Hoofdsponsor

1/144 GRB: Sikorsky CH-53 G (Revell)

STARTMOMENT:
04-12-2022, 10:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
08-01-2023, 10:00u.
Bedankt voor de reacties en voor het lof over mijn werk :08:
Ben zelf ook wel tevreden zover...

Intussen eens wat aandacht gegeven aan de jet/romp aanhechting.
Heb er een klein beetje kunnen vijlen en schuren, met dit als resultaat na een laagje verf.
Deze zijde heeft ook al de raampjes op hun plaats.
IMG_20221213_231955922.jpg

Voor de rest heb ik nog een laatste laagje verf aangebracht, nu nog met teerzwart enkele onderdelen aanstippen.
IMG_20221213_231859233.jpg
IMG_20221213_231911640.jpg
IMG_20221213_231923966.jpg
 
Hoe heb je die raampjes dan nog kunnen plaatsen?

En waarom ontbreekt de helft van het stabilo? :winking:

De groepsbouw bevalt hier prima, als ik het zo mag inschatten.
 
Voor de raampjes ben ik gestart met de ontbrekende raampjes te snijden uit een stukje clear plastic, van ongeveer dezelfde dikte.
ik heb er drie moeten snijden om er twee te kunnen plaatsen. Als je nu met de romp schud, dan heb je een soort rammelaar. Ze hebben namelijk een reserve raam in de heli liggen, maar hij ligt niet vastgebonden...
De andere raampjes heb ik aan twee zijden, boven- en zijkant, wat geschuurd, ook heb ik de randen iets schuin geschuurd, zodat het makkelijker in de vensters past. Deze worden gelijmd met gators glue (de witte), maar zou evengoed met houtlijm kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Dat ziet er inderdaad al strak uit. Revell Aqua is niet bepaald mijn favoriete verf echter, vooral omdat het zo inconsistent is, de inhoud van het ene potje is vloeibaar terwijl het volgende haast gespateld kan worden.
 
Merci Dany.
De kunst met aqua is juist verdunnen.
Het ene kleur is inderdaad dikker dan het andere. Maar eens juist verdund is het een aangename verf om mee te werken.
Ook verschillende dunne laagjes doen beter hun werk dan één dikke laag, zoals bij alle verven denk ik?
 
Ziet er goed uit met de ramen.
 
Merci Pascal :)

Ondertussen enkele decals beginnen aanbrengen.
De grote decal op de zijkant is een klein beetje verschoven tijdens het plaatsen, maar dat heb ik pas opgemerkt na het bewerken met decal fix en het drogen...
Hier en daar nog een kreukje dat wat decal fix can gebruiken
Zal er meer aandacht aan schenken aan de andere zijde die gelukkig de mooiste zijde is :))

IMG_20221217_180931597.jpg
IMG_20221217_180941319.jpg
IMG_20221217_181002745.jpg
IMG_20221217_181019083.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Grote decals zijn altijd een pretje. :ROFLMAO:
 
Je moet het maar even doen. Knappe voortgang toch weer.
 
valt toch goed me , ik vind het een leuke bouw , ook eentje die je niet dikwijls ziet he
Tof
Marc
 
Hier moest eigenlijk niet veel meer gebeuren, en intussen is alles achter de rug :)
De laatste decals zijn geplaatst met de constatering dat er in feite decals te kort in de kit zitten.
Zo heb je van decal nr 38 en nr 39 twaalf stuks nodig, er zijn er maar van elk zes voorzien.
Van nr 8 kom ik er ook 1 te kort, en dan heb ik van nr 26 één te veel....
De laatste twee zijn zeer klein, dus niet zo belangrijk.
De nrs 38 en 39 zijn dan wel "opvallender". Dit zijn namelijk de witte strepen aan de onderkant van het uiteinde en het begin van de schroeven.
Zelf heb ik dit zo gelaten...
De grote decal moet nog wel enkele laagjes decalfix krijgen zie ik op de foto :rolleyes:

IMG_20221221_154135479.jpg
IMG_20221221_154221338.jpg

Dan enkele eindfoto's bij slecht kunstlicht, bij mooier weer kijk ik voor betere foto's..
Eindtijd 21/12/2022 16:00u

IMG_20221221_160343028.jpg
IMG_20221221_160428674 (1).jpg
IMG_20221221_160442885.jpg
 
Laatst bewerkt:
Erg geslaagd, en wat die decals betreft... als je het niet had gezegd, had ik het nooit geweten :)
 
En dat hand geschilderd :oops: Ik doe het niet na hoor.

Ferme bak geworden ondanks de decal problemen.

Grtz.

Luc:cool:
 
Dik in orde.
Van de decals alleen al zou ik beginnen zweten om ze aan te brengen.
 
Bedankt voor jullie reacties :)
Dit is niet mijn allermooiste model geworden, hoewel ik redelijk tevreden ben met het resultaat.
Er zijn enkele leermomenten geweest, wat altijd een pluspunt is.
Decals plaatsen is ook niet mijn favoriet onderdeel in de bouw, hoewel dit zo veel meer doet met een model.
Wat ik dan wel jammer vind, is dat men enkel zoveel aandacht aan decals besteed bij, hoofdzakelijk, vliegende tuigen.
Dit terwijl er bij een 1/72 voertuig ook al veel details via decals zouden kunnen bekomen worden. Ja, er bestaan natuurlijk AM sets, maar die kosten soms bijna evenveel als de kit zelf...
 
Knappe heli geworden en al die decals (minus de missende :) ) geven het model toch extra anders was het maar een brok groen geweest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan