Hoofdsponsor

1/144 GRB: Sikorsky CH-53 G (Revell)

STARTMOMENT:
04-12-2022, 10:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
08-01-2023, 10:00u.
.... Wel slim moment om te beginnen, je hoeft pas in de tweede week van januari klaar te zijn dus jij hebt nog tijd zat :D....

De deadline is ook toevallig het eind van mijn ziekteverlof (als het niet verlengd wordt?)
Ik kon gewoon niet meer wachten, telkens ik de doos zag staan kriebelde het...
 
Goed te zien dat je er aan begint.
Succes ermee.
 
Ik heb ook de deelnemerslijst van een update voorzien. Het is voor mij iets totaal onbekends dit onderwerp, maar het lijkt me ergens ook wel leuk dus ik ben blij dat ik zo'n bouw eens ga volgen.
 
Veel plezier met de bouw.
 
Intussen zijn de eerste vier kleuren gestart.
Nog niet veel van te zien...

IMG_20221204_161230507.jpg

Om het mezelf wat makkelijker te maken heb ik op de planning alles aangeduid wat in welk kleur moet komen.
Zo is het sneller werken om de juiste onderdelen te vinden en te schilderen..
Tijd om terug op te warmen en wat te rusten...
 
Goed begin, interieur kleuren moeten toch eerst geverfd worden.
 
Ja markeren welke kleuren waar nodig zijn, is een goed idee. Zo voorkom je dat je later dingen over het hoofd ziet.
 
da begint hier al deftig te worden ik ga veel werk hebben om jullie prachtstukken te blijven volgen he mensen van de groepsbouw
 
Laatst bewerkt:
Hier werd langzaam verder gewerkt.
Revell Nato Olive 46, vermengd met glanzende vernis, werd aangebracht in twee laagjes.
De vernis is toegevoegd om een gladder oppervlak te hebben voor de decals, en aangezien dit een kit is met "super decals" leek me dat een betere oplossing dan nadien te vernissen, op die manier halveert daardoor ook de droogtijd...

IMG_20221208_111913398.jpg
 
Lekkere voortgang, schiet goed op zo. Hoe ga je de aangietpunten straks schilderen; airbrush of penseel?
 
Danke Roy.
Alles is met penseel geschilderd tot nu toe, en de aangietpunten zullen ook met het penseel aangeraakt worden.
De aangietpunten zijn normaal één van de redenen waarom ik liever eerst bouw en dan schilder, maar het is een leuke uitdaging ;)
 
Knap als dit uit de hand is geschilderd.
Gaat goed vooruit zo.
 
inderdaad er zijn weinig mensen ( sorry moest er iemand zich aangevallen voelen dat is zeker mijn bedoeling niet hoor ) die mooi glad zonder strepen kunnen schilderen zelfs ik niet alhoewel ik het dikwijls probeer met een interieur of iets dergelijks
Knap gedaan
 
Bedankt voor de complimenten, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat er hier en daar toch enkele strepen zichtbaar zijn.
Dit is echter niet zo een groot probleem, aangezien ik de aangietpunten nog moet aanstippen.
Ik zal tegelijkertijd een algemeen derde laagje aanbrengen.
Intussen heb ik de beide rompdelen verbonden, zoals de instructies aangeven, en nadien getracht om de beglazing in te brengen...
Getracht, ja, want ik heb het opgegeven om dit verder te proberen.
Het had beter geweest om deze raamdelen er in te stoppen voor beide rompdelen worden verbonden. Op die manier kan je dan nog je vinger aan de achterwand houden om het raampje tegendruk te geven. Nu kan ik dit niet, waardoor de raampjes gewoon door de openingen worden geduwd. De raampjes zijn dan natuurlijk moeilijk terug uit het model te krijgen, wat Murphy natuurlijk niet ontgaat en er dan voor zorgt dat er één van de raampjes verloren is geraakt...
Na een uur sukkelen voor twee raampjes heb ik dan besloten deze niet te monteren.
Verder had ik na het huwen van beide rompdelen te maken met een kier aan de bovenkant van de helikopter. Er waren drie sessies nodig om de kier deftig te kunnen opvullen en te schuren. Nu moet ik nog de laatste sessie schuren, hopelijk met een gevuld resultaat?
Ook werd er hier en daar al een onderdeel toegevoegd aan de romp. Dit met het oog op een volgende verflaag die dan alles egaal bedekt.
Door de schuursessies zal het ook op die plaatsen nodig zijn om terug een laagje verf aan te brengen... nog een reden waarom in niet graag schilder eer te bouwen...
Slechts 1 foto momenteel van de werken

IMG_20221209_135519856.jpg
 
Jammer van de raampjes, maar het is soms hoe het is. Altijd eigenlijk.

Voor de rest ben ik blij te zien dat je gewoon weer lekker aan het bouwen bent geslagen; mag ik daaruit afleiden dat het qua gezondheid weer de beterende kant op gaat?
 
Het gaat inderdaad de betere kant op met de gezondheid, voorlopig althans...
Bedankt voor de interesse naar mijn gezondheid :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan