 kg of een externe lading van 5900 kg . De CH-53A is voorzien van een paar 7.62mm
M60 machine geweren en de staart en rotors kunnen worden opgevouwen. Aanvankelijk werd de CH-53 aangedreven door twee
General Electric T64-6 turboshaft-motoren die elk 2850 pk
leverden . Recente motoren Are
T64-1 en T64-16 het bereiken van 3.485 pk .
De CH-53D heeft grote motoren, aanvankelijk
T64-GE-412 van 3.695 pk, dan T64-413 van 3.925 pk . De configuratie is geschikt voor maximaal 55 man,
XM218 .50 BMG 12,7 mm machinegeweren . Jaren later werden de CH-53D's uitgerust met defensieve tegenmaatregelen.
BRON: Wiki
Voor wie wat foto's wil bekijken.
Wat ik vandaag nog heb gedaan, dat is alles eens uit de doos gehaald, zonder de seal te verbreken. Alles eens aandachtig bekeken, de decals in een zakje gestopt ter bescherming, de handleiding eens bekeken en de verfjes uitgezocht welke ik nodig heb volgens het boekje.
Ik kan op één na alle kleuren van het boekje gebruiken, daar ga ik dan een andere tint voor zoeken, maar ik probeer wel binnen het aanbod van het merk van de kit te blijven...
Nu wachten tot het me lukt om langer dan een uurtje in dezelfde houding te zitten zonder nadien uren de gevolgen er van te moeten verdragen
Maar ik kijk er zéér naar uit