@coachke Alles past netjes, maar het ziet er op de foto's net iets makkelijker uit dan het is. Er is veel opkuiswerk, als je het goed wilt doen. Trouwens, als je dat niet doet wordt het waarschijnlijk alsnog een toonbaar model.
Over de Porsche tractor van Revell.. ik ben wel benieuwd hoe die zich in elkaar laat zetten en of lijmen toegevoegde waarde heeft. Zeker doen als je er eens zin in hebt. Ik ben het met je eens dat 'ie prima bij de Porsche verzameling zou passen, als rariteit.
Over de kleuren... daar kom ik hieronder op terug.
24. De primer wordt van de letters en omlijsting van het embleem geschraapt met een mesje. Twee redenen: 1) oefenen voor het blauw straks. 2) blauwe verf komt er niet zo vast op te liggen en zal er dus makkelijk vanaf gaan.
25. Meestal kloppen mijn theorieën niet, nu dan toevallig wel. Oefenen ging prima, gewoon rustig aan en met beleid.
26. Over de kleuren. Box art en instructies tonen een duidelijke blauwe tint, maar de voorgeschreven kleur is dan grijs. (Dunkelgrau, 71.056 of Tamiya XF-63) Huh? Ik heb dan maar geprobeerd de box art zo goed mogelijk na te bootsen. Mengsel, voor alle blauwe onderdelen voldoende voor 2 laagjes:
- 80 druppels Vallejo Model Air 71.056 "panzer dark grey"
- 160 druppels Vallejo Model Air 71.113 "US intermediate blue"
- 36 druppels Vallejo thinner
- 18 druppels flow improver
27. Voor de wielen is de combinatie:
- 120 druppels Vallejo Model Air 71.084 "fire red"
- 60 druppels Vallejo Model Air 71.085 "Ferrari red"
- 42 druppels Vallejo thinner
- 30 druppels flow improver
28. Goh eigenlijk vind ik het zo al onderhand goed met dat gezichtje...! Welgeteld één kleur, even met het penseel aangebracht. Mocht de rest van m'n pogingen niet lukken, dan val ik gewoon hier op terug want dit is al prima mijns inziens. Gebruikt: Andrea #1.
29. Om deze tractor te kunnen starten, is niet alleen het boerke nodig dat het vliegwiel aanzwengelt, maar ook -zoals Erwin al opmerkte- een boerinneke dat de cilinderkop verhit. Ook deze figuur heeft Miniart bijgeleverd in de kit.
Ik denk dat het me wel gaat lukken dit op tijd af te krijgen (anders start ik bij dezen wel een nieuwe groepsbouw, vandaag kan het nog). Dus daar gaan we dan.
30. Nadat de blauwe verf een tijdje heeft kunnen drogen, schraap ik de letters en omlijsting weer weg. Inderdaad gaat dit erg makkelijk, omdat er geen primer onder zit!
31. Na een minuutje of 10 opperste concentratie:
Dit tractortje is nieuw en wordt dus nog liefhebbend gekoesterd door dit boerengezin. Nauwelijks verwering dus (en alleen drybrush / wash).
Totaal gewerkt: 35 uur