Hoofdsponsor

1/144 GRB: Sikorsky CH-53 G (Revell)

STARTMOMENT:
04-12-2022, 10:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
08-01-2023, 10:00u.
Het is dan ook allemaal zo klein hé.
Als zo een raampje zich verstopt is het te moeilijk vinden.o_O
 
Had mij eerlijk gezegd al vragen gesteld over jouw manier van bouwen en snap het niet goed waarom je eerst de romphelften verlijmd hebt om pas daarna de ramen te plaatsen, lijkt mij een beetje als vragen om miserie. Het is al erg genoeg als er tijdens het bouwen plotseling een raam los komt en dat je dit achteraf moet herplaatsen.
 
Ja, Erwin, wou letterlijk eens de bouwplannen volgen...
Geen goed idee dus :nowink:
Maar ja, the damage is done...
Kan er we mee leven hoor ;)
 
Intussen de tijd gehad om de laatste kleine onderdeeltjes aan de romp te bevestigen, nog 1 te gaan, komt goed na het schilderwerk.
Nu de lijm laten uitharden (wat trager gaat dan normaal, maar zal aan de omgevingstemperatuur liggen)
Dan kan deze nog 1 á 2 laagjes verf verdragen na de schuursessies om alles wat aansluitend te krijgen.
IMG_20221211_170459675.jpg

IMG_20221211_170510743.jpg
IMG_20221211_170527975.jpg

Er rest mij nu nog één bouwstap, de wieken. Dat komt als laatst.
IMG_20221211_170624789.jpg

Op de wieken wil ik eerst de decals aanbrengen, net als op de romp eer ik deze samenvoeg.
We naderen het laatste blad van de bouwplannen
IMG_20221211_170704687.jpg
 
Ik kan begrijpen dat je liever met de hand schildert maar in deze stage denk ik dat het toch beter zou zijn indien je de primer zou aanbrengen met de AB of een spuitbus.
Mooie vorderingen trouwens.
 
Ik persoonlijk mijd het penseel waar ik kan, dus begrijp de opmerking van Erwin wel, maar wilde voordat ik die had gelezen juist opmerken dat dit handschilderwerk er buitengewoon goed uit ziet.

Ergens ben ik best benieuwd naar een eveneens handgeschilderd eindresultaat.
 
Bedankt voor de tips en opmerkingen.
De AB is momenteel moeilijk bereikbaar, dus zijn enkel de penselen ter beschikking.
Spuitbussen zijn ook niet echt mijn favoriet, zeker niet voor kleine modellen.
Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik de Revell aqua verven graag gebruik en tevreden ben over de dekkracht.
Het wordt dus een handgeschilderd model ;)
 
Schiet toch wel aardig die copter en een best bakbeest zo te zien.

Ik vind die Revell verf ook wel lekker werken.
 
Vandaag een eerste laagje verf gelegd op de geschuurde onderdelen. Morgen nog een laagje...

IMG_20221212_173701434.jpg
IMG_20221212_173713400.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Echt heel sterk. Had ik een hoed gedragen, dan had ik die voor je afgenomen.
 
Als dit handgeschilderd is, chapeau.
Op de laatste foto toch een opvallend foutje gezien aan de las van de rechter jet (of wat het ook is). De linkerzijde is ok, daarom dat het opvalt.
Misschien nog eens nakijken?
 
Als dit handgeschilderd is, chapeau.
Op de laatste foto toch een opvallend foutje gezien aan de las van de rechter jet (of wat het ook is). De linkerzijde is ok, daarom dat het opvalt.
Misschien nog eens nakijken?

Merci mannen :D
Alles is inderdaad handgeschilderd. De verf vloeit zeer mooi uit en droogt mooi egaal.
Het gaat als vanzelf...

Het foutje aan die jet(?) had ik ook al opgemerkt, de onderdelen zijn daar iets meer versmolten tijdens het verlijmen. De plaats is moeilijk bereikbaar in een hoek en de (zware) jet is slechts met een klein bevestigingspinnetje verbonden met de romp, dus zeer fragiel om te bewerken...
Als deze afbreekt zit ik met nog een groter probleem denk ik?
Zal het morgen nog eens deftig bekijken...

Ben ook aan het overwegen om de ramen toch te plaatsen. Ik ga er wel twee zelf moeten scratshen aangezien er twee reeds verloren zijn gegaan...
 
Als penseel macho vind ik dit een sterk stuk, voor alle AB fanaten met een penseel kan men ook verven :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: (grapje, ieder zijn ding)

Er zit aan de rechterzijde inderdaad wat geknoei aan de vasthechting van de motor, maar in het echt waarschijnlijk met moeite te zien zeker op deze schaal.

Top bezig.
 
Wow inderdaad prachtige schilderwerken ik doe u het zeker niet na hoor
 
Strak in het pak.. zijn broertje met de kenmerkende zijtanks is op weg naar hier... wist zelfs niet dat deze versie bestond in 1/144.

Dat dingetje aan de motoren is waarom ik niet graag schilder aan de sprues... het ander is dat je toch de naden moet schuren na het lijmen... maar de verf ligt er wel strak op...
 
Heel mooi schilderwerk. Ik had niet verwacht dat je deze zo goed zou krijgen. Succes verder.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan